61

Re: Garageboxen

Billy& wrote:

Insider wrote : meer nog, wat denk je hier mee te bereiken of op te lossen?

Euh, ik begrijp niet echt waar U naar toe wil. Ik bedoel, U herhaalt gans mijn post en vraagt dan wat ik"daar" denk mee te bereiken of op te lossen.

Ik ben niet zeker dat ik begrijp wat U bedoelt, maar zal U daar simpel op antwoorden. Ik tracht  data in kaart te brengen,te  evalueren op hun betrouwbaarheid, en waar dat dan in termen van mogelijke interpretaties toe kan leiden. Om zo uiteindelijk tot een beter inzicht en begrijpen te komen. Als bepaalde basisgegevens fout zijn, voila, dan kan men dat corrigeren, als er een logische denkfout inzit, voila dan kan men dat corrigeren. Als er cruciale gegevens ontbreken, voila dan kan men dat corrigeren. Ik dacht dat op die manier kennis opgebouwd wordt. Het kan toch niet blijven bij het opeenstapelen van losstaande gegevens ?

Als ik mij vergis dan denk ik wel dat ik hier gecorrigeerd zal worden zeker?

Moet ik daar iets mee doen ??? Wat daar moet mee gedaan worden mag iedereen voor zich uitmaken denk ik.

Waar ik naar toe wil, is toch heel duidelijk. Weten welke kant je op wil met je informatie. Dat je alles in kaart wil brengen, snap ik en dat doe je niet onverdienstelijk. Veel dingen haal je door mekaar, maar dat zal komen door verkeerde publicaties die van elkaar zijn over genomen.

Het probleem is dat je het niet beperkt tot geplaatste gegevens. Je wil ze ook nog eens gaan evalueren op betrouwbaarheid. Om de paar maanden komt er weer een ambitieus nieuw forumlid die zijn stempel op een bepaald topic wil drukken, maar dat is meer gekrabbel in de marge en leidt alleen tot het toevoegen van allerlei overbodige informatie.

Dan kom je met een stelling dat de wapens waarschijnlijk bedoeld waren voor Gladio en of tegen politie en justitie en hiermee ondergraaf je meteen je voorgaande betoog, want waar baseer je dat op?
Was jij in die tijd bij die groep betrokken? Kende je Bouhouche? Heb jij inside informatie? Ben je voldoende bekend met het onderwerp, want er is al meerdere keren geschreven waar de SIE-wapens voor bedoeld waren. 

Daarom mijn vragen over wat je er mee denkt te bereiken of op te lossen.

62

Re: Garageboxen

Geachte heer Insider

Dacht U nu echt dat ik die 43 pagina's met uw hypothese niet had gelezen ? En nog wat andere info links en rechts  ?
Er is inderdaad al meerdere keren geschreven over waar die SIE wapens voor bedoeld waren. Door U.
Ik heb met zeer veel interesse uw belevenissen gelezen. En ik zie niet in wat in mijn post U blijkbaar zo op uw paard zet. Als ik over die Vilvoorde cache schreef was de gebruikte terminologie "mogelijk" niet "waarschijnlijk". Het verschil tussen de twee zullen ze in het CID ook wel gekend hebben.
Waar leest U dat de andere wapens (die in de "boxen" of die nooit werden gevonden) absoluut NIET werden gebruikt dan voor wat U beweert ? Wat U in uw belevenisen beschrijft, zijn dat dan geen Black Ops ? Nog meer Black dan wat U beschrijft kan je niet meeer gaan denk ik zo. 
Maar och, geen erg, iedereen mist al eens een woordje of een nuance in een lange tekts. En dat geef ik grif toe, mijn tekstjes zijn wat lang.
Ik herhaal : ik wil nergens naar toe, ik heb duidelijk beschreven wat ik wil. Wat U wil is uw zaak.

