Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

Ik herinner me dat gesprek nog, ter ondersteuning van mijn theorie. Of Carette moet wel een zeer goede toneelspeler zijn.

112

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

Ik hoop dat jouw theorie niet staat of valt met Carette Spectator, want Carette WAS wel degelijk die zeer goede toneelspeler.

Willy Acke in zijn tijd had dat ook al door.

Er was namelijk ook de Carette die in mooi kostuum en met diplometentas binnen stapte op de Leuvense steenweg.. Kijk trouwens eens wie zijn vader was, wie zijn broer was.

"Dat klinkt niet onlogisch, want Daniël Eskenazi, een collega-drukker, had Carette drie maanden eerder het BOB-gebouw aan de Leuvenseweg zien verlaten. Carette droeg een kostuum en had een aktetas bij zich, wat niet zijn gewoonte was. Bovendien had hij zich vermomd met een valse snor en was zijn haar zwart geverfd. Eskenazi, die al jaren met Carette samenwerkte, was er zeker van dat hij zich niet vergiste en bracht journalist Walter De Bock op de hoogte. De Bock werd vanaf dat ogenblik afgeluisterd en geschaduwd door de rijkswacht."

Ik zou toch ook de Humo van 12 mei 1985 eens lezen als ik jou was.

https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … hp?id=2017

113

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

fenix wrote:

Er was namelijk ook de Carette die in mooi kostuum en met diplometentas binnen stapte op de Leuvense steenweg.. Kijk trouwens eens wie zijn vader was, wie zijn broer was.
https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … hp?id=2017

Daar komt bij dat de vader van Carette een voormalig ambtenaar van de Staatsveiligheid is. Zijn broer was actief bij extreem-rechts en stond in en rond de Brusselse universiteit ULB, waar de CCC haar wortels heeft, bekend als een onhandige infiltrant op linkse bijeenkomsten. Voor de PVDA is er geen twijfel mogelijk: Carette is een pion van de CIA …

114

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

Juist ja. Kijkend naar de Bende of de CCC is jammer genoeg de eerste vraag die je je constant moet stellen....hoe zijn we nu weer beetgenomen.

115

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

» Nieuws

Wie infiltreert wie?

... hopeloos....(voor mij alleszins)

116

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

https://books.google.be/books?id=7tbKDw … mp;f=false

117

Re: Bommeleeër Luxemburg: 1985-1986

fenix wrote:

Allez Ben, zelfs de structuren waren dezelfde.

Terroristische groepen werken bijna altijd op dezelfde manier en op basis van dezelfde structuren. Dat betekent niet dat ze dezelfde opdrachtgevers of dezelfde motieven hadden. Dat betekent gewoon dat er maar een beperkt aantal manieren zijn om een terroristische groepering op te bouwen.

fenix wrote:

En dat doet u al helemaal niet denken aan de WNP zeker? In uw visie is dat natuurlijk alweer louter toeval.

Dat kan zeker toeval zijn, zie mijn uitleg hierboven. Het is niet omdat WNP en de Luxemburgse terroristen dezelfde manier van werken hadden, dat ze elkaar kenden of deel uitmaakten van hetzelfde plan.

fenix wrote:

Wat waren dan de motieven volgens jou? Zowel wat Luxemburg als Belgie betreft.

Ik weet niet wat de motieven van de Luxemburgse terroristen waren. Daarvoor ken ik de Bommeleeër-zaak niet goed genoeg. Ik weet alleen wat de motieven van de CCC waren, namelijk via terroristische aanslagen van een proletarische voorhoede het kapitalisme omver werpen.

fenix wrote:

Maar goed, al vul ik nog duizend bladzijden met dergelijke voorbeelden, je zal bij je standpunt blijven.

Ik heb geen standpunt. Ik sta open voor alle pistes en hypotheses, zolang ze onderbouwd zijn.

stiletto wrote:

Voor de PVDA is er geen twijfel mogelijk: Carette is een pion van de CIA …

De PVDA is in deze absoluut geen betrouwbare bron. Het komt hen natuurlijk heel goed uit om te zeggen dat Carette een pion was van de CIA, maar daarvoor is er geen enkel argument.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube