211

Re: Waver: 30 September

Om nog even te verduidelijken omdat in de vorige post niet vermeld, maar de politiewagen stond naast de Santana dus vlak voor de lichtblauwe wagen op bovenstaande foto.

onderstaand beeld toont de vermoorde agent Claude Haulotte, het beeld toont duidelijke sporen van enkele verwondingen, het bloed op de vingers, en iets achter het linker oor. Alsook de plaats van het lichaam is interessant het hoofd licht namelijk naast het achterwiel, dus agent C. Haulotte stond zeker een meter voorbij het busje van Dekaise die half voor de winkel stond.

https://lh5.googleusercontent.com/-NNi_Gb5tSgM/U1Dy1nbQAQI/AAAAAAAAANI/I3vW58TWhh4/w1358-h769-no/waver4.png

Over de feiten lezen we ( vervolg van cursief in vorige post):

De agent stapte op de rijweg langs de eerste twee voertuigen. Dan vatte hij post voor de bestelwagen om zicht te hebben op de wapenzaak en deze onder vuur te kunnen nemen. Plots klonken schoten. De deskundigenverslagen noch de getuigenverklaringen laten toe een juiste verloop van het gevecht te schetsen.

De politieman had wellicht slechts één enkel patroon in zijn pistool FN, GP 9 mm parabellum. De kogel kwam op 1,10 m boven het voetpad terecht in een houten aanplakbord op het gebouw nr. 34 naast de wapenhandel, op 40 cm van de scheidingslijn tussen beide gebouwen. op dat ogenblik werd door één van de overvallers, die zich links van de bestelwagen bevond, tenminste één schot naar de agent afgevuurd. De kogel, kaliber 7.65 ging door de ruit van het linkervoorportier en kwam in de snelheidsmeter van de bestelwagen terecht.

De agent liep gebukt naar de rechterzijde van het voertuig om er dekking te zoeken. Zo ging hij langs de bestelwagen. Bijna aan het eind gekomen werd hij door drie kogels verwond.

  • Een ervan, van het kaliber 7.65 ging door de linkeropslag van zijn uniform en kwam in de linker binnenzak waar hij door een strookboekje met kartonnen kaft werd gestuit. De kogel werd in de binnenzak gevonden. Volgens de deskundigen kan de slag van de kogel de agent het evenwicht hebben doen verliezen.

  • Een tweede kogel trof de agent aan de buitenkant van de linkerelleboog en kwam er in het midden van de binnenkant van de voorarm, die een hoek van  90° vormde uit.

  • Een derde kogel- volgens de lijkschouwing en de gevonden huls van 7.65- trof de agent achter het rechteroor en kwam er achter het linkeroor uit. De baan gaar van recht naar links achteruit en licht opwaarts. Dat schot met de onmiddellijke dood tot gevolg werd waarschijnlijk afgevuurd terwijl de agent buiten gevecht op de grond lag.

Enkele opmerkingen de volgorde van de kogels klopt niet met wat we zien op de foto, het schot aan de linkerelleboog is gebeurd toen de agent rechtop stond. Als het zo is zoals men beschrijft dat agent Haulotte afgemaakt is met een kogel van recht naar links dan was deze dader linkshandig! Is één van de 4 van Waver de linkshandige die mensen afmaakt door kogels door het hoofd te schieten.

Deze foto is ook nog interessant om een beeld te krijgen op de situatie:

http://www.killersbrabant.be/i/19820930-wavre.jpg

Zie hoe de wagen van Dekaise half voor de winkel staat, de groep mensen buiten moeten rond het lichaam staan, dat duidelijk verder licht. Heel interessant is ook die doorgang recht tegenover Dekaise.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

212

Re: Waver: 30 September

Ik ga er meer en meer vanuit dat er vier daders actief waren in Waver, drie in Hoeilaart en de vierde dader in een 2de wagen in Hoeilaart. De tussenstop die de daders maken wijst daarop plus wat op de site van de speurders staat bij persoonsbeschrijving zie hier en wat zeker een belangrijk element is, is deze getuigenis hier, het zou heel veel verklaren.

Als er vier daders zijn dan zullen ze ongeveer zo eruitzien, op basis van de robotfoto's.
https://lh6.googleusercontent.com/-a8AighICeq0/U30ErfN3jyI/AAAAAAAAAmw/98L4OG6lWIU/w301-h384-no/robotfotoCompositie10_14_2895.png https://lh6.googleusercontent.com/-f8vZVeslYkY/U30Epou3hjI/AAAAAAAAAmo/40dmV0KsEC0/w300-h395-no/robotfoto17%252BJMT11.png https://lh3.googleusercontent.com/-GwBCkb92Ho4/U30Esl2avoI/AAAAAAAAAm4/CMQB4Aw3c4I/w301-h347-no/robotfotoCompositie20%252B7b.png https://lh6.googleusercontent.com/-0thCAqTOxAY/U30EojUkJoI/AAAAAAAAAmg/Gj54OI6Ryms/w300-h350-no/robotfoto15en12b.png

Dit zouden ze ongeveer moeten zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

213

Re: Waver: 30 September

Over het geheime koffertje van Dekaise:

Hij hield zich destijds vooral bezig met het vervaardigen van geluidsdempers voor korte wapens en het ontwerpen van eigenaardige buizen van het soort antitankwapens. Ook onderzoekt hij de mogelijkheid om een machinepistool op zo'n wijze in een diplomatenkoffertje te monteren, dat de gebruiker kan vuren zonder het koffertje te moeten openen.