Ik kijk rijkhalzend uit naar uw boek. Vooral de index, de noten en de bronverwijzingen. Ik vermoed dat U ook wel een aantal nooit eerder gepubliceerde documenten zal willen/laten afdrukken.
Ik vermoed dat uw boek dan wel reviews zal krijgen van bepaalde uitgeverijen die helaas wel degelijk die pretentie hebben van informatie dan ook nog eens te gaan evalueren. Iets waar ik me voortaan natuurlijk ver van zal houden, uw wijze raad indachtig.

Moest daar nu echt iets instaan waar ik van denk "dit is toch niet mogelijk???" ,dan kan ik nog altijd eens naar Brussel trekken om bepaalde archieven te trachten consulteren. Wie weet ontmoeten we mekaar dan wel smile

63

Re: Garageboxen

@Billy&

Een aparte reactie. Je valt mij aan over de opsomming die je gemaakt hebt. Herlees mijn post hierover nog eens. Alle respect. Wat ik over de bedoeling van de wapens heb geschreven heb je ook gelezen, maar anders dan jij stelt is mijn verhaal geen hypothese maar een verslag van mijn ervaringen met lieden van allerlei slag die veelvuldig genoemd worden, in wat men nu noemt de loden jaren. Mensen zoals: Paul Vanden Boeynants, Baron De Bonvoisin, prins Alexander, Charley de Pauw, Gebroeders Lippens, Marcel de Roover, Leon Finné, Carl Armfelt, Paul Latinus, Faez al Ajjaz, Madani Bouhouche, Juan Mendez en vele anderen. Niet uit boeken of artikelen, maar in de omgang, werk en plezier.

Van meet af aan heb ik gesteld dat het niet gaat om het zoeken naar de daders maar naar de opdrachtgevers. Bij de opdrachtgevers komt het vandaan. Om wat voor reden en met welk doel zijn de acties tot uitvoer gebracht? Maar vooral waarom die doelwitten? Het gaat er niet om: ik weet meer dan jij, maar het moet niet afkomen van Paul Ponsaers of Hilde Geens die opschrijven wat ze gehoord en/of gelezen hebben. Ook nu weer vanuit het oogpunt van de daders, niet van de opdrachtgevers.

Weken geleden heb ik een voorzet gegeven over de opdrachtgevers, iets wat niet eerder gepubliceerd is, over de groep die een destabilisatie van het systeem voor ogen had: de groep ‘Prometheus’.
Het resultaat heb je kunnen zien, dat was nihil, geen enkele reactie. Dat betekent dat mensen hier geen weet van hebben of er nog steeds niet over durven praten. Toch zijn alle groepen bekend, al heb ik er één bewust niet genoemd, omdat ik die als reactie wilde horen. De groep die de leiding over Prometheus had was de WACL, de Nederlandse tak niet de Belgische, die wel genoemd is in het schema. De WACL, met aan de leiding een oud-generaal, een Nederlandse groot industrieel, een adellijk persoon en een journalist van linkse signatuur, Nederlanders, om hun Belgische medesamenzweerders buiten schot te houden, verenigd in een stichting, opgericht bij een notaris waarvan ik de ondertekende stukken in bezit heb. Deze groep werkte vanuit de burelen van ‘Interdoc’ aan de Van Stolklaan 10 in Den Haag. Het mag ongeloofwaardig klinken, maar zo is het met alles in het verhaal.

Terug naar jouw hypothese over Gladio. Zie jij het door jou gememoreerde als een vorm van ‘Black Ops’, dan heb je groot gelijk, maar dan nog, meer dan ooit: wat is het vervolg? Laat je niet weerhouden te evalueren, maar dan wel met een doel: wat ik boven water gehaald heb kan wel een heel belangrijk zijn om verder te gaan met het volgende… omdat ik denk dat dit verband houd met…en dan komen we tot de conclusie dat… Zomaar een voorbeeld, maar een hypothese zonder vervolg is als een fruitboom zonder fruit. Mooi als sier maar heeft verder geen enkele zin en is in dit geval overbodige informatie.

