Re: Boek: De Bende van Nijvel

Wie denkt dat het Amerikaans leger en de CIA hier niet toe in staat zouden zijn moet maar eens Operation Northwoods checken.

» www.nujij.nl
» wikipedia.org

72

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Ik heb op Wikipedia het Northwoods-artikel gelezen, en raad iedereen aan dit ook te doen. In die tijd waren de Amerikanen blijkbaar bereid eigen schepen te laten zinken en mensen om te brengen om de bevolking tegen Cuba te krijgen. De bende zal ook wel op deze leest geschoeid zijn.

Re: Boek: De Bende van Nijvel

En wat dacht je van 9-11?

74

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Biggus Dickus wrote:

Dit durf ik te betwijfelen, het is immers driehonderd pagina's dikker dan dat van vorig jaar

Dat zou kunnen, maar ik heb het boek in Brussel zien liggen en het leek qua afmetingen kleiner dan de Nederlandse versie. Misschien eens aan Bouten vragen?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

75

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Dan toch geen vertaling. Ze hebben de structuur helemaal verandert en tussen de Nederlandse en Franse uitgave heeft Bouten nog nieuwe zaken ontdekt die in dit nieuwe boek vermeldt staan. Hij legt het allemaal zelf uit in dit filmpje (in het Frans) » YouTube

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Boek: De Bende van Nijvel

De Nederlandstalige versie is uitverkocht maar ik heb drie weken geleden in een Standaard Boekhandel toch nog voor 9.90 € een laatste exemplaar op de kop weten te tikken. Volgende week begin ik het te lezen. Vooraleer ik aan het boek begin wou ik nl. eerst heel deze site doorlezen.

De Franse uitgave is nog hier en daar te vinden maar kost wel 30 €.

77 (edited by geronimo 07-09-2010 18:41)

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Heel deze site doorlezen, dan ben je een jaartje zoet.

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Tja, het pakt inderdaad veel tijd maar ik ben er een aantal weken geleden aan begonnen  en heb alle rubrieken en links consequent doorgelezen beginnende met de Atlas en de Tijdlijn om zo over te schakelen naar de andere hoofdstukken. Door mijn interesse heb ik zelfs tot stukken in de nacht doorgelezen. Ik moet enkel nog de hoofdstukken "bendecommissies" en "andere" lezen. Heel het forum nalezen zal ik nadien met stukjes doen. Het boek van Beijer ligt ook op mijn nachtkastje maar dat is voor later. De speurders zitten met een dossier van 2,5 miljoen bladzijden dat is nog wel wat anders. big_smile

79

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Lees vooral na de commissie verslagen, tueriesdubrabant site en de pv's op les années de plomb. Zoals "personnes impliquées.pdf " en een 50 tal anderen, en een tiental boeken. Alles lezen kost 18 maanden (10/dag, 6/7). En ga ook eens een toerke ter plaatse doen. Lees dan Bouten maar in het Frans want daar staan 300 pagina's meer in als je er nog zin in hebt. En daarna opnieuw de commissie verslagen want pas nu ken je de namen die als afkortingen in de commissieverslagen staan weergegeven.

Re: Boek: De Bende van Nijvel

Bedankt voor de tips. Ik heb al kleine stukken van de tueriesdubrabant gelezen. Jammer genoeg is het daar enkel een forum en heb je niet hetzelfde overzicht als op de site van Ben. Van Bouten's boek zou een nieuwe Nederlandstalige uitgave gepubliceerd worden tegen het einde van het jaar. Misschien wordt dit dan de uitgebreide Nederlandse versie met de 300 extra bladzijden en eventueel nog nieuwe pistes.