Re: Eric Sack

Bovenstaande hypothese is dus ... een kat in een sack en bijkomend dienen we ons de vraag te stellen, was het dan zo verwonderlijk dat de zaak weg moest uit Dendermonde en dat Acke ... zelfmoord (?) pleegde en ook speurder Romelart zelfmoord pleegde. Een aantal moorden en zelfmoorden trop. Neen?

De Jonathan ... cowboyverhalen. Natuurlijk waren dat cowboyverhalen, gezien de deelname van belangrijke personen uit Dendermonde.

Re: Eric Sack

De heer Sack anno 2015. Wat zitten wij hier nog verder te zoeken? Het is opgelost. Ook David staat achter deze piste ... en blijkbaar zijn grootvader ook (zo stond er toch in de krant). Eigenlijk zou ik dit het liefst uit zijn mond horen want ik kan het haast niet geloven.

"Uiteindelijk bleek het gewoon een afpersingszaak in een vechtscheiding”, aldus Eric Sack. “Het had niets met de Bende te maken, maar bij  de zaak kwamen alsmaar meer namen naar boven die ook in ons Bendedossier opdoken. De speurders werden er alleen maar door afgeleid"

Volledige tekst » Nieuws

Was er iemand op dit debat?

Jongens jongens, dat ik dat nog mag beleven. Het mysterie is opgelost. Het was dus helemaal geen mysterie. Ik herhaal, het was gewoon een afpersingszaak en een uit de hand gelopen echtscheiding. De speurders ... die werden gewoon afgeleid, niet meer, niet minder.

"We kregen NOOIT de opdracht een onderzoek te stoppen."

Dus al die speurders die verklaringen kwamen doen in die zin in de bendecommissie waren allemaal leugenaars! Ik hoop dat jullie allemaal beseffen dat alles wat jullie hier verder als commentaar geven op de Heer Sack mogelijks kan beschouwd worden als laster en eerroof.

We kunnen dit topic dus afsluiten.

Re: Eric Sack

Noot bij de vorige post: Zoals gedacht heeft alleen volgende zin betrekking op David.

Volgens David Van de Steen - de man die zijn ouders en zijn zus verloor en zelf gewond raakte tijdens de raid van de Bende van Nijvel op de Delhaize van Aalst in 1985 - passen de aanslagen in een afpersingszaak tegen een topman van de warenhuisketen"

De rest van het artikel o.a. een hypothese van Sack. De man mag natuurlijk zeggen en denken wat hij wil. Maar wij mogen blijkbaar geen commentaar geven of we worden ter verantwoording geroepen over onze uitspraken. Het zij zo ...

Re: Eric Sack

Omdat het ondertussen wel duidelijk is dat Bouten een fantast is. Heeft zelf nog een hoop pistes uitgevonden waarmee we jaren verkwist hebben. Eigenlijk zou hij medeplichtig moeten verklaard worden om het onderzoek moedwillig te laten vastlopen.

45

Re: Eric Sack

Ben wrote:

Volgens kolonel Sack werd de kennis over de mistoestanden bij de Brusselse Gerechtelijke Politie gebruikt om het Bendeonderzoek te manipuleren en een verdeel-en-heers-politiek te spelen: “Wij hadden immers te maken met een milieu rond een aantal 'ex-en'. Deze personen waren zeer goed op de hoogte van het deficit van het systeem en van een aantal libertijnse toestanden - ik heb dat reeds vroeger aangeklaagd - die de omgeving van Brussel teisterden. Door deze desinformatie hebben zij het onderzoek in de verkeerde richting gestuurd en in een verkeerd daglicht geplaatst."

Bron: De namen uit de doofpot | Stef Janssens

Die namen zijn gekend.

Django68 wrote:

Kijk daar heb je nu een punt Tiens; er zijn bepaalde elementen die de speuders achterhouden om het geheim van het onderzoek niet in gevaar te brengen. Wat ook logisch is. We weten niet wat er achter de schermen allemaal gebeurt maar de mediastilte rond het onderzoek lijkt me geen slecht iets. Ik hoop dat de dag aanbreekt waarop Beijer, De Staercke en anderen die met de bende te maken hebben en die nog in leven zijn een toontje lager zullen zingen...

Om het geheim van het onderzoek niet in gevaar te brengen? Een dossier, heel sterk aan dat van de ‘Bende van Nijvel’ gerelateerd werd op deze manier beslecht ...

Bij het federaal parket blijkt procureur Eric Van der Sypt niet bepaald happig om toelichting te verschaffen.

“Deze zaak wordt inderdaad op 29 februari behandeld door de Brusselse raadkamer", zegt hij. "Maar ik kan natuurlijk niet vooruitlopen op wat daar zal worden beslist."

“Het staat nochtans duidelijk in uw vordering. De zaak is verjaard.”

Eric Van der Sypt: "Ik kan daarover geen commentaar geven."

Alle daders gingen vrijuit…

Gek. Over het dossier van ‘De Bende van Nijvel’ gaf Eric Van der Sypt dan wél al commentaar voor het tot de rechtbank zal komen/zou komen ...

46

Re: Eric Sack

In 2001 werd Eric Sack gerechtelijk directeur bij de politie in Antwerpen:

Eric Sack (45), ooit districtscommandant van de rijkswacht in Dendermonde, is de eerste gerechtelijke directeur van de federale politie in het arrondissement Antwerpen. Een belangrijke opdracht voor de dirju is de zoektocht naar een nieuwe, overkoepelende behuizing. Sack zal ook de politieculturen met elkaar moeten verzoenen.

Lees hier het hele artikel » Nieuws

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube