341

Re: Waver: 30 September

luk paard wrote:

Mogelijk! En dat doet niets af aan de bescherming-doofpot-manipulatie want mogelijk zijn er "notabelen (om hen ruim te duiden)" gezien/in contact geweest met een aantal "criminelen" (ik las over sexclubs/Dutroux etc) en dus ... alle hens aan dek om dat/diegene buiten schot te houden! Dat is echter anders dan "het grote complot" (van hier tot Afrika en met CIA etc)!

Toch stel ik mij de vraag hoe hoge pieten (waarvan men toch enige intelligentie mag verwachten), zomaar deelnamen aan sexfuiven (met minderjarigen) zonder voorzichtig te zijn, en op te letten voor eventuele chantages, daar kan ik echt niet bij. Vandaar de vraag: in hoeverre waren verborgen camera's gangbaar eind de jaren '70, begin '80, wat waren toen de technische mogelijkheden?

Re: Waver: 30 September

Nu hebben we de smartphones waarmee zowat alles wordt vastgelegd. Toen nog niet en ik denk dat die mensen die ik bedoel allicht daardoor meer op hun gemak waren echter, een foto nemen en eventueel camera's kon zeker en zo dan de chantage etc.
Nu zullen mensen die zaken doen die niet deugen allicht meer op de hoede zijn dan toen.

343

Re: Waver: 30 September

Ik vrees er toch voor dat dit het goede spoor is. Als er van die Franse gangsters bij betrokken zijn, dan zijn ze ingehuurd. Want in de hypothese van Jean Pierre Adam ontbreken toch wel essentiele details. Een punt waar hij geen verklaring voor heeft en dat in strijd is met zijn hypothese is het tijdstip en het moment van de overval, dit in combinatie met het zinnetje "we hebben wat we zoeken". Want wie heel aandachtig het dossier kent, weet waarom ze juist op dit moment tot de overval overgingen en wat dit zinnetje betekend, het zit in wat ze meegenomen hebben en het zijn niet de wapens.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

344

Re: Waver: 30 September

De overvallers namen ook de brieftassen (portefeuilles) van de slachtoffers mee en een wapen met geluisdemper, een ander zelfde wapen waar geen geluidsdemper op paste lieten ze liggen. Namen ze nog iets meer mee dan wapens portefeuilles en een geluisdemper?

Re: Waver: 30 September

the end, in enig dossier een Corsicaan tegen gekomen?

346

Re: Waver: 30 September

Tru Dat wrote:

De overvallers namen ook de brieftassen (portefeuilles) van de slachtoffers mee en een wapen met geluisdemper, een ander zelfde wapen waar geen geluidsdemper op paste lieten ze liggen. Namen ze nog iets meer mee dan wapens portefeuilles en een geluisdemper?

Ja, ze namen nog iets mee. Hou er rekening mee dat het moment van de overval het slechts gekozen moment van de dag en de week was. Geen zinnig mens die het in zijn hoofd haalt om dan een overval te doen, maar de bende die nooit gepakt is had blijkbaar wel een reden om juist op dit moment iets te zoeken. Dit toch wel cruciaal gegeven, is heel belangrijk voor het motief te snappen!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

347

Re: Waver: 30 September

the end, zeg het is hier geen kwis hé. smile Doel je op de munitie die gebruikt werd bij de aanslag op Vernaillen?

348

Re: Waver: 30 September

Neen, je hebt gelijkt het is geen spel. Dat wil ik juist bewijzen!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

349

Re: Waver: 30 September

the end, bedoel je de remington 2,21?

350

Re: Waver: 30 September

Pfff, noem man en paard hé.