Re: Vijvers 7 bronnen

Vertrekkende vanuit de Zoniënwoudlaan (Vastiau Godeau - 3' van het station) sta je op 5' aan de vijvers van Zevenbronnen. Indien je geboren & getogen bent in Rode, spreek je inderdaad van Zevenborre! Vanuit de vijvers heb je verscheidene wegen die meteen leiden naar Braine, Dworp, Rode - of langs de kleine wegjes rijden naar het Hallerbos. Deze plaats is uitermate geschikt om iets te dumpen aangezien het weinig tot niet verlicht is! Benieuwd wat hier allemaal te vinden is indien ze de vijvers leegpompen. smile

12

Re: Vijvers 7 bronnen

Deze vijver is een paar jaar geleden droog gezet voor oa onderhoudswerken en als ik mij niet vergis voor een meerval te vangen.

13

Re: Vijvers 7 bronnen

Willi wrote:

Ik vind hier nergens informatie terug over de wapens die gevonden werden in de vijvers van 7 bronnen op de grens van St-Genesius-Rode en Braine-L'Alleud.

Overvalwapens in vijver gevonden te Sint-Genesius-Rode

In de vijver van het domein Zeven Bronnen werd reeds diverse malen gezocht naar wapens. Kikvorsmannen van de Brusselse brandweer hadden succes toen zij na lang zoeken een drietal pistolen boven haalden. Uit het eerste onderzoek is gebleken dat de wapens gebruikt werden bij een overval enkele maanden geleden te Ittre, in de streek van Nijvel. Bij deze overval werd een man van 54 jaar neergeschoten en werden bij hem enkele Riot-guns gestolen. Het verder onderzoek zal moeten uitwijzen hoe deze wapens in de ondiepe vijver terechtkwamen.

Bron: Gazet van Antwerpen | 12 Maart 1984

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube