201

Re: Opgravingen Elouges

eenpintje wrote:

meer tegen dan dat ze samenwerken - nog altijd!

Eigenlijk verbaasd ons dat niet, zoals ik hier lees, ze gaan ons wéér goed liggen hebben! Ik weet niet wat denken, ik denk dat de top van de onderzoekers, procureurs enzo, de zaken nog altijd gaan blokkeren. Minimum 28doden, over een periode van 5 jaar (2 jaar rust). Maar kom, en zoveel feiten, hoe kan zoiets niet degelijk onderzocht worden door elkaar tegen te werken. Ik wacht die 3 weken af en dan zullen we meer weten. Misschien hé, ze kunnen zeggen dat het ook ne merovinger was, of iemand die al jaren vermist is in het buitenland. Het zou mij verbazen als het potje van de doofpot open gaat, al hoop ik en wij allen van wel.

Re: Opgravingen Elouges

Wie was die oude gangster? Wat heeft hij op zijn kerfstok? Bij welke bende behoorde hij? Niemand weet hier iets van. Volgens mij is de oude gangster zelf gemaakt en de wereld ingestuurd door gerecht en politiek, om de bevolking weer wat te sussen tegen de verkiezingen.

203

Re: Opgravingen Elouges

Nja, ik begrijp u reactie zé en soms denk ik ook zo, maar de dag van vandaag zijn ze altijd karig met reacties, ken je het zinnetje "In het kader van het onderzoek". Ik had al geen vertrouwen in die speurders, nu begon ik toch weer te denken van alé precies gaat er iets veranderen, met nieuwe minister van Justitie, Daniéllé Zucker, Goffinette, 7 extra speurders, allemaal positief. Dus ik kreeg toch wat hoop en nu ze iets gevonden hebben zeker. We moeten wachten tot ze naar buiten komen met uitleg over die beenderen enzo, maar gaat dat de zaak oplossen? Ik weet het niet, men verwijst naar die Blanchart maar komaan gaat die nen dode in zijn eigen tuin begraven, ofwel hebben ander het gedaan zonder dat hij het wist. Je denkt op den duur vanalles.

Re: Opgravingen Elouges

Het is in ieder geval iets zeer raars.

Re: Opgravingen Elouges

Ook niet te negatief zijn jongens..  Ik ben er zeker van dat deze speurders iets willen vinden en hun chefs ook. Omdat het hun job is, omdat het sperders zijn die omwille van motivatie met de zaak bezig zijn, of omdat, als dat alles niet overtuigend genoeg is, het hen van alle kanten veel respect (en promotie!) kan opleveren, evenals hun bazen, als ze de zaak zouden oplossen. Het gerecht is, ondanks alle tekortkomingen die er zeker nog zijn, toch al duchtig geprofessionaliseerd tegenover de jaren tachtig (herinner u de "klacht" van De Staerke tegen Guy Bouten in diens boek: de politie is veel minder corrupt nu).

Als je ziet wat de Belgische speurders hebben weten op te lossen de laatste jaren: roofmoord op Van Holsbeek, Kitty van Nieuwenhuysen, doodslag van Guido De Moor, islamitische pogingen tot aanslagen, de andere moorden behalve in Dendermonde die Kim gepleegd zou hebben, ...   Zelfs in de zaak van Annick Van Uytsel worden nieuwe sporen gevolgd (de speciale zak). Het is gewoon een uitzonderlijk complex dossier, dat nog uit de tijd stamt toen het onderzoek pakken slechter gevoerd werd en meer dan 20 jaar oud is.

Re: Opgravingen Elouges

die zaken die je opnoemt waren ook niet moeilijk. Klein bier tegen de Bende van Nijvel pintje. En heeft De Staerke klacht neergelegd tegen Bouten?

