31

Re: Juan Mendez

Er zijn meer dan 17 aanwijzingen dat er een link is maar geen materiële bewijzen (doc parlement).

Eigenlijk vind ik het straf dat hier op de website de zaak Mendez buiten de bende van Nijvel gehouden wordt. Mijn inziens heeft vooral Aalst er alles mee te maken. Lees nu even de laatste Humo en dan stel je vast dat Vos juist 15 jaar niets anders gedaan heeft dan op dit spoor te zoeken! Gelieve dus dit meer aandacht te geven in de tijdslijn en catalogus van de aanslagen.

Terwijl je toch bezig bent met Mendez, zoek ook eens de Panorama op van net voor de tweede parlementaire commissie. Daarin komt er een mooie pan-beweging die het interieur toont van de auto van Mendez. Kijk beeld per beeld en zeg wat je denkt over het interieur. Eens zien tot welke reacties men zal komen!

Ben benieuwd of we tot dezelfde conclusies komen. Come and see next week!

32 (edited by club_le-happy-few 24-08-2010 23:26)

Re: Juan Mendez

Ik heb ooit een PV van het Franstalige forum gedownload m.b.t. de moord op Mendez. M'n vermoeden is toch dat Bouhouche zijn eigen vriend vermoord heeft. Toen de Rijkswacht bij vrouw van Mendez aankwam, was Bouhouche daar ook "reeds" aanwezig. Alsof hij zichzelf een alibi moest verschaffen.

Of was het "nagenieten". Want dat doen psychopaten toch vaak, genieten van het "toegebrachte" leed. Plaats delict achteraf opnieuw opzoeken, ... Het zou me niet verwonderen als er op de parking te Aalst na de feiten ook zo enkele "psycho" exemplaren rondliepen. En dan vooral 1 persoon in het bijzonder, die daarna bij de politie nog tegenstrijdige verhalen gaat verkondigen. Tot op tv toe zelfs.

33

Re: Juan Mendez

club_le-happy-few wrote:

Toen de Rijkswacht bij vrouw van Mendez aankwam, was Bouhouche daar ook "reeds" aanwezig. Alsof hij zichzelf een alibi moest verschaffen.

Of wel gaf hij iemand de opdracht, hij zal wel connecties gehad hebben en hij zelf is ook niet bang van een klus. Ook toevallig dat het gebeurde toen Mendez terug kwam uit ziekenverlof, dus iemand die hij dicht bij Mendez stond kan alleen maar dit geweten hebben en het is bijna zeker dat hij op weg naar het werk een afspraakje had met iemand die hij kende. In ieder geval is Mendez vermoord omdat hij te veel wist, waarschijnlijk zelf betrokken is bij de bende, daarvoor niet als uitvoerder (maar zeker niet onmogelijk) of als wapenleverancier.

34

Re: Juan Mendez

Of als belangrijk tussenpersoon tussen de organisatoren en de uitvoerders:

  • Opdrachtgevers contacteren organisator.

  • Organisator contacteert rijkswachttop.

  • Rijkswachttop contacteert Bouhouche.

  • Bouhouche contacteert Mendez.

  • Mendez contacteert zijn zakenpartners, waaronder huurlingen.

Mendez is vermoord. Bouhouche is dood (geaccidenteerd) en daarmee is de link naar de opdrachtgevers verbroken. Bouhouche en Mendez waren gevaarlijke tussenpersonen waarvan men niet 100% zeker was dat ze zouden zwijgen, zoniet zouden afpersen. Mijn idee hoor.

35

Re: Juan Mendez

Allez, nikske. Hint: kijk eens naar de positie van de zetels.

36

Re: Juan Mendez

K& wrote:

Daarin komt er een mooie pan- beweging die het interieur toont van de auto van Mendez.

Dit is het enigste beeld van het interieur dat ik heb gevonden :

http://i32.servimg.com/u/f32/11/22/12/24/auto_m10.jpg

De zetel van de chauffeur is wat naar achter gekanteld.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

37 (edited by LuckyOne 26-08-2010 19:09)

Re: Juan Mendez

Bedoel je dat het een Golf is? Of dat de moordenaar op de achterbank (achter chauffeur) kon hebben gezeten?

38

Re: Juan Mendez

Nee, Mendez reed met een VW Passat.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

39

Re: Juan Mendez

Ben wrote:

De zetel van de chauffeur is wat naar achter gekanteld.

En die van de passagier staat volledig naar voor of toch zeer dicht.

40

Re: Juan Mendez

In dat geval was Bouhouche al in 1986 een lijk geweest.