Darville heeft een patent op het koffertje!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

214

Re: Waver: 30 September

the end wrote:

Als het zo is zoals men beschrijft dat agent Haulotte afgemaakt is met een kogel van recht naar links dan was deze dader linkshandig!

?

215

Re: Waver: 30 September

Wel, ik heb het ook al verschillende keren gelezen en naar de foto gekeken en vraag me af of ik het goed interpreteer. Er staat:

Een derde kogel - volgens de lijkschouwing en de gevonden huls van 7.65 - trof de agent achter het rechteroor en kwam er achter het linkeroor uit. De baan gaar van recht naar links achteruit en licht opwaarts.

Ik ga er vanuit dat men dus letterlijk bedoeld het rechteroor van de agent, waardoor de schutter er boven geleund staat en met zijn linkerhand de pistool achter het rechteroor van de agent plaatst. Op de foto hierboven kan men een stukje zien van het linkeroor van agent Haulotte, er is daar iets (bloed?) daar zou de exitwonde ergens moeten zijn.

Of is het juist andersom?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

216

Re: Waver: 30 September

Ik ben er zo goed als zeker van dat de moordenaar van agent Claude Haulotte linkshandig is, er is immers de beschrijving van de kogelbaan, van rechts naar links, als we verder lezen staat er:

Een tweede kogel trof de agent aan de buitenkant van de linkerelleboog.

Wat ook letterlijk de linkerelleboog van de agent is, dus kan men de hoofdverwonding ook letterlijk interpreteren. Plus het belangrijkste feit als men naar de foto van agent Haulotte kijkt ziet men dat het hoofd naar één kant overhelt, als men iemand die plat op de grond ligt achter het oor schiet zal de achterkant van het hoofd weg gedrukt worden door de druk (omgekeerd dan een schot in de slaap).

Dus de moordenaar van agent Haulotte is waarschijnlijk linkshandig, waarbij de kans heel groot is dat dit ook de 0.22 killer is. En dat 1 van 14 gemaakte robotfoto's van Waver de mysterieuze linkshandige is.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

217

Re: Waver: 30 September

Die linkshandigheid klopt inderdaad met de Bendeliteratuur. Van één verdachte (TS) weten we alvast dat hij linkshandig is.

218

Re: Waver: 30 September

the end wrote:

Ik ben er zo goed als zeker van dat de moordenaar van agent Claude Haulotte linkshandig is, er is immers de beschrijving van de kogelbaan, van rechts naar links

Kan verkeerd zijn, maar hoe kan je hieruit uitmaken of hij al dan niet linkshandig is?

219

Re: Waver: 30 September

Het meest waarschijnlijke is dat de dader die het hoofdschot toediende voor de agent stond (toen die nog niet op de grond lag). Als het zo is heeft de dader met zijn linkerhand gevuurd. Er word ook gemeld dat de daders iets zochten in de zakken van de agent. Aan de de hand van de positie van het lichaam van de agent en zijn verwonding plus de kogelinslagen op de plaats lijkt me dat het meest logisch, de daders hadden de agent omsingeld, 1 schiet in de elleboog, de ander maakt hem af.

Of dat de schutter daarom linkshandig moet zijn dat hoeft niet, ik heb laatst eens een test gedaan en ik schiet nog met beide even goed (of slecht hoe je het bekijkt), buiten schrijven ben ik met alles perfect 2 handig het maakt mij niet uit. Met vuurwapens zijn er wel meer voor wie het niet uitmaakt met welke hand ze vuren, en zeker van zo dichtbij.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

220

Re: Waver: 30 September

Dag the end, toch heeft eenieder een zwakke en een sterke hand. Als ik met rechts vuur, kan ik een veel hoger tempo aan dan als ik met links vuur. Bij normaal vuren op doel en binnen 15 meter zal mijn linker niet moeten onderdoen voor mijn rechter. Maar als we het doel op 50 meter plaatsen zal ik met mijn linkerhand het doel zelden raken waar ik hem met mijn rechter hand zelden zal missen. Met een standaard glock 17 (no tuning). wink Het is pas bij snelvuur of op verdere afstand dat je het verschil zal merken.