131

Re: Waver: 30 September

Kortom, wapenliefhebbers op zoek naar specifieke wapens of dit was in opdracht. Normale overvallers hadden waarschijnlijk een andere keuze gemaakt in de mee te nemen wapens.

Re: Waver: 30 September

Dat stond al vast. Immers de overvallers zeiden: "We hebben wat we zochten."

Had eindelijk tijd om de nieuwe website van de CWB te bekijken. Ik had me nooit gerealiseerd dat het vrijwel allemaal om (wildwest) pistolen en revolvers ging. Dat wil toch echt wel iets zeggen. Ik ben geen profiler ofzo, maar ik weet niet goed wat hiervan te denken. Een verzamelaar? Of moest het handzaam blijven? Iemand die conclusies durft te trekken?

133

Re: Waver: 30 September

Dag noord, misschien is er een verband wat het wapen dat gestolen is in Dinant, iemand  melde op dit forum dat dit wapen gebruikt werd bij veldslagen in de burgeroorlog in de USA. Kan vergezocht zijn maar dit kwam in me op.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Of misschien gestolen op bestelling, iemand gaf er mss wel grof geld voor ofzo.

Servo per Amikeco

135 (edited by noorderling 17-03-2012 15:03)

Re: Waver: 30 September

Een 'detail' dat me opviel: op deze website staat dat de agent te Waver die toevallig kwam aanrijden op slag dood was, een bendelid stapt in zijn busje om deze opzij te zetten omdat anders de Santana niet weg kan.

Op de website van de CWB lees ik iets anders. Hij wordt eerst getroffen, en daarna (van dichtbij) afgemaakt! Daarnaast moet het an sich erg hachelijk moment zijn geweest: een gangster in een politiewagen. Wil iig Ben attenderen dat zijn versie (mogelijk) niet volledig is.

Re: Waver: 30 September

Een hachelijk moment? Als hij de agent had gedood is er weinig gevaar meer om snel in die wagen te springen.

Servo per Amikeco

Re: Waver: 30 September

Bijzaak, ze hadden idd geen keuze. Maar als je net klaar bent met een overval en je moet nota bene een politiewagen gaan verzetten, alvorens te kunnen wegrijden, levert dat tijdverlies en mogelijk een hoop extra getuigen op.

Hoofdzaak: de manier waarop de agent gedood werd, was nieuw voor mij. Eerst aangeschoten en daarna wrs van dichtbij door het hoofd afgemaakt. Levert een nieuw beeld op.

Re: Waver: 30 September

Waarom ik het belangrijk vind, is omdat dit dan het eerste slachtoffer is die van dichtbij door het hoofd wordt afgemaakt. Is dit de eerste keer dat de killer 'losgaat'?

139

Re: Waver: 30 September

noorderling wrote:

Op de website van de CWB lees ik iets anders. Hij wordt eerst getroffen, en daarna (van dichtbij) afgemaakt!

In juli 2010 heb ik in dit topic reeds het verloop van de feiten, zoals beschreven in het verslag van de tweede Bendecommissie, samengevat » Forum

De koelbloedigheid van de feiten, het verloop van de dag, de getuigenverklaringen, ... Alles wijst op een goed voorbereide actie door personen die getraind waren voor deze actie. Zelfs een politiewagen die in de weg staat, vormt geen probleem. Deze daders zijn machines die perfect weten wat ze doen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

140

Re: Waver: 30 September

In de lijst van Dekaise zie ik een Ingram op 9mm court (.380 ACP) met Nr. AL 734? Eind jaren 80 waren er in België 5 "Ingram" machinepistolen Model 11. Eigenlijk waren het SWD Cobray MAC 11. (Door diverse overnames in de loop der jaren.) De wapennummers begonnen met A 17xx Er werd een kolf (uit geplooid metaal) en een lader teruggevonden die zou gebruikt zijn door de bende.

Het was dus niet moeilijk om na te gaan wie van de 5 eigenaars zijn kolf miste en of de laders dezelfde sporen vertoonden als de gevonden. Is de nummer van de Ingram Dekaise dan louter een vergissing of waren er meer dergelijke wapens in België?