41

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Bedankt om dit te delen 'vriend', ik geloof je ervaringen ten volle. Zulke werkwijze van politiediensten zal enkelen onder ons niet verbazen!

42

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Een moedig getuigenis! Dat de moord op Peter De Vleeschauwer (minstens ten dele) een inside job was, daar twijfelt geen mens nog aan. Ik wil overigens iedereen de twee boeken van Chris de Vleeschauwer (Tuchtdossier en Dubbele moord) van harte aanbevelen. Lijkt me interessant en zelfs noodzakelijk studiemateriaal.

43

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Ja, natuurlijk is dat ongeloofwaardig, want anders moet je een zaak gaan onderzoeken. Het probleem is: niemand zal je geloven als je niet met alle informatie en bewijzen naar buiten komt. Ik weet wat je te wachten staat, want ik heb het zelf meegemaakt.

De enige kans is om alles met naam en toenaam te vermelden en hopen dat er anderen zijn die je verhaal kennen en je steunen.

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

De vijfde macht, die moet ingeschakeld! Onderzoeksjournalisten en historici zijn - aangezien de termijnen - het best geplaatst om al deze informatie naar buiten te brengen.

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Als er iemand is welke dit dossier terug in de kijker wil plaatsen? Ik heb geluidsopnamen, mails, foto's welke mijn verhaal, het spoor naar de hoofdverdachten bevestigd. De hoofdverdachten liegen over bepaalde punten normaal zou dat een goede reden moeten zijn om iemand op te pakken maar dat lukt tot vandaag om een of andere reden niet. Ik moet voorzichtig zijn maar acht het niet uitgesloten dat we het moordwapen nog kunnen terugvinden, ik heb een duidelijk,goed spoor gevonden. Zal het hier voorlopig maar afsluiten of...Mvg,

46

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Christian de Valkeneer?

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Ik heb al een poging ondernomen maar geraak niet op de goede plaats, ze gaan het melden of zullen bellen maar er gebeurd niks.

48

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

VTM-anker Faroek zal in elk geval wel te springen staan om een reportage te maken.

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Denk je? Ik vraag al geruime tijd om gehoord te worden door Comité P in verband met de moord op Peter De Vleeschauwer = 0. Het Kabinet van de Eerste Minister = 0. Ik heb altijd gedacht willen ze deze zaak wel echt oplossen? Als A.G. echt die wapens terug heeft dankzij G. De Saeger!? Werd er dan ooit een ballistisch onderzoek verricht op deze wapens? Indien het antwoord ja is zou dat een goede reden kunnen zijn om geen kogel terug te vinden!

Langs de andere kant had A.G. Duitse trekjes en had het regelmatig over de SS en een nekschot geven, ik heb er nooit bij stil gestaan tot de dag van zijn bekentenis.

50

Re: Sint-Niklaas: 14 November 1996

Een officiële getuigenverklaring of zoiets neerleggen bij het gerecht en hopen op goodwill of breed in de pers is de enige mogelijkheid om ermee naar buiten te komen. Riski business natuurlijk. Politiek, politie en gerecht bekijken forumgangers misschien als op sensatie beluste schrijvertjes. Zij vergeten het liefst alles wat voor de politiehervorming gebeurd is en al zeker als Bende van Nijvel, rijkswacht en belangenvermenging ermee gemoeid zijn. Je moet maar eens een slachtoffer zijn in België. Is er zo geen nieuw departement dat oude onopgeloste zaken herbekijkt?