31

Re: Lembeek: 10 Mei 1982

Toen de gangsters in Lembeek de Volkswagen Santana kwamen stelen, reden er in België 358 wagens van dit type rond. Bijna alle wagens waren donkerblauw of metaalkleurig.

Bron » verslag eerste Bendecommissie

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Lembeek: 10 Mei 1982

Toeval (?) maar op de laatste gescande pagina komt de naam voor van de familie (van de garage) waar de Santana is gestolen.

» tueriesdubrabant.winnerbb.com

Re: Lembeek: 10 Mei 1982

Weet er soms iemand langs waar ze met de wagen uit de garage zijn gereden? Je kan/kon ook langs achter deze garage bereiken, als je de straat of de buurt erachter niet kent. Ik geloof echter niet dat de overvallers gelijk zijn aan de dieven van de wagens.

Re: Lembeek: 10 Mei 1982

basquiat wrote:

Weet er soms iemand langs waar ze met de wagen uit de garage zijn gereden?

Volgens het artikel op deze site zijn ze gestopt aan de voorkant en hebben ze de glazen deur van de showroom ingegooid. Een showroom ligt normaal gesproken aan de straatkant.

Re: Lembeek: 10 Mei 1982

Maar door een deur lijkt het mij toch moeilijk buiten te geraken met een Santana. Stond de auto niet in de vitrine maar in de werkplaats, moet er een verkenning zijn geweest. Ik zal deze week een foto nemen als ik er langs rij + ook 1 van de achterzijde.

36 (edited by Hestur 11-11-2010 17:29)

Re: Lembeek: 10 Mei 1982

Ben wrote:

Ze slapen in hun appartement boven de garage die ze samen met hun zonen op de Bergensesteenweg uitbaten.

Dit klopt volgens mij niet. Ik ben op terreinbezoek geweest, en boven de toonzaal bevindt zich geen verdieping. Er staan wel woningen naast, aaneengesloten bebouwing, maar als ze boven de garage sliepen, dan zal dat in slaapzak op het dak geweest zijn. smile

Pittig detail: op nog geen dertig meter van het huis staat regelmatig een grote vrachtwagen geparkeerd van Delhaize.

37

Re: Lembeek: 10 Mei 1982

Delhaize heeft geen vrachtwagens. Alleen leasing aanhangers die getrokken worden door free-lance vrachtvoerders.

38

Re: Lembeek: 10 Mei 1982

Hestur wrote:

Ik ben op terreinbezoek geweest, en boven de toonzaal bevindt zich geen verdieping. Er staan wel woningen naast, aaneengesloten bebouwing, maar als ze boven de garage sliepen, dan zal dat in slaapzak op het dak geweest zijn.

Vergeet niet dat het al meer dan 25 jaar geleden is. Er kan heel veel veranderd zijn, garages moeten heel dikwijls verbouwen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Lembeek: 10 Mei 1982

Hestur wrote:

Dit klopt volgens mij niet. Ik ben op terreinbezoek geweest, en boven de toonzaal bevindt zich geen verdieping. Er staan wel woningen naast, aaneengesloten bebouwing, maar als ze boven de garage sliepen, dan zal dat in slaapzak op het dak geweest zijn.

Het gaat om de (gele) woning aan de rechterkant van de garage (nummer 706)

40 (edited by jochen 21-12-2010 16:01)

Re: Lembeek: 10 Mei 1982

Beste, ik ben de kleinzoon van Brichau. Mijn peter en meter woonden in het gele huis in de tijd toen ze de Santana gestolen hebben, dus zeker niet boven de toonzaal. Tussen de toonzaal en het huis was er wel een gewone deur. Mijn vader weet er nog meer over. Ik was toen pas 9. Je mag mij altijd contacteren.