41 (edited by K& 27-08-2010 12:39)

Re: Juan Mendez

Goed Renne, er kan bijna niemand plaatsnemen op deze passagierszetel. Wat betekent dat ofwel:

  1. Een dikke boekentas achter deze zetel stond;

  2. Een groot pak op de achterbank;

  3. Een tweede persoon achteraan in de auto is gesprongen terwijl aan de deur van de Passat een eerste persoon stond en door Mendez deze zetel gemakshalve werd verschoven;

  4. De rechercheurs na de detectie van de moord deze zetel vooruit hebben geschoven bij het zoeken naar de hulzen.

Mijn idee gaat uit naar punt 3 zo we over 4 info krijgen die dit uitsluit. Lees nu de gegevens over hoe Mendez werd doodgeschoten. Come next week and see.

42 (edited by Raf 27-08-2010 14:27)

Re: Juan Mendez

Mijns inziens is de zetel nooit naar voor geschoven bij het zoeken naar hulzen. De moordenaar stond buiten ter hoogte van de bestuurdersdeur. Dat bevestigen ook de bloedsporen. Waarschijnlijk werd hij door het hoofd geschoten, en de uitgangswonden geven dan de bloederige passagierszetel. Grote kans dat het lichaam ook scheef gaan hangen is. Dan lijkt met de theorie van roofmoord waarschijnlijker. Zoals er vermoedens zijn dat het echtpaar Fourrez-Dewit in Nijvel vermoord zijn omdat ze wat teveel zouden hebben of weten, zo kan het Mendez ook vergaan zijn.

Ik heb een filmpje gevonden waar de moord op Mendez nagespeeld word. Dit is een oude reportage van de RTBF uit de jaren 80. Sorry voor de slechte beeldkwaliteit » YouTube

43

Re: Juan Mendez

Volgens de lijkschouwing is Mendez (ergens gelezen) gestorven omstreeks 11 uur! Een huls is nooit gevonden. Een of twee kogels zijn achter het rechteroor binnengedrongen, denk ik. Nogal moeilijk als men links van de wagen staat. Als Bouhouche daar stond heeft iemand van rechts achter Mendez vermoord. Deze kogels waren al dodelijk. Misschien schoot Bouhouche als tweede een reeks kogels in de borst met een zelfde kaliber en munitie om zich in te dekken.

Zo kon hij beweren dat hij Mendez niet vermoord heeft want Mendez was al dood. Enige seconden vroeger. Mijn inziens waren er dus twee moordenaars en zijn alle TV-programma's shit. (Men schijnt te twijfelen of Mendez wel degelijk daar is vermoord.) Het zou interessant zijn te weten waar de hulzen gevonden zijn. Tegenargumenten?

Raf, hoe groot zijn de uitgangswonden als er geen gaten zijn in het plafond en ook in de zetels zijn er geen gaten van de borst-schoten. Ik denk dat de speciale kogels open reten en in het lichaam en hoofd bleven steken!

Re: Juan Mendez

Ik heb ooit ergens een foto gezien van de crime scene met de koud gemaakte Mendez nog in de auto, maar kan me niet meer herinneren waar. Is er iemand die dit nog wel weet?

Re: Juan Mendez

K& wrote:

Hoe groot zijn de uitgangswonden als er geen gaten zijn in het plafond en ook in de zetels zijn er geen gaten van de borst -schoten. Ik denk dat de speciale kogels open reten en in het lichaam en hoofd bleven steken!

Waarschijnlijk hollow point munitie

46

Re: Juan Mendez

Als er met een revolver geschoten werd, vindt je geen hulzen. Deze blijven in de trommel steken.

47

Re: Juan Mendez

Er zijn 5 hulzen gevonden een zesde was zoek denk ik, dus geen revolver. Het wapen van Bouhouche werd +/- als wapen aangeduid. Kan het dat twee identieke wapens werden gebruikt en de slagpinnen omgewisseld en de loop gepolijst? Bouhouche was bij Dery in de leer, misschien geen krak maar toch voldoende om te weten hoe een wapen niet te identificeren.

48

Re: Juan Mendez

Om een wapen te identificeren heeft men de dodende kogel nodig en niet de huls. Als er tijdens het onderzoek een wapen van hetzelfde kaliber wordt gevonden kan men proefschoten lossen via apparatuur (bv. bij FN in Luik). Onderzoek zal dan uitwijzen of de kogel afgevuurd werd met het betreffend wapen of niet. Indien het wapen voldoet aan de testen en er is bewezen dat de moordende kogel afgevuurd is met het gevonden wapen heeft men het moordwapen.

Zijn er geen vingerafdrukken op het wapen of als het wapen buiten het wettelijke circuit is aangeschaft heeft men een probleem. Het is het werk van het gerecht om het wapen te linken aan een persoon. Ergens rinkelt bij mij een belletje over het wapenonderzoek dat in hier werd ondernomen i.v.m. de Bende van Nijvel. Onderzoek dat naar de prullenmand werd verwezen na onderzoek door het Duitse BKA.

Veelweg wordt een moordwapen van een professionele killer zo spoedig mogelijk gedemonteerd in al zijn onderdelen en deze op verschillend plaatsen gedumpt. Een wapenfreak zoals Bouhouche er één was is "verliefd" op zijn wapens en zal ze niet onnodig in gevaar brengen. Men werkt met gelegenheidswapens die aangekocht worden via via. Probeer je de moeilijkheden eens voor te stellen bij een via Polen binnengesmokkelde Kalashnikov.

49

Re: Juan Mendez

geronimo wrote:

Waarschijnlijk hollow point munitie.

Inderdaad.

K& wrote:

Er kan bijna niemand plaatsnemen op deze passagierszetel.

De moordenaar(s) de zetel naar voor geschoven hebben. Bij het lezen van jullie antwoorden moet ik toch misschien aan iets denken, misschien heeft Mendez opgewacht en bedreigde men hem onder dwang, is hij onder schot geplaatst achter zijn stuur en later afgemaakt. Dit zou een logische manier zijn en een veiligere.

Is er geen andere auto gezien nabij de auto van Mendez? Mogelijk de vluchtauto van de dader(s), ofwel stond die wagen er al maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk (wegens het opvallen) dus er zijn minstens 2 personen die betrokken zijn.

K& wrote:

Men schijnt te twijfelen of Mendez wel degelijk daar is vermoord.

Het makkelijkste zou zijn om hem daar te vermoorden, indien ze hem elders koud gemaakt hadden
moeten ze gaan sleuren met het lijk en achter stuur plaatsen en si en la.

LEO wrote:

Veel weg wordt een moordwapen van een professionele killer zo spoedig mogelijk gedemonteerd in al zijn onderdelen en deze op verschillend plaatsen gedumpt.

Inderdaad, idem met wagens.

50 (edited by Raf 22-10-2010 16:16)

Re: Juan Mendez

http://i23.servimg.com/u/f23/09/03/15/13/dans_u10.jpg

http://i23.servimg.com/u/f23/09/03/15/13/dans_u11.jpg

http://i66.servimg.com/u/f66/13/16/12/47/mendbu10.jpg

Dit is hem toch, of niet?