Re: Jean-Luc Baugniet

DeadLetterBox wrote:

fipilip, kleine ps. Lernout en Hauspie zijn mogelijk niet verantwoordelijk voor wat er met hun firma is gebeurd. Er zijn sterke aanwijzingen dat zij geflikt zijn om de Amerikaanse economie te beschermen en hun technologie werd zelfs gebruikt voor Echelon project. Een klein 'wistjedatje', weliswaar offtopic

Ze ontkennen niet dat ze hun balansen vervalst hebben in Azië bv. Natuurlijk is er gretig gebruik van gemaakt om hen te liquideren en grote delen in te palmen. Off topic maar belangrijk om alles in de juiste context te zien. Soms moeten dingen ook herhaald worden. Als je bv. iets wil zeggen over de Bende van de Pomp en Baugniet zit daarbij dan kan het goed zijn om de info over Baugniet op beide topics te plaatsen. Anders is het onmogelijk om een goed overzicht te hebben. Herhalingen binnen hetzelfde topic zijn niet interessant, daar ga ik mee akkoord. Ik vind het goed dat het forum strak geleid wordt want het Franstalige forum vind ik slordig. Maar relevante info herhalen op verschillende plaatsen kan nuttig zijn.

Re: Jean-Luc Baugniet

dim wrote:

Punt is hier dat Baugniet bij de criminele wapenhandel betrokken was (laat ons even hypothetisch de "legale" wapenhandel in het bad der onschuld dompelen).

Ik blijf bij het onderscheid tussen illegale wapenhandel die crimineel is in de zin dat het op hetzelfde niveau staat als belastingontduiking enerzijds en anderzijds criminele wapenhandel waar mensen worden vermoord en drugs worden mee verhandeld. Ik geef wel toe dat ze allebei bestaan. Het is belangrijk te weten tot welk kamp iemand behoort.

dim wrote:

Op het altaar van de criminele wapenhandel worden mensen vermoord en aan de drugs gezet. Je mag dat voor mijn part ontkennen, maar toch is het zo. Baugniet wordt genoemd in de zaken Zwarts en Dekaise. Geassocieerd aan Beijer/Bouhouche. Ik vraag me af of "le Congolais" betrokken bij de aanslag op Vernaillen niet op "le Katangais" sloeg (de bijnaam van Baugniet).

Als dat allemaal zo is, wat ik mee onderzoek, is hij een crimineel die tot de Bende van Nijvel kan behoren. Ik zeg meer: als dat zo is en wetende dat hij Van Cutsem en Vandeuren kent, in combinatie met Bouhouche/Beijer, dan is hij meer dan een serieuze piste.

dim wrote:

Hij zou verbonden zijn aan de SDRA en aan de Sûreté.

Dat zegt hij zelf wat niet direct wijst op schuld.

dim wrote:

Hij beweert zélf iets over de Bende te weten.

Idem, eerder een bewijs van onschuld.

dim wrote:

Hij zou in verband staan met Wojda (wat ik nog steeds een belangrijke piste vind)

Ik ook, graag meer info hier.

Re: Jean-Luc Baugniet

Baugniet werkt op drie terreinen: wettige wapenhandel met vergunning, grote internationale klandestiene makelarij - hij heeft vele kontakten met ambassades - en volgens de gerechtelijke politie, kleinschalige handel met de onderwereld. De gerechtelijke politie is vooral omwille van die laatste aktiviteit in hem geïnteresseerd, omdat ze vreest dat de wapens tegen haar zullen' worden gebruikt door de onderwereld. Men veronderstelt dat Baugniet zijn wapens aan de onderwereld verkoopt in de CD' bar van Patrick Baudry, rue des Commerçants 13, 1000 Brussel.

Baugniet is ook nog opgepakt geweest voor afpersing van warenhuizen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

44

Re: Jean-Luc Baugniet

the end wrote:

Baugniet is ook nog opgepakt geweest voor afpersing van warenhuizen.

Jean Baugniet werd begin 1992 gearresteerd in verband met drie racketpogingen op voedselgiganten, die volgens Le Soir helemaal gemodelleerd waren naar het tienjarenplan van Madani Bouhouche.

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

45

Re: Jean-Luc Baugniet

fipilip wrote:
dim wrote:

Hij zou in verband staan met Wojda (wat ik nog steeds een belangrijke piste vind)

Ik ook, graag meer info hier.

Werd beweerd op de franstalige site door iemand die Baugniet vaak ontmoet heeft en gesproken heeft. Het blijft een indirecte en niet te verifiëren getuigenis, maar wel één om in het achterhoofd te houden want het zou Baugniet behalve aan de eerste golf ook mogelijk aan de tweede golf kunnen koppelen. Maar net zoals de meeste punten tegen Baugniet, inderdaad eerder zwakjes. De geschiedenis van Baugniet is te glibberig. Maar er is wel veel rook. Misschien een beetje vuur.

(nog een kleine PS: Irangate had dan wel directe betrekking op de gijzelaarsgeschiedenis, in essentie deed die specifieke kwestie er niet toe. Dit was slechts het momentum waarrond de echte essentie zich ontplooide: het scheppen van gigantische winsten en het bloederig onderdrukken van linkse regimes. Ik ben zo vrij dat crimineel te noemen.)

46

Re: Jean-Luc Baugniet

In verband met de mogelijke (maar nog controversiële) link tussen Baugniet en de SDRA, ook even dit in rekening brengen ter versterking: Baugniet werkte voor zijn wapenhandel samen met o.a. Jean-Marie Hoggart, de broer van SDRA-majoor Hans Hoggart.

Re: Jean-Luc Baugniet

Baugniet had samen een bar met Farcy, de Candy's.

Bron: De bende en de CIA (blz. 88) | Guy Bouten

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Jean-Luc Baugniet

Dat is nog andere koek.

49

Re: Jean-Luc Baugniet

Officieel eigenaar samen met Farcy of hing-ie er maar wat rond soms? Indien dit effectief zo is, is dat wel een serieus element wederom. Wat weten we zoal over de Candy's?

Re: Jean-Luc Baugniet

Toch geen naamsverwarring CD's/Candy's en Baudry/Farcy? Indien niet, lijkt het er sterk op dat er weinig geheimen bestonden voor Baugniet op het kruispunt tussen de boven- en onderwereld van de jaren tachtig.