61

Re: Juan Mendez

Ergens op "tueries" heb ik geprobeerd de laatste weken van Mendez samen te stellen. Ik herinner mij dat er sprake was dat:

  • Hij met Bouhouche op kruisboogjacht geweest is in Fontainebleau;

  • Ondervraagd werd door de Franse politie i.v.m. een wapentrafiek;

  • Ook oudejaarsavond met Bouhouche heeft doorgebracht

Dus voor elk wat wils. Ergens spreekt men ook over een oudere vriendin bij FN. Dus zonder hulp van zijn broer draaien we nog jaren rond.

62

Re: Juan Mendez

K&, formuleer een kort lijstje van de concrete vragen die je zou willen stellen aan zijn broer. Ik kan hem contacteren als je dat wenst, misschien wil hij wel helpen.

Re: Juan Mendez

K&  je hebt gelijk, ook in het interview met de broer van Mendez wordt gesproken over de kruisboogjacht.

Re: Juan Mendez

Het is mogelijk dat een getuige een andere getuige stil heeft zien staan bij de wagen van Mendez (bijvoorbeeld de man die het lijk ontdekte). Als de "fluo-jassen" voor 8u00 daar stonden is het verdacht. Als ze er rond 8u15 of later stonden is het logisch. (Er is immers net een lijk gevonden en de oprit wordt afgezet.)

Re: Juan Mendez

Boemerang wrote:

Als de "fluo-jassen" voor 8u00 daar stonden is het verdacht. Als ze er rond 8u15 of later stonden is het logisch. ( Er is immers net een lijk gevonden en de oprit wordt afgezet.)

Op de beelden die zijn gemaakt tijdens de ontdekking van het lijk zijn duidelijk agenten in fluo-jassen te zien.

66

Re: Juan Mendez

Boemerang wrote:

Het is mogelijk dat een getuige een andere getuige stil heeft zien staan bij de wagen van Mendez (bijvoorbeeld de man die het lijk ontdekte). Als de "fluo-jassen" voor 8u00 daar stonden is het verdacht. Als ze er rond 8u15 of later stonden is het logisch. ( Er is immers net een lijk gevonden en de oprit wordt afgezet.)

Precies wat je zegt logisch dat er fluo jassen stonden. Er is net een lijk gevonden. Het grote probleem met getuigen is natuurlijk altijd wat hebben ze op welk tijdstip gezien? Ik heb nogal wat processen verbaal gelezen en daar staat ook altijd op of omstreeks gevolgd door het tijdstip. En zelfs al kijk je op je klok weet je niet of deze precies op tijd staat of afwijkt.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Juan Mendez

Wat er ook van zij, het is en blijft wel een uiterst merkwaardige locatie om iemand koud te maken.

68

Re: Juan Mendez

Lezen, lezen, lezen:

Boemerang wrote:

Als ze er rond 8:15 of later stonden is het logisch. ( Er is immers net een lijk gevonden en de oprit wordt afgezet.)

In de namiddag van 7 januari, omstreeks kwart over vier, loopt bij de rijkswacht een telefoontje binnen dat er op de pechstrook van de oprit van de snelweg E40 Brussel-Namen in Genval-Rosières een Volkswagen Passat staat geparkeerd met daarin het levenloze of zwaargewonde lichaam van een man. Een automobilist die de auto daar 's morgens had zien staan, was nieuwsgierig geworden toen hij de Passat er 's namiddags weer opmerkte.

koos24 wrote:

Het grote probleem met getuigen is natuurlijk altijd wat hebben ze op welk tijdstip gezien?

(...) Een andere man was nog preciezer. Hij werd zelf tegengehouden door "politiemensen of rijkswachters" met een witte of fluo regenjas aan, een paar meter voorbij het kruispunt aan de oprit. Volgens de man gebeurde dat op de ochtend van de moord, en niet erna. Diezelfde avond, dat herinnerde hij zich haarscherp, had het RTBF-televisiejournaal melding gemaakt van de moord.

Meer informatie op de website. Daders » Bouhouche & Beijer

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

69 (edited by koos24 15-12-2010 19:06)

Re: Juan Mendez

Ben wrote:

(...) Een andere man was nog preciezer. Hij werd zelf tegengehouden door "politiemensen of rijkswachters" met een witte of fluo regenjas aan, een paar meter voorbij het kruispunt aan de oprit. Volgens de man gebeurde dat op de ochtend van de moord, en niet erna. Diezelfde avond, dat herinnerde hij zich haarscherp, had het RTBF-televisiejournaal melding gemaakt van de moord.

Oke het verschil tussen 's morgens  en 's middags weet een getuige dezelfde week nog wel. Ik dacht dat het om een verschil van 15 minuten ging. Zou wel aardig zijn als die getuige ook wist of de auto van Mendez er al stond, of de kleine rode auto waar andere getuigen over verklaren er al achter geparkeerd was.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Juan Mendez

Ben wrote:

(...) Een andere man was nog preciezer. Hij werd zelf tegengehouden door "politiemensen of rijkswachters" met een witte of fluo regenjas aan, een paar meter voorbij het kruispunt aan de oprit.

Het is jammer dat er niet bij staat waarom hij werd tegengehouden. Ongetwijfeld zullen de agenten hem verteld hebben waarom hij moest stoppen. Maar het is wel opvallend dat niet 1 maar meerdere getuigen het hebben over een politiecontrole. Wel verklaarden ze dit pas 3 jaar later.

In het hetzelfde artikel staat echter ook dit: "En een vrouw snapte niet waarom de politie mensen controleerde, want er was geen ongeval gebeurd. De controle was afgelopen voor zij aan de beurt was."

Dat zou dan weer betekenen dat de agenten alweer vertrokken waren voordat Mendez arriveerde. Weer een andere getuige verklaard anoniem dat er vlak voor de oprit een man voor haar auto  opdook die wanhopig gebaren maakte en duidelijk wilde meeliften. Het signalement lijkt op Bouhouche maar ze weigert commentaar te geven bij de foto's die haar worden getoond. En dan is er nog de getuige die de auto van Mendez ziet met daarachter een kleine rode auto. Wordt hier nog maar is wijs uit.