Re: Opgravingen Elouges

Een zoveelste rookgordijn en afleidingsmanoeuvre. Precies of daar gaat nog iets te vinden zijn, als het ooit al zou geweest zijn.

12

Re: Opgravingen Elouges

Ja, ik ben curieus naar die graafwerken maar levert volgens mij niks op, hopelijk ben ik mis.

13 (edited by Koen 22-01-2009 00:45)

Re: Opgravingen Elouges

Doet me een beetje denken aan een zoekactie van enige tijd geleden in een Gentse garage naar het paneel van de rechtvaardige rechters; dat wordt allemaal met veel tromgeroffel aangekondigd, legt zware lasten op de middelen, waar wat levert het op? Heb daar ondertussen ook niets meer van gehoord. Ook aan dat geval zat een reukje; is vaak met Frans Van Cauwelaert in verband gebracht, maar weet in de verste verte niet of daar maar ook iets van aan is.

14 (edited by Renne 22-01-2009 01:22)

Re: Opgravingen Elouges

Ik heb het 19u00-journaal gezien en ze zouden toch iets gevonden hebben want normaal liep de zoekactie af en die zou nu nog doorgaan. Er zijn ook extra speurders aangekomen en de pers word op afstand gehouden. Vanavond om 19u30 waren de graafmachines nog altijd aan het draaien omdat er waarschijnlijk iets zou gevonden zijn. Toch merkwaardig dat ze toch doorgaan met de werken, dus er zou volgens de journalisten iets gevonden zijn. We wachten af dus.

Hier kan je info terug vinden » Graafwerken Elouges

15

Re: Opgravingen Elouges

Menselijke resten gevonden bij graafwerken Bende van Nijvel

Bij de graafwerken op een terrein in de rue du Commerce in Elouges, een deelgemeente van Dour, in het kader van het onderzoek naar de Bende van Nijvel, zijn gisteren menselijke beenderen gevonden. Dat meldt de RTBF. De beenderen worden onderzocht.

Nieuwsdossier » Graafwerken Elouges

Re: Opgravingen Elouges

Bij de graafwerken op een terrein in de rue du Commerce in Elouges, een deelgemeente van Dour, in het kader van het onderzoek naar de Bende van Nijvel, zijn gisteren menselijke beenderen gevonden. Dat meldt de RTBF.

http://www.hln.be/static/FOTO/pe/17/9/14/large_754469.jpg

Nieuwsdossier » Graafwerken Elouges

Re: Opgravingen Elouges

Hoever ligt die begraafplaats van die vindplaats af dan? Anders is het toch zo uit te sluiten.

18

Re: Opgravingen Elouges

Het lijkt me eigenaardig dat het niet een gans skelet maar slechts enkele beenderen betreft, ik sluit "contaminatie" door het kerkhof zeker niet uit (bv. gebruik van aangevoerde aarde). Er is nog nooit iets behoorlijks uit de cel Jumet gekomen, het zou mij ten zeerste verbazen indien het nu wat wordt.

Bovendien was men zogezegd niet op zoek naar menselijke resten maar naar wapens of auto-onderdelen. Nee jongens, het wordt niets.

Re: Opgravingen Elouges

Maarten1985 wrote:

Hoever ligt die begraafplaats van die vindplaats af dan? Anders is het toch zo uit te sluiten.

Is allesinds in dezelfde straat.

Re: Opgravingen Elouges

Volgens mij stelt het ook weinig voor. Gisterenavond dacht ik even dat ze iets hadden, maar nu lijkt het eerder op een historische vondst