71

Re: Juan Mendez

We moeten ons bij de moord op Mendez de vraag stellen of het wel een uit de hand gelopen ruzie was tussen Bouhouche en Mendez. Ik denk dat Mendez het slachtoffer was van een goed georganiseerd complot. Of dit ook aan de Bende gelinkt kan worden is natuurlijk nog een andere vraag.

Misschien dacht hij dat hij een afspraak had met Bouhouche?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

72

Re: Juan Mendez

We zouden eens bij het KMI moeten navragen hoe het weer was die dagen en of en vanaf wanneer het die nacht gesneeuwd heeft. Op de beelden zie je duidelijk dat er sneeuw ligt. Onder de auto ligt echter ook sneeuw (zie 6:13). Ergo: De auto kwam er pas na de sneeuwbui te staan. Als je weet wanneer het sneeuwde, heb je een zgn. "terminus post quem", een tijdspunt waarop de auto er nog niet stond.

73 (edited by Nijmegenaar 15-12-2010 22:54)

Re: Juan Mendez

Scherpe observatie Hestur. En let ook op de bandensporen die onder de auto van Mendez vandaan komen en zo te zien niet van zijn auto afkomstig zijn (zie 06:13 en 06:17). Het lijkt erop dat er niet al te lang voor de komst van Mendez ook een auto op die plek heeft gestaan. Zou het om de politiecontrole kunnen gaan waar sommige getuigen melding van maken? Ook achter de politiebus is nog vaag een spoor te zien die niet van de bus zelf afkomstig is.

74

Re: Juan Mendez

Vergis ik me nu? Dit is een foto van een Passat uit 1986 waarin Menzez reed:

http://4.bp.blogspot.com/_GUmnOEHQHlI/SoFhob5fK3I/AAAAAAAAE-4/NGTJSFHoLyk/s400/Passat+GTS+Pointer+1986.jpg

De wagen in het filmpje is een Rijkswacht Renault 4. (06.15) Mogelijk was de wagen van Mendez al afgevoerd tijdens deze opname. Of zijn ze pas de dag erna met een detector aan de gang gegaan.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Juan Mendez

Wat is iedereen toch scherp vandaag. Ik ben bang dat je gelijk hebt Koos24. Op de beelden is niet te zien of de Passat eventueel nog voor de Renault staat. Het zou zomaar de volgende dag kunnen zijn.

Biggus Dickus wrote:

Wat er ook van zij, het is en blijft wel een uiterst merkwaardige locatie om iemand koud te maken.

Heb toevallig afgelopen zondag met Koos24 en een andere kameraad de onheilsplek bezocht. Er is vrijwel niets veranderd. Er zijn inderdaad wel betere locaties om iemand het hoekje om te helpen. Aan de andere kant zou het lokken naar een bos of andere stille plek waarschijnlijk argwaan wekken bij Mendez die naar Aalst volgens mij toch al op zijn hoede was.

Bij de oprit zelf lopen geen voetgangers. Op afstand staan wel 2 woningen maar je moet op dak gaan staan om de oprit goed te kunnen zien. Aan de andere kant voorbijrazende auto's die door het struikgewas amper iets kunnen zien en sowieso op de weg letten.

Het enigste waar je rekening mee moet houden is het achteropkomende verkeer dat via de oprit de snelweg op wil. Even naast de auto van Mendez een praatje maken, naar rechts kijken of er geen andere auto's de oprit naderen, wapen trekken en schieten, sleutel uit het contact halen en deur op slot draaien. Een scenario waarbij je hooguit 30 seconden kwijt bent. Erg veel verkeer was er niet toen wij er waren maar dat was dan wel op een zondag. Slechts sporadisch kwamen er een paar auto's richting de oprit. En in de jaren 80 zal er ongetwijfeld minder verkeer zijn geweest dan nu.

76

Re: Juan Mendez

Die plek intrigeert mij ook. Sprak Mendez speciaal hier af omdat hij hoopte dat Bouhouche aan de rand van een weg niets zou durven te ondernemen? Werd hij tot stoppen gedwongen? Het meest waarschijnlijk lijkt me, gezien de vele aanwijzingen, dat Bouhouche Mendez geliquideerd heeft.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

77

Re: Juan Mendez

Twee zaken storen me aan dit verhaal:

  1. Witte fluo jassen bestaan niet bij de ordediensten, deze zijn oranje met fluoriserende banden overdwars.

  2. Bouhouche was vriend aan huis bij Mendez. Waarom een afspraak naast een autostrade met alle gevolgen vandien?

78

Re: Juan Mendez

Nijmegenaar wrote:

Het enigste waar je rekening mee moet houden is het achteropkomende verkeer dat via de oprit de snelweg op wil.

Dat wisten de moordenaars volgens mij ook, gezien het feit dat er tijdens de moord een blokkade stond met nepagenten. Doet dat eigenlijk niet een beetje denken aan de moord op Zwarts?

koos24 wrote:

Het meest waarschijnlijk lijkt me, gezien de vele aanwijzingen, dat Bouhouche Mendez geliquideerd heeft.

Indien hij het gedaan heeft, dan was hij zeker niet alleen. Maar zoals ik reeds zei, denk ik niet dat Bouhouche de moordenaar is. Mijn vermoedens gaan eerder uit naar een team dat in contact stond met Buslik, de enigste persoon die aan het wapen van Bouhouche kon geraken.

LEO wrote:

Bouhouche was vriend aan huis bij Mendez. Waarom een afspraak naast een autostrade met alle gevolgen vandien?

Inderdaad, zou Mendez het niet raar gevonden hebben als Bouhouche aan hem vraagt om op een oprit van een autostrade af te spreken? Ze waren, zoals je zegt, vriend aan huis.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

79 (edited by koos24 16-12-2010 11:55)

Re: Juan Mendez

Er bestaat de mogelijkheid dat er nepagenten hebben gestaan. Er is een getuige geweest die op of omstreeks die tijd mensen in fluo jassen heeft gezien. Kan zijn dat het handlangers zijn geweest van Bouhouche het kan zijn dat de getuige echte agenten heeft gezien die een verkeerscontrole hielden of zich vergist heeft in de tijd of locatie.

Ik vind het altijd vreselijk gevaarlijk op basis van een getuige een hypothese te baseren, daarin schuilt het gevaar van tunnelvisie. Mogelijk heeft Mendez de afspraak wel gemaakt langs de oprit omdat hij hoopte dat Bouhouche daar niets durfde te beginnen i.v.m. langsrazende auto's. Volgens mij was de vriendschap tussen Madani en Mendez aardig bekoeld sinds de wapendiefstal.

LEO wrote:

1. Witte fluo jassen bestaan niet bij de ordediensten, deze zijn oranje met fluoriserende banden overdwars.

Je kan nooit uitsluiten dat de getuige wegwerkers heeft gezien of plantsoenendienst of zich vergist in tijd, datum, locatie. Het is maar een getuige geweest die over fluo jassen spreekt.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Re: Juan Mendez

Koos, mischien ziet maar 1 getuige de fluo-jassen maar meerdere getuigen spreken over een politiecontrole. Zoals Ben al zei heeft het inderdaad veel weg van de zaak Zwarts en Kirschen & Co. Mischien heeft de politiecontrole als doel gehad het verkeer richting oprit tijdelijk tegen te houden. "En een vrouw snapte niet waarom de politie mensen controleerde, want er was geen ongeval gebeurd. De controle was afgelopen voor zij aan de beurt was."