Ter ondersteuning van de belangrijkheid een weg te kiezen, een fragment uit ‘Alice in Wonderland’.

DE RAAD VAN DE KOLUMMER POES

De kat grijnsde slechts toen hij Alice zag. Hij zag er opgewekt uit, vond ze. Toch had hij lange klauwen en een hele hoop tanden, dus leek het haar dat hij met respect behandeld moest worden.
“Kollumer Poes,” begon ze, een beetje verlegen, omdat ze helemaal niet wist of hij zo aangesproken wilde worden; maar hij grijnsde alleen maar breder.
Kijk eens aan, tot nu toe bevalt het hem, dacht Alice, en ze ging voort: “Kunt u me misschien vertellen welke kant ik op moet?”
Dat hangt er heel erg vanaf waar je heen wilt,” zei de kat.
Dat kan me niet zoveel schelen,” zei Alice.
Dan doet het er niet toe, welke kant je opgaat,” zei de kat.
“Als ik maar ergens kom.” Voegde Alice er bij wijze van verklaring aan toe.
“O, dat zal wel lukken,” zei de kat, “als je maar lang genoeg doorloopt.”
Daar was volgens Alice niets tegen in te brengen.

Je ziet Billy&, zelf van sprookjes en fantasieverhalen valt iets te leren. Alleen hoop ik dat jij wel weet welke kant je op moet.

Re: Garageboxen

Insider, ik denk dat jouw kat mij de juiste richting getoond heeft, ttz wij zaten al in de richting van Nederland, maar jij hebt ons Godzijdank het juiste puzzelstukje gegeven . Waarvoor dank trouwens.

Het is niet de eerste keer in de geschiedenis dat de Nederlanders ons ter hulp schieten .
Van geschiedenis gesproken, het kan niet anders dan dat de vraag kwam van uit het Egmontpaleis. Insiders weten wie daar in die tijd huisde.

65

Re: Garageboxen

Ja we willen allemaal de opdrachtgevers weten. Ik denk dat Billy& daar naar zoekt via de feiten. Van bovenaf speculeren en hypoteseren over opdrachtgevers gaat nooit tot een oplossing leiden zonder koppeling. Ik vind juist dat Billy& waarde vrij observeert, ordent en presenteert. Zijn gladio is vgens mij een losse suggestie zonder veel pretentie. Jij probeert hem een tunnelvisie aan te praten. Daar moeten we juist ver van blijven, het gevaar daarvoor ligt altijd op de loer en is veel aanwezig op dit forum. Ook bij jou lijkt het, zodra je in een hypothese 'gelooft' ben je verloren. Hoe weet je nou of je op het juiste pad zit?

66

Re: Garageboxen

EricF wrote:

Ja we willen allemaal de opdrachtgevers weten. Ik denk dat Billy& daar naar zoekt via de feiten. Van bovenaf speculeren en hypoteseren over opdrachtgevers gaat nooit tot een oplossing leiden zonder koppeling. Ik vind juist dat Billy& waarde vrij observeert, ordent en presenteert. Zijn gladio is vgens mij een losse suggestie zonder veel pretentie. Jij probeert hem een tunnelvisie aan te praten. Daar moeten we juist ver van blijven, het gevaar daarvoor ligt altijd op de loer en is veel aanwezig op dit forum. Ook bij jou lijkt het, zodra je in een hypothese 'gelooft' ben je verloren. Hoe weet je nou of je op het juiste pad zit?

Er is een verschil tussen lezen en begrijpen. Er is geen sprake van een hypothese maar van een feit dat die groep is opgericht met het doel het land te destabiliseren.

Re: Garageboxen

Insider , is de naam van deze notaris ondertussen gekend ?
"opgericht bij een notaris waarvan ik de ondertekende stukken in bezit heb"

Bij de mogelijke of geplande staatsgreep in Belgie, een paar jaar vroeger, kennen we de notaris wel.


