Re: Rüger SP 38

Stropkens wrote:

Nog een klein detail:

(...) Bovendien is er op verzoek van de familie Cocu nog een nieuwe expertise van het wapen uitgevoerd door het Polytechnisch Instituut van Bergen. Het besluit is hetzelfde als dat van Wiesbaden: de hulzen die in Genval en Halle gevonden zijn, zijn wel afkomstig van hetzelfde wapen, maar komen niet uit de bewuste Ruger .38. (...)

Bron: Forum

Niet dat mijn post enige zin zou hebben. Het volk wordt nu éénmaal graag beduveld en handige pitcher-boys spelen daar maar al te graag op in.

Ik ben professioneel volksbeduvelaar:

Ten eerste, zet eens al de expertises van al de deskundigen over die Ruger op een rij. Ik vermoed dat je tot dezelfde conclusie zal komen als ik, tenminste op dat punt: je kan evengoed een muntje opgooien. Een beschamend vertoon.

Maar laat ons dat even opzij zetten, ik accepteer dat die Ruger niet werd gebruikt. Bekijk je argument eens als volgt:

Ik heb een Ruger .38, volledig vergund, op mijn naam geregistreerd. Die ligt bij me thuis. Maar ik pleeg een misdrijf met een andere Ruger .38, een illegale. En die ligt niet thuis, die ligt in - laat ons zeggen - een met silicone dichtgekitte valies die in een bos wordt begraven tussen 'opdrachten'.

De politie doet een huiszoeking (of iemand bezorgt ze mijn wapen) en begint al te jubelen: een Ruger .38! Zelfde type munitie! Halleluja! Ze onderzoeken de Ruger die ze aantreffen. Helaas pindakaas: geen match. Kan daaruit geldig geconcludeerd worden dat ik onschuldig ben?

Let wel: ik zeg niet dat het zo gegaan is, enkel dat je conclusie niet logisch geldig is.

Er zijn behalve het pistool nog andere elementen die moeilijk verklaarbaar zijn vanuit de hypothese van onschuldige borains, cf de desbetreffende draad.

Re: Rüger SP 38

De Ruger was slechts één van de elementen die de Borains in het vizier van de speurders brachten. Over hun de betrokkenheid was er geen discussie. In 2014 plaatste ik deze quote uit 'De Bende: een documentaire' door Dupont en Ponsaers:

In de loods van Richard Brouette waren in de zomer van 1983 een paar kinderen komen spelen, en die hadden hem daar zien staan, onder een groot wit plastic zeil: een fonkelnieuwe sportwagen. Saab 900 Turbo, achtkleppenmotor, 145 pk. “Waw”, zei een jongetje van veertien toen. Een van die jongens was Alain Capron, de zoon van de politiecommissaris van Boussu. Hij had zelfs de nummerplaat onthouden, SX 676.'

Ongelofelijk genoeg hoefde Brouette niet voor de rechtbank te verschijnen.

Re: Rüger SP 38

Er waren ook elementen dat Richard Brouette en Madani Bouhouche elkaar kenden. Daar hadden ze destijds moeten gaan zoeken maar dan zouden ze in hun eigen stront moeten beginnen te roeren en dat mocht niet. En nu nog altijd niet!

Re: Rüger SP 38

Als je doelt op dat vervalste kenteken van de Saab dat uit dezelfde matrijs kwam als die gevonden op voertuigen onder controle van Bouhouche + op dezelfde wijze verouderd: ja, hoewel het wat dunnetjes is, afhankelijk van hoe die veroudering precies gebeurde.

Maar er zijn andere mogelijke links: Christian Amory om er maar één te noemen. Die zat indertijd bij de BOB van Mons. Hij kende het milieu van de borains en van nog een andere illustere bekende die dankzij één alibi (aan het kaarten met de politie) niet al te zwaar verontrust werd ondanks het feit dat 3 personen in Temse hem formeel herkenden, er een mogelijke ID was bij Dekaise en nog een paar andere akkefietjes: Robert Becker. 100 kilo spieren, gebouwd 'comme une armoire à glace' en waarbij de cipiers zelfs met 6 uit de buurt bleven wanneer hij boos werd.

Van Becker raak je dan weer makkelijk bij anderen uit hetzelfde milieu maar in Vlaanderen/Brussel. Maar veel heeft het allemaal niet opgeleverd.

Re: Rüger SP 38

Hahaha, ge wilt het gegeven minimaliseren door de nadruk te leggen op de wijze van veroudering. Tssst, geen avance jongsken. Ik ken die achterbakse (politie)truuken trouwens beter dan U.

Als er werd vastgesteld dat die vervalste nummerplaat van de saab uit dezelfde matrijs komt als de nummerplaten die Bouhouche en co gebruikten dan had dat dezelfde juridische waarde als een expertitieverslag van een wapendeskundige.

En dus had men in de eerste plaats met bekwame spoed (zoals men dat zo mooi kan zeggen) de afkomst van die matrijs dienen te achterhalen. En euch, ook Bouhouche had interessante kennissen hoor, waaronder deze » Forum

Bovendien had men zijn eigen gedachtengoed in de praktijk kunnen brengen namelijk zijnde; Eigen stront eerst.

Re: Rüger SP 38

Stropkens, ik heb het al een paar keer gezegd: informeer je vooraleer aan te komen dragen met veronderstellingen die daarna op 10 seconden kunnen onderuit gehaald worden.

Die matrijs daar zat een foutje in dat quasi onzichtbaar was, ok. Probleem is dat datzelfde foutje in alle matrijzen zat die die door die bepaalde leverancier van toestellen werden verkocht. Er zijn duizenden kentekens verkocht die datzelfde kleine foutje hadden, niet 10 of 20. Voor een aantal gevallen staat trouwens vast waar het duplicaat gemaakt werd: in een firma genoemd l'Autac op de Leuvensesteenweg niet ver van Meiser in Schaarbeek (inmiddels weg, heeft vooraleer daar te zitten ook een tijd aan de andere kant van Meiser, richting VRT, gezeten, voor het geval je Brussel wat kent).

Niet specifiek genoeg om op zich overtuigend te zijn dus. De onbekwame flikken met hun streken hebben dat allemaal uitgezocht, lang voordat jij hier passeerde.

Vandaar het belang te weten welke verouderingsmethode werd toegepast. Als die heel specifiek is en je beschouwt dat in combinatie met dat foutje, dan kan je al heel wat specifieker gaan. Ik weet dat echter niet en ik heb er hier of op tueries niets over gevonden.

Re: Rüger SP 38

Geen flauw idee hoe U aan dergelijke informatie komt en het interesseert mij ook niet. Ik zeg ook niet dat de flikken onbekwaam zijn, wel achterbaks. Feit is dat men de afkomst van die matrijs had moeten achterhalen en blijkbaar heeft men dat niet gedaan.

18

Re: Rüger SP 38

Een oud-forumlid heeft een tijdlijn gemaakt van de Ruger. De volledige tijdlijn kan je vinden op de website » Daders

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube