Re: Juan Mendez

Hallo Edd, geen enkel probleem - langzaam vinden documenten van onderzoekers hun weg naar het internet toe. Ik vermoed dat ook Ben deze documenten gevonden heeft, misschien wat eerder zelf.

Zo is er ook een fax tussen Pourtois/ W. waarin bevestigd wordt dat er 2 geluidsdempers bij Dekaise klaar zijn. In dat oogpunt lijkt de uitspraak in de trend van ‘we hebben gevonden wat we nodig hebben’ veel duidelijker.

Pourtois at van 3 walletjes: De Amerikanen, De Libanezen, Kintex.

Maar dat is voor een andere topic smile

572

Over het algemeen wordt de overval in Aalst gezien als de laatste actie van de Bende van Nijvel ... maar is dat zo? De moord op Mendez lijkt me te toevallig en vormt op een af andere manier wel een heel ander sluitstuk of een los eind dat moet worden opgeruimd?

Is het toevallig dat Mendez vermoord is met munitie caliber .22LR... en dat DAT bendewapen nou net nooit is teruggevonden. Maar ja er waren destijds vrij veel pistolen met kaliber .22LR in omloop. Maar toch, er werd al een .22lr match pistool gebruikt in Beersel 1982.  Gestolen bij Dekaize. Later komt het minder vaak terug. Net alsof dit wapen aan één persoon heeft toebehoord en niet aan de volledige pool aan wapens binnen de bende(s)) Temse/Anderlues/Eigenbrakel.

Net als de riotguns die waren destijds ook relatief vrij om te bezitten.

Dan denk ik ook ergens (maar staat hier los van).. waarom een FAUL stelen...dat is als je de loop afzaagt een "opgevoerde shotgun". Terwijl je om de hoek een dubbelloops kaliber 12 op de kop kon tikken ... kaliber 12 is geen 10... maar komt redelijk in de buurt en die munitie is veel gebruikelijker,  makkelijker aan te schaffen, heeft nagenoeg het zelfde effect en valt dus veel minder op.

573

Jeroen2 wrote:

Is het toevallig dat Mendez vermoord is met munitie caliber .22LR... en dat DAT bendewapen nou net nooit is teruggevonden.

Mendez is vermoord met kogels van kaliber 9mm hollow point. Zie de uitgebreide samenvatting hier » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | YouTube