241

Re: Opgravingen Elouges

Ik kan me best voorstellen dat sommige van die wild-west freaks het niet op losse flodders houden en ook durven gaan stropen met riot-guns.

Re: Opgravingen Elouges

Een schroothandelaar die een country en westernclub opricht? Het moet niet gekker worden, daarnaast melden de omwonenden toch over een rustig figuur? Er klopt geen biet van, allemaal dekmantels voor andere activiteiten die het daglicht niet konden verdragen. En ja, het zal mij niet verbazen al er inderdaad met riot-guns flink is geoefend, I predict a riot!

Graag nog jullie mening of de 3 hoofddaders bij elkaar werkten/woonden, wat denken jullie er van?

243

Re: Opgravingen Elouges

Columbo wrote:

Ik kan me best voorstellen dat sommige van die wild-west freaks het niet op losse flodders houden en ook durven gaan stropen met riot-guns.

inderdaad, iedereen (alé een grote hoeveelheid) die in dat soort dingen zit, wil ook wel eens met iets straffers schieten.

Columbo wrote:

Zo'n Country-club in het midden van de bossen zou ideaal geweest zijn om te oefenen.

Bultot en co oefende met een groep van 10 man op een terrein, daar leerde hij mensen op, niemand die er iets op zei, toen was dat veel anders denk ik dan nu zeker.

244

Re: Opgravingen Elouges

Ik denk dat ze mekaar kenden via het schroothandelwereldje en voor mekaar werkten of klant waren van mekaar. En dat ze zich enerzijds vooral bezighielden met auto(onderdelen)diefstal en anderzijds met de heling daarvan. Bvb. zigeuners die auto's stalen en ze dan aan een sloop verkochten en ze wellicht zelf hielpen ontmantelen. Partners in crime met de sloophandel. De Bende van Nijvel is waarschijnlijk een uit de hand gelopen hobby/bijverdienste van enkele van die lui.

Re: Opgravingen Elouges

Ja Columbo, dat denk ik ook en toen kwamen ze op het idee diverse personen te gaan chanteren, deze gaven niet toe of deden niet wat met verwacht had en gingen daad bij woord spelen. In 1e instantie namen ze gewoon mee wat voorhanden was (maar echt handig vind ik het nog steeds niet) maar het ging ze goed af, de macht, de dreiging en van het één kwam het ander en steeds geweldadiger.

Het meest bizarre is toch wel dat men op één avond 2 overvallen pleegden en weer op een Delhaize, het kan niet anders of de bazen van die Delhaize wisten meer dan zij ooit verklaard hebben, zij moeten op een of andere manier met chantage te maken hebben gehad.

Re: Opgravingen Elouges

Renne wrote:

Bultot en co oefende met een groep van 10 man op een terrein,daar leerde hij mensen op,niemand die er iets op zei, toen was dat veel anders denk ik dan nu zeker.

In Wallonië is dat nog altijd anders dan in Vlaanderen ook, hier moet ge niet riskeren ook maar met een looikes geweer te gaan oefenen in uwen hof. De kans dat ge naast ne wereldvreemden extreem linkse geitenwollen sokken bietekwiet woont die denkt dat ge een oorlogswapen aan het testen zijt is immers extreem groot. cool

In de bossen van Walonie, in de jaren 80 zal dat inderdaad geen probleem geweest zijn, een riot gun viel trouwens onder de jachtgeweren, en zolang ge niet op de konijntjes van de lokale machtspotentaat schoot zal dat wel geen probleem geweest zijn. (Stropen daar lachen ze zo niet mee, zeker als het over de konijnen van mijnheer den baron, notaris of  industrieel gaat.)

247

Re: Opgravingen Elouges

Zonet op Radio 1 :

Vandaag zijn de onderzoekers van de Cel Waals Brabant gestopt met hun graafwerken in Elouges, Henegouwen. Daar waren zij op zoek naar sporen die mogelijk konden leiden naar de Bende van Nijvel. Tijdens de graafwerken vonden de speurders verschillende lichamen. Morgen geven zij meer uitleg over het resultaat van de zoektocht tijdens een persconferentie. Volgens het Radio 1-nieuws zouden de graafwerken geen resultaat hebben opgeleverd en zou het dood spoor zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

248

Re: Opgravingen Elouges

Ik zou er niet stom van staan als er ineens wordt gezegd dat het allemaal niets heeft opgeleverd, en gaan met die doofpot.

249 (edited by mdanielsUK 24-02-2009 20:20)

Re: Opgravingen Elouges

Voorlopig nog geen enkele melding of bevestiging in de geschreven pers. We volgen het op de voet en brengen hier het laatste nieuws van zodra beschikbaar.

Re: Opgravingen Elouges

En ook al zou het een dood spoor zijn, wie in hemelsnaam gaat lopen slepen met een lichaam van A naar B, ik ken niemand, jullie wel? Natuurlijk komt er informatie maar niet hetgeen wij wensen vrees ik, de eigenaar (+) heeft (had) wel wat uit te leggen!