Halverwege de plannenmakerij beseften de samenzweerders dat ze ook Vlaamse prominenten nodig hadden, tenminste als hun plan enige kans op slagen wilde hebben. Daarom contacteerden ze de Mechelse notaris Paul Daels, de voorzitter van het IJzerbedevaartcomité, die tot zijn verbijstering vaststelde dat "het geld en de wapens voor de staatsgreep klaarlagen". Via een oud-koloniaal werd in zomer van 1973 ook toenadering gezocht tot Hubert Lampo, bekend auteur van magisch-realistische romans, die werd aangezocht om in de 'regering' die na de staatsgreep zou worden gevormd de functie van minister van Cultuur te aanvaarden. Lampo bedankte voor zoveel eer en alarmeerde meteen enkele bevriende ministers, met name Willy Calewaert, Leo Tindemans en Willy De Clercq. De poging om een Vlaamse vleugel uit te bouwen werd de samenzwering uiteindelijk fataal. De aangezochte Vlamingen lagen aan de basis van het perslek in Gazet van Antwerpen, dat de doodsteek betekende voor de putschisten. "Het was een warme zomer", schreef Hugo Gijsels, "en de eerder vage berichten over 'extremistisch gekonkelfoes' veroorzaakten nauwelijks rimpels op de politieke vijver."

Georges Timmerman in De Morgen van 13 augustus 2003

68

Re: Garageboxen

Insider wrote:

Er is geen sprake van een hypothese maar van een feit dat die groep is opgericht met het doel het land te destabiliseren.

Je impliciete hypothese is dat dit de opdrachtgevers achter de bende zijn. Ik neem tenminste aan dat je het daarom op dit forum zet. Niks op tegen hoor en heel interessant, nu is het zaak dit concreet te linken aan elkaar.

69

Re: Garageboxen

En dit gaat ver off topic, dus mag wat mij betreft verplaatst worden.

70

Re: Garageboxen

coconut wrote:

Insider , is de naam van deze notaris ondertussen gekend ?
"opgericht bij een notaris waarvan ik de ondertekende stukken in bezit heb"

Bij de mogelijke of geplande staatsgreep in Belgie, een paar jaar vroeger, kennen we de notaris wel.


Halverwege de plannenmakerij beseften de samenzweerders dat ze ook Vlaamse prominenten nodig hadden, tenminste als hun plan enige kans op slagen wilde hebben. Daarom contacteerden ze de Mechelse notaris Paul Daels, de voorzitter van het IJzerbedevaartcomité, die tot zijn verbijstering vaststelde dat "het geld en de wapens voor de staatsgreep klaarlagen". Via een oud-koloniaal werd in zomer van 1973 ook toenadering gezocht tot Hubert Lampo, bekend auteur van magisch-realistische romans, die werd aangezocht om in de 'regering' die na de staatsgreep zou worden gevormd de functie van minister van Cultuur te aanvaarden. Lampo bedankte voor zoveel eer en alarmeerde meteen enkele bevriende ministers, met name Willy Calewaert, Leo Tindemans en Willy De Clercq. De poging om een Vlaamse vleugel uit te bouwen werd de samenzwering uiteindelijk fataal. De aangezochte Vlamingen lagen aan de basis van het perslek in Gazet van Antwerpen, dat de doodsteek betekende voor de putschisten. "Het was een warme zomer", schreef Hugo Gijsels, "en de eerder vage berichten over 'extremistisch gekonkelfoes' veroorzaakten nauwelijks rimpels op de politieke vijver."

Georges Timmerman in De Morgen van 13 augustus 2003

@Coconut
Ik ga dit stuk verplaatsen naar 'het verhaal van insider', als Ben zich daar in kan vinden, omdat anders alles door elkaar staat.