161

Re: Opgravingen Elouges

Sars-La-Buissière waar Dutroux woonde, is maar 3 km van het Bois de Hourpes. Waar ze 2 brandende auto's achterlieten. Ik denk dat al die slopers mekaar kennen. De ene zoekt een pinker, de andere een bumper dus bellen ze mekaar op. Als bvb. zou blijken dat Dutroux per ongeluk met de Bende van Nijvel te maken zou gehad hebben dan zouden ze er in Jumet schoon op staan! In één van de gevonden notities kwam het woordje 'Sars' voor. Er zijn maar 2 'Sars' in de omgeving.

Re: Opgravingen Elouges

Men zou nog verbaasd staan wie er ligt.

163

Re: Opgravingen Elouges

Het bij nacht en ontij terug opgraven van een ontbindend lijk moet niet prettig zijn. Maar als je ziet hoe ze het skelet terugvonden! Ze wisten niet ééns of ze niet twee linkersleutelbeenderen hadden ofzo. Het heeft tijd gekost om het ding aaneen te puzzelen. Ik leid daaruit af dat het al een oud skelet was toen ze het herbegroeven. Anders zou het beter aan mekaar gezeten hebben.

Ik denk dat het dus nog niet zo lang geleden verplaatst geweest is. Misschien toen Eddy Vos een paar jaar geleden al maanden op voorhand liet weten waar hij in La Houssière ging graven. Er was toen al kritiek op dat hij dat zo lang op voorhand zei. Op 1 Maart zou het gaan gebeuren omdat het dan niet meer zou vriezen. Vos ging er van uit dat niemand eventueel het risico zou gaan nemen om een lijk terug op te graven alvorens hij 'De Week van het Bos' zou starten. Iedereen kan een fout maken. Daarom zeiden ze dit keer wellicht niks op voorhand.

Re: Opgravingen Elouges

Sowieso lijkt mij het verplaatsen van een lichaam een helse klus en het zal ook echt bittere noodzaak geweest zijn! Er zal dan ook een opzienbarend antwoord komen op de vele vragen, de moeite van het wachten waard, dat wel!

165

Re: Opgravingen Elouges

Columbo wrote:

Ik denk dat al die slopers mekaar kennen.

Zeker aja, da is nu ook zo hé, soms sturen ze de klanten zelfs door ga bij hem is kijken.

166 (edited by CleverTrevor 08-02-2009 13:23)

Re: Opgravingen Elouges

Columbo wrote:

Het bij nacht en ontij terug opgraven van een ontbindend lijk moet niet prettig zijn. Maar als je ziet hoe ze het skelet terugvonden! Ze wisten niet ééns of ze niet twee linkersleutelbeenderen hadden ofzo. Het heeft tijd gekost om het ding aaneen te puzzelen. Ik leid daaruit af dat het al een oud skelet was toen ze het herbegroeven. Anders zou het beter aan mekaar gezeten hebben.

Ik denk dat het dus nog niet zo lang geleden verplaatst geweest is. Misschien toen Eddy Vos een paar jaar geleden al maanden op voorhand liet weten waar hij in La Houssière ging graven. Er was toen al kritiek op dat hij dat zo lang op voorhand zei. Op 1 Maart zou het gaan gebeuren omdat het dan niet meer zou vriezen.

De graafwerken in het bos vonden niet in maart, maar in september plaats. Maar het is juist dat het wel was aangekondigd en het zou me niet verbazen als dat de overgebleven bendeleden heeft geïnspireerd om hun oude kompaan uit de grond te halen voor de politie ging graven. Dat opgraven zal wel niet zo zachtzinnig zijn gebeurd. Ik denk dat toen de beenderen goed door elkaar zijn geschud.

Als de gangster die op zijn sterfbed de tip gaf, wist dat de beenderen in 2005 of rond die tijd zijn herbegraven en dat het iets met de Bende van Nijvel van doen had, dan zou het niet onlogisch zijn dat de man er toch zelf bij betrokken is. Hoe zou hij het anders moeten weten? Daniel Blanchart zal toch niet onder het countrydansen of aan de toog van zijn stamcafé hebben gezegd dat hij zoeven de killer van de Bende van Nijvel heeft herbegraven op zijn eigen sloopterrein.

Re: Opgravingen Elouges

Mee eens, die moet er meer van weten, het is niet iets waar je vrolijk van wordt. Laat staan het te vertellen aan iemand, nee mannetje is er indirect en sterk bij betrokken. Ook is er inderdaad een bepaald niveau bij de schroothandelaren, al was het alleen al haar voorkomen en handelen, die voeren geen oorlog met elkaar, eerder nog een band! Wat nog steeds niet duidelijk is wie nu die Blanchart precies was, daar hangt ook een waas om heen, zooooooooooo vaag allemaal!

168

Re: Opgravingen Elouges

Blanchart stockeerde auto's tegen betaling. Zijn klanten zullen veelal garagisten met een plaatsgebrek enz. geweest zijn. Maar ook boeven of gangsters kunnen van dergelijke service gebruik maken. Misschien werd Blanchart wel betaald om dat skelet daar 'veilig' te stockeren?

Re: Opgravingen Elouges

Nou Columbo, als het maar goed betaald zijn sommigen overal toe bereid en dat slag al helemaal!

Re: Opgravingen Elouges

Om nog is terug te komen dat de schroothandelaar een vriendelijke man was volgens zijn familie. Het typische kenmerk van een psychopaat is juist dat ze, vriendelijk, oppervlakkig charmant en innemend zijn. Men kan ze eigenlijk niet herkennen: het zijn geen brutale, onbeleefde ruige mensen die psychopaten. Heb je Haemers vrijdag gezien op la deux? Wel die kwam toch zeer sympathiek over. Wie zou gezegd hebben dat hij een gangster was? En zeker geen killer (of reus van de bende).