121 (edited by K& 16-05-2013 11:38)

Re: Waver: 30 September

Ik versta echter niet hoe ze spraken van nog ongebruikte munitie in een uitgebrande Santana.

122 (edited by Michiel 16-11-2011 13:03)

Re: Waver: 30 September

K& wrote:

Ik versta echter niet hoe ze spraken van nog ongebruikte munitie in een uitgebrande Santana.

Waarschijnlijk zijn de gevonden patronen wel afgegaan door de hitte, maar zat er dus geen deuk in de slaghoedjes (waar normaal de slagpin tegenaan knalt om de patroon te ontsteken). Enfield? Aardig groot, lomp geweer! (.303)

123

Re: Waver: 30 September

Dag Michiel, als deze patronen in de wagen zijn afgegaan kan de kogel niet meer op de huls zitten. Heb zo mijn twijfels bij de gevonden patronen.

124 (edited by Michiel 18-11-2011 16:06)

Re: Waver: 30 September

geronimo, juist. Maar je kan wel via de hulzen bepalen wat voor merk en datum (jaartal) de hulzen hebben. Toevallig 1954 of 1959?

125

Re: Waver: 30 September

http://www.killersbrabant.be/i/19820930-wavre2.jpg

De binnenkant van de winkel na de overval. Op de nieuwe website van de onderzoekers vind je een complete lijst van alle gestolen wapens (met foto) » www.killersbrabant.be

Een beschrijving van de drie daders:

  • Dader 1: Man, tussen 1m75 en 1m80, 35 jaar, middelmatige lichaamsbouw, kastanjebruin haar en een snor.

  • Dader 2: Man, ongeveer 1m75 groot, tussen de 30-35 jaar, middelmatige lichaamsbouw, zwart haar, dikke wenkbrauwen en een snor (zie robotfoto).

  • Dader 3: Man, 1m70 groot, 40 jaar, zware massieve lichaamsbouw, licht kastanjebruin haar.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

126

Re: Waver: 30 September

Blijkbaar vonden de daders die oude wildwest revolvers interessanter dan bv die FAL die nog voor het raam hangt.

Re: Waver: 30 September

De jaren '80 waren duidelijk andere tijden. Alle wapens liggen of hangen er zo voor het grijpen. Serieuze rommel in deze winkel van Dekaise moet ik zeggen. Zijn dat riotguns achter de openstaande deur?

Re: Waver: 30 September

Ben wrote:

Dader 3: Man, 1m70 groot, 40 jaar, zware massieve lichaamsbouw, licht kastanjebruin haar.

En een beschrijving van de daders bij de schietpartijen in Waver en in Hoeilaart tijdens de achtervolging na de overval op Dekaise:

Dader 1: Man 35 jaar oud – gemiddelde lichaamsbouw (ongeveer 70 Kg) – kort kastanjebruin haar met streep.
Dader 2: Man tussen de 30 en 35 jaar - 1m75-1m80 groot – gemiddelde lichaamsbouw  – zwartkleurig haar. 
Dader 3: Man tussen de  20 en de 25 jaar  – zwartkleurig gekruld haar tot in de nekstreek  – vreemd type: vermoedelijk Noord-Afrikaanse afkomst.

Is een dader ergens uit de Santana gestapt en vervangen door een ander? Of heeft hij zijn pruik afgezet en de grimme verwijderd?

129 (edited by Michiel 08-03-2012 17:50)

Re: Waver: 30 September

Merovinger  wrote:

Zijn dat riotguns achter de openstaande deur?

In het rechter raam zie ik er in ieder geval twee hangen.

Re: Waver: 30 September

Boven de Fal herken ik ook een Ingram, mogelijk met SD.

Servo per Amikeco