Re: Opgravingen Elouges

tsjongejonge wrote:

Misschien kijkt de Bende van Nijvel wel iedere dag naar deze site, sterker, misschien is er wel één onder ons! De 3 weken zijn toch nu wel om he? Tsjongejonge, benieuwd ben ik hoor!


Stel u voor, ... cool

Re: Opgravingen Elouges

Vanmorgen op weg naar mijn werk moest ik denken aan een paar gekke details, de 1e is wel de idiote spullen die men meenam uit de supermarkten en dan ook nog het gemis van een vrouw in deze serie. Er zal toch wel een vrouw zijn die weet wat er allemaal gaande is geweest, of waren het allemaal éénlingen in een wiskundige formule.

Blijf bij mijn mening dat in ieder geval de 3 bij elkaar werkten/woonden, zie je mij al met een paar flessen champagne op weg naar huis gaan na een gwapende overval met de helaas gevallen slachtoffers, er klopt iets niet! Het is toch komkommertijd, dus schieten maar op mijn gekke beweringen!

233 (edited by club_le-happy-few 19-02-2009 20:04)

Re: Opgravingen Elouges

Het zou natuurlijk kunnen dat soortgelijke fenomenen opnieuw de kop komen opsteken. In bange tijden van crisis zijn de mensen vaak opstandig t.o.v. politiek, tenzij men hen bang maakt en het gevoel heeft dat ze nodig zijn.  Het is dan ook niet te verwonderen dat er enig politiek motief achter de Bende zat. Als je mensen kan bang maken met aanslagen, terrorisme, een nieuwe Koude Oorlog, oorlog, zware misdaad worden het ineens lammetjes of ze verliezen totaal de controle.

In de VS kunnen ze daar goed over meespreken. Door 9-11 is het patriottisme daar toch opnieuw serieus aangewakkerd als je het zo allemaal ziet. Op die manier geven ze "het volk" het gevoel dat het nodig is dat er troepen naar die landen gestuurd moeten worden,... waardoor Bush en vrienden een mooie percent opstrijken van de wapen- en olie-industrie.

De lagere sociale klassen en middenklasse zijn in slechte  periodes vatbaarder om te vluchten voor hun problemen: seks (meer kinderen), drugs, drank, tabak,... waardoor de kloof terug groter zal worden. En dat is toch wel hetgeen dat velen uit die rijke en adellijke clubjes willen ... het volk dat op z'n knieën gaat voor hen.

234

Re: Opgravingen Elouges

Columbo  wrote:

Bouhouche was geen echte verdachte meer. En Beijer ook niet. Die lui hebben heel hun leven in schietclubs en bij de Rijkswacht gezeten. Idem Bultot.

Luister Bultot en waarschijnlijk ook anderen, gaven op sommige plaatsen (ik heb ze eerder al vernoemd waar het was) even opzoeken: Bultot ging gaan oefenen op een tir met zo'n 10 man in Sint-Pieters-Leeuw, De Staerke was er ook aanwezig. Deze info komt van rijkswachter. Dus de daders waren wapenfreaks, opgeleid door nog grotere wapenfreaks, die ook de kneepjes van het vak kenden en wisten hoe politie en rijkswacht werkten (Bouhouche en Beijer?). Zeker en vast die 2 niet uitsluiten hoor. En Bultot idem. Zoals Herr Flick zei de uitvoerders hebben een opleiding gehad.

Re: Opgravingen Elouges

tsjongejonge wrote:

Vanmorgen op weg naar mijn werk moest ik denken aan een paar gekke details, de 1e is wel de idiote spullen die men meenam uit de supermarkten en dan ook nog het gemis van een vrouw in deze serie. Er zal toch wel een vrouw zijn die weet wat er allemaal gaande is geweest, of waren het allemaal éénlingen in een wiskundige formule.

