301

Re: Juan Mendez

Logisch toch in het Mendez dossier. Interessanter is te weten waarom Mendez dit zegt!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

302

Re: Juan Mendez

Dat beetje logica had ik ook ja, dus stel ik mijn vraag opnieuw, waar werden stukken uit het dossier Mendez gepubliceerd?

303

Re: Juan Mendez

Dit zit in het Mendez dossier nogmaals en dit is niet gepubliceerd. Maakt je daarover geen zorgen blijkbaar is er veel niet geweten en zowel in het bende dossier of het Mendez dossier zal je er ook niet veel over vinden. Het blijkt nogal explosief te zijn zodat het er uit gehaald is of nooit in gekomen is zelfs.

Er wordt verkeerdelijk gedacht dat het te vinden is in gerechtelijke dossiers of banditisme dat is niet zo. Het zit hoger dan die niveaus daar moet gekeken en gezocht worden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

304

Re: Juan Mendez

Dat is inderdaad zeer explosief ja. Want dat wil zeggen, indien dit stuk wel in het dossier zat of zit, er een duidelijke connectie is tussen de twee dossiers, hetgeen door bepaalde magistraten ontkend werd. En indien dit stuk niet in het dossier zat, maar in het bezit was van X, X daarvoor zwaar gestraft had kunnen worden voor ontvreemding of belemmering. Aan de juristen hier, ga ik dan te ver als ik zeg dat op basis van zo'n stuk de zaak Mendez terug heropend zou kunnen worden?

305

Re: Juan Mendez

Was het onderzoek naar Waver zonder inmenging of manipulatie geweest dan waren ze ook in de buurt van Mendez uitgekomen. Het begint in Waver in de context van de overlapping tussen beide dossiers.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

306

Re: Juan Mendez

Er wordt hier weer onnodig mysterieus gedaan. Die "N.K." is Nathalie Knaepen, de minnares van Mendez. Haar naam staat ook in het boek van Paul Ponsaers. Het gaat hier ook om een verklaring van de vriendin van Mendez en komt dus niet uit de mond van Mendez. Ze verwijst naar een gesprek met Mendez in de zomer van 1983. Het was een simpele amoureuze babbel. Het komt erop neer dat Mendez dacht dat het vroeg of laat, gelet op buitenlandse toestanden, daar op kon uitdraaien en Knaepen vond dat erg dat hij dat zei. Zij antwoordde: stel dat het je eigen kinderen waren. Meer was het dus niet.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

307

Re: Juan Mendez

Typisch The End. The End leg mij eens uit waarom je niet gewoon had kunnen zeggen dat het de minnares van Mendez betrof in plaats van al die geheimzinnigheid.  En ik zal het ook maar toegeven, ik ben een ezel die er in trapte.( in tijden van coronamoeheid lijd ik blijkbaar aan dossiermoeheid) Nochtans is dit geen uitzondering maar een patroon dat ik ontdekte. Op basis van het dossier creëer jij een nieuw dossier dat baadt in geheimzinnigheid en onbeantwoorde vragen . Simpel gezegd, je maakt een puzzel voor ons die wij dan  moeten oplossen terwijl je heel bewust een paar cruciale stukjes op zak houdt. Zeer waarschijnlijk is dit een positieve eigenschap die je op een creatieve manier zou kunnen gebruiken mocht je dan ook nog schrijverstalent hebben. Op zich is dat ook geen probleem want er bestaat zoiets als een ghostwriter.

Eigenlijk leer jij ons op je eigen unieke manier iets over dwaalsporen, maar zoals gezegd, ik ben vooral kwaad op mezelf dat ik er in trapte. Was dit geen ernstig dossier, ik zou er de humor van inzien.

Re: Juan Mendez

Laten we nog enkele mysteries ophelderen:

  • In 1984 heeft hij zijn vriendin Nathalie toevertrouwd dat hij de bendeovervallen toejuichte.

  • De reden waarom hij angstig werd is heel simpel: Het HK machinepistool met geluidsdemper dat tijdens de raid in Aalst werd beschreven, is hetzelfde model als het wapen dat hij van bouchouche kreeg na de diefstal bij het SIE. Dit wapen werd uit zijn privé collectie gestolen & dook op in Aalst.

309

Re: Juan Mendez

Bedankt voor de duiding, Ben & Insp. Witse.

310

Re: Juan Mendez

Ben wrote:

Er wordt hier weer onnodig mysterieus gedaan. Die "N.K." is Nathalie Knaepen, de minnares van Mendez. Haar naam staat ook in het boek van Paul Ponsaers. Het gaat hier ook om een verklaring van de vriendin van Mendez en komt dus niet uit de mond van Mendez. Ze verwijst naar een gesprek met Mendez in de zomer van 1983. Het was een simpele amoureuze babbel. Het komt erop neer dat Mendez dacht dat het vroeg of laat, gelet op buitenlandse toestanden, daar op kon uitdraaien en Knaepen vond dat erg dat hij dat zei. Zij antwoordde: stel dat het je eigen kinderen waren. Meer was het dus niet.

Toch eventjes de puntjes op de i zetten. In post 292 van 24 september 2020 heb ik al geschreven dat K. de vriendin van Mendez was, zie:

the end wrote:

Dit staat in het dossier Mendez, een ondervraging van een vriendin (K).

Een tweede punt: het gaat "niet over een gesprek in 1983 waar wel een uit 1985 in de periode maart-april. Waar Mendez tegen haar zegt dat er kinderen voor een doel vermoord zullen worden. Mendez kon zich daar niet in vinden trouwens.

Insp. Witse wrote:

Laten we nog enkele mysteries ophelderen:

  • In 1984 heeft hij zijn vriendin Nathalie toevertrouwd dat hij de bendeovervallen toejuichte.

  • De reden waarom hij angstig werd is heel simpel: Het HK machinepistool met geluidsdemper dat tijdens de raid in Aalst werd beschreven, is hetzelfde model als het wapen dat hij van bouchouche kreeg na de diefstal bij het SIE. Dit wapen werd uit zijn privé collectie gestolen & dook op in Aalst.

Die simpele redenering klopt niet Witse.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.