Re: Waver: 30 September

the end wrote:

Enkele opmerkingen de volgorde van de kogels klopt niet met wat we zien op de foto, het schot aan de linkerelleboog is gebeurd toen de agent rechtop stond. Als het zo is zoals men beschrijft dat agent Haulotte afgemaakt is met een kogel van recht naar links dan was deze dader linkshandig! Is één van de 4 van Waver de linkshandige die mensen afmaakt door kogels door het hoofd te schieten.

the end wrote:

Het meest waarschijnlijke is dat de dader die het hoofdschot toediende voor de agent stond (toen die nog niet op de grond lag).

the end, ik trek dit allemaal toch zwaar in twijfel. Haulotte zou op de grond gevallen zijn nadat hij "tegen" de borst werd geschoten met de FN7,65-Nr.1. Daarna werd hij in zijn linker-arm geschoten (inschot buitenkant elleboog, uitgangswonde midden binnenkant voorarm (arm in een hoek van 90). Het is wel zo'n beetje klip en klaar dat hij dus met zijn linker-arm een afwerende beweging (bescherming hoofd) maakte toen hij op de grond lag.

Dit schot was al gericht op het hoofd en de kogel is nadat het zijn linker-onderarm verliet waarschijnlijk vlak langs zijn hoofd (rechterkant) gegaan en ik ga er van uit dat Haulotte zich daarna naar links omdraaide, in ieder geval zijn hoofd en natuurlijk ook zijn gewonde arm maar misschien draaide hij zich wel geheel op zijn linkerzijde, dat valt niet goed te bepalen. Waarschijnlijk is dat hij bij zijn beweging zijn gezicht van de schutter afwende en daarmee eigenlijk de plek achter zijn rechter-oor blootgaf.

Nu ga maar eens op de grond liggen met je arm in een 90-hoek voor je hoofd, tot je de kogelbaan hebt en draai je dan weg van dat schot. Of de dader nu linkshandig was of niet... uit deze situatie valt dat niet op te maken.

222

Re: Waver: 30 September

Wat je beschrijft is een mogelijkheid, doch ik vraag me af hoe het dan juist gegaan is stap per stap. Bijvoorbeeld dat schot op de borst waardoor de agent zijn evenwicht verloor, vanop een korte afstand moet de agent beschoten zijn, kogel is gevonden in de binnenzak gestopt door een kartonnen notitieboek. De agent zat gebogen/gebukt achter de Toyota aan de achterzijde (armen voor zich met wapen in de hand?). Daar moet het schot op de borst gebeurt zijn, de agent in een bepaalde positie.

Wat was de baan van de kogel en dus ook de positie van de schutter, als ook het verder verloop. Er is de kogel in de binnenzak, vanop korte afstand schiet de dader maximum 3 a 4 meter waarschijnlijk dichter, de kogel raakt het politie embleem op de borst en stopt een paar millimeter verder tegen boekje. Ik vraag me af of de kogel al geen vertraging had op zijn weg? 

Ook, het feit dat de kogel een enorme impact zal hebben op de linker borst en schouder bij de agent, om daarna zijn linker arm te gebruiken om zich af te weren, ik heb daar ook mijn twijfels bij. Ik heb zelf ooit een explosie gehad ter hoogte van mijn linker borstzak, en een impact op die plaats doet je sterretjes zien je linkerkant voelt verlamt, om dan je linker arm te gebruiken om je af te weren, raar.

Er is nog veel onduidelijkheid over hoe het er in Waver aan toe gegaan is, en ik heb moeite met verschillende elementen zoals die hierboven geformuleerd. Alsook het element dat de agent 1 kogel had. Hij was een geoefend schutter en had al interventies gedaan, en bij het eerste contact verschiet hij die ene kogel in de muur en mist doel. Ik stel me ook nog veel vragen over het begin van het vuurgevecht, aantal daders en ... Er zijn over het begin van het vuurgevecht verklaringen die nog niet getoetst zijn, in feite is het onderzoek naar de feiten in Waver is langs alle kanten gemanipuleerd.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

223

Re: Waver: 30 September

Heb gisteren de Gladio-documentaire aandachtig gevolgd, en op een bepaald moment kwam een geel bord in beeld, waar in het midden de naam "Daniel Dekaise" stond, en er een heel aantal pijlen vanaf andere namen naar zijn naam getrokken waren.

Zou Dekaise geen ideaal lid van Gladio kunnen zijn, als wapenhandelaar? Is dit ooit bekeken of onderzocht?

Re: Waver: 30 September

Deze dus:

http://img4.hostingpics.net/pics/595873schema.jpg

http://i74.servimg.com/u/f74/15/00/61/71/dek10.jpg

Re: Waver: 30 September

Iemand meer info over een mogelijke link tussen Dekaise en Luciano Bender?

226

Re: Waver: 30 September

Ik weet niet wat op het bord juist verduidelijkt word, maar dat Dekaise ergens een spilfiguur is lijkt me wel duidelijk.

227

Re: Waver: 30 September

Heel interessant die screenshots, als wapenhandelaar is Dekaise een centraal figuur, hij was zelfs internationaal gekend. De naam Bender valt op, wat ik me afvraag is of de namen op het bord te linken zijn aan lokale schietclubs van Waver en Hoeilaart, want ergens vermoed ik dat de getuige de restaurant houder herkend is via de schietclub (auto).

Ook bij het herlezen van stukken valt me link met Zweden op, de zeldzame munitie die gebruikt is bij de aanslag op Vernaillen was van Zweedse makelij, Dekaise voerde wapen uit Zweden in en word genoemd als leverancier van de munitie voor de aanslag. In de Santana zaten Zweedse papieren, er is de zaak waarin huurlingen drugs smokkelen naar Zweden. Dus ik vraag me ook af of de namen te linken zijn aan bovenstaande, en als het dan nog samenvalt met extreem-rechtse corrupte rijkswachters word het heel interessant.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Waver: 30 September

Overeenkomstig het bovenste schema blijkt er ook een rechtstreekse link te bestaan tussen Dekaise en advocaat Etienne Delhuvenne.

De grote Manitou ziet alles

229

Re: Waver: 30 September

Kunnen we dit overzicht ergens in een scherpere versie vinden, daar staan blijkbaar verdomd interessante dingen op. Ik meen ook "Delpierre" te kunnen lezen?

230

Re: Waver: 30 September

Ja dim, als die naam erop staat, moet ik denken aan deze post bv. » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.