Blijf bij mijn mening dat in ieder geval de 3 bij elkaar werkten/woonden, zie je mij al met een paar flessen champagne op weg naar huis gaan na een gwapende overval met de helaas gevallen slachtoffers, er klopt iets niet! Het is toch komkommertijd, dus schieten maar op mijn gekke beweringen!

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel vrouwen in dit verhaal meedoen, toch niet op het niveau van de killers. Dat waren profs,  ik denk niet dat die met een gepiekte krat champagne en nog wat lekkers thuis kwamen na de roof om te zeggen: "kijk eens vrouw wat ik nu gekregen heb van ne kerel die lag te slapen op een parking van een grootwarenhuis".

236

Re: Opgravingen Elouges

Herr Flick wrote:

Eerlijk gezegd denk ik niet dat er veel vrouwen in dit verhaal meedoen, toch niet op het niveau van de killers.

Op het niveau van de killers denk ik ook niet, als is er in het boek van Bouten wel sprake dat een robotfoto gelijkenissen heeft met de vrouw van Bouhouche, nr18. De secretaresse van de burgemeester uit Fougax-et-Barrineuf maakte de vergelijking, maar laat ons het misschien toch maar op Bultot houden. Hij is daar vermomd gezien namelijk in Nijvel.

237

Re: Opgravingen Elouges

Wat de graafwerken betreft ben ik benieuwd, als het in een richting wijst zullen we niet snel nieuws krijgen vrees ik. Al hoop ik toch op een antwoordje die ons duidelijkheid geeft, al zeggen ze maar: "We zitten op een spoor".

238

Re: Opgravingen Elouges

Blanchart richtte een Country-club op. Wat zou dat precies geweest zijn? Zou het een Country-music club geweest zijn? Of een cowboy-lifestyle club? In de Kempen zijn ook zo enkele cowboy- dorpen. Voor de gein wordt daar soms met losse flodders geschoten. Ik vermoed dat daar ook wapenfreaks tussenzitten. Die in geen enkele schietclub genoteerd staan. Ik kan me voorstellen dat er tussen de losse flodders door ook wel eens met echte kogels geoefend wordt. Dat valt dan niet eens op!

De familie haastte zich om te vermelden  dat hij een Country-club oprichtte. Dat stond wellicht beter dan dat de kranten zouden gaan schrijven dat het een John Waynefan was?

Re: Opgravingen Elouges

In tremelo had men vroeger texas-city waar ook zo'n gevechten met revolvers plaatsvonden. Maar dat waren wel echte cowboy freaks. Ze kwamen met paard en koets, pinten en whisky schoof over de bar. Daar zaten allessinds toch geen gangsters tussen, of met echt gevuurd. denk eerder aan jagers en stropers die met riot-guns werken. En die streken daar in Wallonië wordt gejaagd op everzwijnen. En die meesten zijn mensen zonder sentiment en deinzen er niet voor terug om je neer te knallen of toch te dreigen wanneer men het voor het wild opneemt. Dus ik zie die ook wel mensen neerknallen voor de gein, gecamoufleerd in overvallen.

240

Re: Opgravingen Elouges

Zo'n Country-club in het midden van de bossen zou ideaal geweest zijn om te oefenen. Eventueel met wapens waar toen nog geen vergunning voor nodig was. Dat lijkt  onschuldig, maar je zou er wel met een wapen kunnen leren omgaan zonder dat het opvalt. Tussen het lasso-werpen, de losse flodders en het countrydansen door. Of nadien. Met een paar kerels die niet tot de scène behoorden, maar ook moesten oefenen.

Het zou zelfs kunnen dat de joviale Blanchart de boswachter af- en toe uitnodigde om een whisky te komen drinken. Als die dan later schoten hoorde dacht hij : ha, de cowboys zijn zich weer aan het amuseren.

Ik hoop dat ze snel met info komen over de geheimzinnige Blanchart. Maar eerst moeten ze weten hoe het zit met dat skelet natuurlijk.