211 (edited by Reckie's Son 15-02-2009 01:31)

Re: Opgravingen Elouges

club_le-happy-few wrote:

Promotie? Wie te ver komt in het Bende-onderzoek wordt meestal ziek gezet of gedegradeerd wink

Dat lijkt me in verschillende gevallen ook wel duidelijk. Troch leverde toch ook niet echt slecht werk lijkt me in vergelijking met zijn collega's, en die werd ook mooi voor zijn diensten bedankt en op een fijne manier bovendien lijkt me. P. Van Brussel is ook wel een mooi voorbeeld van iemand die goed werk leverde (in de zaak Haemers dan, ongeacht of dat iets met de Bende van Nijvel zou te maken hebben gehad) en er toch wel dikke stank voor dank voor terugkreeg.

mdanielsUK: leuk initiatief dat je daar beschreef! wink

Re: Opgravingen Elouges

Hoewel ik me kan voorstellen dat zulke dingen gebeuren/gebeurden, denk ik dat dit nu eerder uitzondering dan regel is. Als Vos zou zeggen dat iemand hem bedreigt of zijn onderzoek tegenwerkt, haalt hij de nationale pers. Als hij wordt neergeschoten de wereldpers, zoals Falcone.

Re: Opgravingen Elouges

Kevlar wrote:

Ik denk niet dat men de ware identiteit van het skelet zal achterhalen, of toch? Hopelijk vergis ik me.

Wetenschappers ontwikkelen nieuwe technieken om op basis van schedels hoofden te reconstrueren. Hoewel niet 100% betrouwbaar, is dit zeker niet waardeloos. Oorspronkelijk was de bedoeling om archeologen te helpen gezichten te reconstrueren van vondsten, maar ik denk dat speurders hier ook heel wat mee zijn.

214

Re: Opgravingen Elouges

eenpintje: Klopt, ik heb daar zelf op een Vlaamse zender iets van gezien. Er was ergens in Brussel een lijk gevonden en op basis van de schedel hebben ze er echt een gezicht kunnen van maken. Ik was echt verbaasd maar als echt willen kunnen dat nu ook hé! Niemand deze uitzending gezien misschien al een jaar geleden of langer?

Re: Opgravingen Elouges

Op National Geographic Channel hebben ze dit ook al verschillende malen getoond. Men gaat uit van de dikte van de huid,  spier en vetweefsel en brengt die lagen via de computer aan op een 3D model dat men opmeet van de schedel in kwestie. Er bestaat ook daar tegenwoordig geweldig straffe aparatuur voor. Aan de hand daarvan wordt er dan een computermodel gegenereerd en krijgt men een vrij goed beeld van hoe de persoon er heeft uitgezien.

216

Re: Opgravingen Elouges

Herr Flick wrote:

en krijgt men een vrij goed beeld van hoe de persoon er heeft uitgezien.

Klopt, en inderdaad straffe technieken qua aparatuur en zo. Denk dat ik het op vtm gezien heb, telefacts of zo, dat is maar een detail, maar men heeft toen alles laten zien van begin tot einde: vanaf men die schedel vind en tot en het einde en dit gaf een mooi resultaat. Ik weet wel niet of dit een allemaal 100% is maar ik denk dat ze dit niet zouden doen anders want goedkoop zal dit allemaal niet zijn. Misschien zijn ze met de schedel in DOUR ook zo bezig? Op die manier, of denken jullie dat het nooit zo ver zou komen in dit dossier.

Re: Opgravingen Elouges

Wie zal het weten renne?

Re: Opgravingen Elouges

Wel opvallend dat er al enkele verdachte sterfgevallen geweest zijn in de provincies Namen en Henegouwen de afgelopen weken:

17 Februari 2009: Lijk 62-jarige aangetroffen in plas bloed bij Florennes

Gisteravond werd in Morialmé bij Florennes het lijk van een 62-jarige man in zijn woning aangetroffen te midden van een plas bloed. De omstandigheden van de dood zijn verdacht en een onderzoek werd geopend. De politie van Flowal beschouwde het overlijden onmiddellijk als verdacht en lichtte het parket van Dinant in. Na de eerste vaststellingen van de experts, werden kogelinslagen gevonden op de plaats van de misdaad. Eerste substituut Philippe Morandini behandelt de zaak.

17 Februari 2009: Man met kogel in hoofd gevonden in Morialmé

De man die gisteravond dood werd aangetroffen achter zijn woning in het Waalse Morialmé (Florennes), is gedood met een kogel in het hoofd. Het slachtoffer werd gevonden door zijn moeder en tante. Zij sloegen alarm. De omstandigheden van het overlijden zijn nog onduidelijk. Er zijn bloedsporen ontdekt voor de woning van de man, maar zijn lichaam werd achter in de woning aangetroffen. Er zijn geen sporen van inbraak in de woning en het slachtoffer was niet gekend bij de politie.

15 Februari 2009: Man dood aangetroffen in Flémalle na slagen op hoofd

In Flémalle is vandaag het levenloze lichaam ontdekt van een 70-jarige man. Het bebloede slachtoffer lag achteraan in zijn tuin. Zijn hoofd vertoonde sporen van slagen met een zwaar voorwerp. Het was de buurvrouw van het slachtoffer die het lichaam vond. Volgens de wetsdokter van het parket van Luik zou de man zaterdag rond 21 uur zijn overleden. Vermoedelijk werd hij aangevallen toen hij zoals gebruikelijk 's avonds zijn hond uitliet. De echtgenote van het slachtoffer was op dat ogenblik niet thuis.

De politie van Flémalle en het parket kwamen ter plaatse. Mogelijk werden de verwondingen de man fataal, al sluiten de speurders niet uit dat het overlijden het gevolg is van de vrieskou. De zeventiger droeg enkel een pyjama en pantoffels. De resultaten van de autopsie zouden in de loop van vanavond bekend zijn.

Bron : Het Laatste Nieuws

219 (edited by Renne 18-02-2009 00:57)

Re: Opgravingen Elouges

club_le-happy-few wrote:

Wel opvallend dat er al enkele verdachte sterfgevallen geweest zijn in de provincies Namen en Henegouwen de afgelopen weken.


Awel dat is wel heel opvallend hé, toch Morialmé/Florennes. Toch op de manier hoe het gebeurd is en ook de steek waar het is gebeurd. We kunnen nu niet direct ne link leggen maar onthou maar dat de Bende van Nijvel-leden nog altijd connecties hebben om mensen om te leggen. Wie praat riskeert zijn leven, ook na 25 jaar. Eens je in een milieu zit of zat, kan je eender wanneer het terug via personen gaan opzoeken.

Re: Opgravingen Elouges

Zijn ook allemaal wat ouderen slachtoffers.