11

Re: Johnny Mottry

Jonny Mottry heeft blijkbaar ook nog een zoon, David Mottry. Hij is ook niet op het rechte pad, werd op zijn 19e al veroordeeld. De misdaad zit er als het ware ingebakken bij de Mottry's.

12

Re: Johnny Mottry

Beste, opgepast met verwarring. Volgens mij was er nog vroeger in de begin jaren '80 nog en andere Lada-Break bende. Ik zoek nog informatie over deze bende met de Lada's.

13

Re: Johnny Mottry

Een paar feiten toegeschreven aan de Lada-bende:

  • De moord op taxi-chauffeur Marc Leblanc op 6 oktober 1988.

  • Op september 1988 wordt een koppel (Mr. Da Silva en Mevr. Malapart) vermoordt tijdens het kamperen.

  • Op 30 november 1988 wordt een politieman vermoordt, zijn collega is zwaargewond.

Een paar wist-je-datjes over Mottry en zijn bende:

Johnny Mottry verstopte zijn gestolen voertuigen in het bos, neemt steeds hetzelfde doelwit (tankstations), vermoordt verschillende personen op verschillende plaatsen met dezelfde LR .22 en gebruikte een riot-gun.

Nog wat informatie: Hij wordt verdacht van 17 moorden. Op 27 januari 1991 weet Johnny dat hij opgepakt gaat worden en hij vlucht naar Frankrijk. Vier dagen later wordt Johnny opgepakt in Frankrijk nadat hij verklikt werd door een vriend.

Zes maanden later wordt het lichaam van Johnny gevonden in zijn cel. De officiële verklaring is zelfmoord maar zijn toenmalige vriendin gelooft er niets van. (Waarom dat is, weet ik niet.)

Zijn vriendin werd ervan verdacht mee te hebben gedaan bij de moord op Marc Bosman (tankstation) en Marc Leblanc (taximan). Maar zij werd vrijgesproken.

Bron » dhnet.be

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Johnny Mottry

Ben, hier nog enkele Franstalige artikels over de bende van Johnny Mottry » archives.lesoir.be. Ook rechts kijken bij articles simulaire.

15

Re: Johnny Mottry

Rogatoire commissie naar Metz lees ik hierboven. Wat is de band Mottry - Metz?

Voor de volledigheid... Enkele namen die samen met Mottry voor de rechter stonden in 1993: Johny Tasnier, Philippe Colin, Michel Brusselmans, Am'bar. Een getuige in deze zaak werd vermoord: Bruno Bernard. De vermoedelijke dader: Sylvain Tielens, die drie dagen na deze moord zelfmoord pleegt.

Rond Mottry zijn maar liefst honderd mensen in kaart gebracht, als bendeleden, en occasionele hulpjes. Het doet me denken aan de 44 die samen met Nitelet voor de rechter stonden. Zeker niet onmogelijk dat ergens in die 100+44 de Bende van Nijvel zit verscholen.

Re: Johnny Mottry

Bestaan er geen foto's van Johnny Mottry?

17

Re: Johnny Mottry

Even in herinnering brengen. In het jaar voor z'n overlijden noemde Jean-Pierre Van Rossem een aantal namen ivm de Bende van Nijvel. De meest verrassende was Johnny Mottry.

Re: Johnny Mottry

De vraag is dan maar, hoe zou Jean-Pierre Van Rossem aan informatie kunnen geraakt zijn ivm de Bende van Nijvel? Zou het dan niet eerder wat aandachtsgeilheid zijn? Met alle respect, Van Rossem was altijd wel een beetje een aandachtszoeker. Op het einde van zijn leven, hoorde je hem minder en minder en misschien daarom dat hij eens terug in de schijnwerpers wou staan?

De andere mogelijkheid is, is dat hij voelde dat zijn einde naderde en wou hij België nog eens op zijn hoofd zetten. Jammer genoeg zullen we denk ik nooit meer weten wat hij allemaal wist of niet wist.

19

Re: Johnny Mottry

Lack of a better name wrote:

De vraag is dan maar, hoe zou Jean-Pierre Van Rossem aan informatie kunnen geraakt zijn ivm de Bende van Nijvel? Zou het dan niet eerder wat aandachtsgeilheid zijn?

Kan zeker. Genie en mythomaan, de combinatie komt wel vaker voor. In elk geval is Johnny Mottry de achillespees in zijn verhaal, want zou geboren zijn in ... 1970.

Maar de figuur Mottry blijft wel interessant vergelijkingsmateriaal, zigeunerachtergrond zoals de De Staerkes, de Beckers en de Bogaerts in de Bende van Nijvel-sage, even trigger happy, zelfde wapens zelfs, riot gun en .22, en heeft jaren geduurd voor hij gepakt werd.

Re: Johnny Mottry

ruske wrote:

Begin de jaren '80 zijn twee agenten van de politie Zellik vermoord in het Laarbeek bos dit tijdens een interventie. Dit waren Luc de Lauw en De Rijck als ik mij nog goed herinner.  etc....

Twee correcties:

  • Enkel Luc de Lauw werd vermoord, diens collega André de Rijck overleefde

  • Het was niet begin jaren '80 maar op 29 november 1988 tussen 18h & 19h.

En verder een opmerking: de auto van de daders was een Lada (schutters nooit geïdentificeerd).