207

Re: Opgravingen Elouges

'k denk ook dat de speurders zelf niet van slechte wil zijn. Ik heb zo mijn vragen bij sommige conclusies die Vos trekt, bv. over 3 vaste bendeleden zoals hij in een reportage vermeld, maar die mens zit met een dossier van meer dan 20 jaar opgescheept en moet op een objectieve manier bewijzen vinden in dat kluwen.

Het valt mij op dat ze zeer terughoudend bericht geven over de opgravingen. Daar zijn meerdere mogelijke redenen voor. Enkele die me direct binnenschieten: niet voor de zoveelste keer valse hoop scheppen, of misschien zijn er nog altijd hooggeplaatste personen die "omzeild" moeten worden tot er genoeg objectief materiaal is om aan de wereld kenbaar te maken zonder interferentie van die duistere machten.

Als we niet meer kunnen steunen op de speurders, dan kan dit onderzoek evengoed sluiten. Dus laat ons maar hopen dat deze mensen het op een integere manier aanpakken en de klippen en valkuilen die vroeger genoeg opdoken omzeilen.

208 (edited by club_le-happy-few 14-02-2009 22:51)

Re: Opgravingen Elouges

Promotie? Wie te ver komt in het Bende-onderzoek wordt meestal ziek gezet of gedegradeerd wink

Re: Opgravingen Elouges

Ik zou willen voorstellen om een werkgroep samen te brengen, met de speurders, van niet direct betrokkene personen om alle pistes, kennis en visies samen te brengen in debat om zo tot nieuwe ideeën te komen in dit dossier.

Als ik zo het verloop van het onderzoek bekijk, de meningen van forum lezers/gebruikers lees en de theorie in praktijk probeer te vertalen ben ik er van overtuigd dat vele mogelijkheden en pistes niet diep genoeg bekeken en onderzocht zijn.

Bij deze wie zich hier in aangetrokken voelt kan met mij contact opnemen en dan bekijk ik graag met de onderzoekers of we zo een workshop kunnen organiseren.

210

Re: Opgravingen Elouges

club_le-happy-few wrote:

Promotie? Wie te ver komt in het Bende-onderzoek wordt meestal ziek gezet of gedegradeerd wink

Klopt, zo ken ik via een vriend wel, enkele (ex) rijkwachter-politieagenten ('k heb er zelf ook al contact mee gehad). Eerst van hun oversten kregen ze de opdracht alles op alles te zetten, maar van hogerhand kregen ze iets anders te horen. Die kregen te horen: "Graaf toch niet te diep want ge riskeert u leven." Dit is een woord van een Rijkswachter met meer dan 35 jaar dienst, toen hij toch voort deed hebben ze hem nogmaals gewaarschuwd, nu hebben ze hem op non actief gezet, begrijp je het. Hij was er voor Vos, dus hij heeft er een duidelijk zicht op. Hij had strafbare bewijzen tegen de Bonvoisin, mocht niet onderzocht worden. Over De Staerke-Podevyn (Aalsterse garagist en wapenfreak bevriend met Mendez en co) idem,Vos luisterde noteerde niets en gaf er geen vervolg aan.

Persoonlijke visie; Ik zou ook niet fier zijn met een promotie na al die jaren van amateurisme. Doe het goed of helemaal niet... onze speurders hebben lang geleden de 2de optie gekozen omdat ik geen echte vechters gezien heb die het onderste uit de kan gehaald hebben in dit dossier.

mdanielsUK; die rijkswachter die ik hierboven vernoem, zei tegen mij: "Ze hebben niet van de slimste op de zaak gezet, geen echte vechters" zijn woorden en jou woorden, van bovenaf mocht het niet uitkomen. Ze hebben er ook speurders gezet die corrupt waren, dat denk ik dan. Hij zei ook dat er echt geklungeld werd tot en met en als je alles wat leest op de site kom je tot die conclusie maar als je het hoort van een ex-rijkswachter zelf, is het gene zever maar waarheid. Die man moet zelf voor een commissie verschijnen, onvoorstelbaar. Maar ondanks alles blijf ik nu toch nog een beetje optimist, afwachten en zien wat het word.