Re: Opgravingen Elouges

Reckie's Son wrote:

Ik kan je redenering niet helemaal volgen: Waarom zouden ze de moeite doen het skelet te herbegraven op een nieuwe locatie wat verder, maar wel nog steeds op hun perceel? Dat lijkt me geen logisch scenario te zijn toch?

Het is ook mogelijk dat ze het skelet achteraan hun perceel gevonden hebben en het gewoon terug in dezelfde put gestoken hebben. Lijkt me logischer dan dat ze dat skelet in een zak gaan steken en het ergens gaan dumpen. Ten eerste hebben ze dan nog dat gat in hunnen tuin, en ten tweede, als ze gepakt zouden worden, zitten ze helemaal met een probleem.

312

Re: Opgravingen Elouges

Raf is correct.

313

Re: Opgravingen Elouges

Eentje uit de marge uit Elouges:

Inwoner van Elouges dood aangetroffen in beek

Een 54-jarige inwoner van Elouges, in de provincie Henegouwen, werd zaterdagavond dood aangetroffen in een beekje beneden aan zijn woning. Dat meldt de internetsite van La Province, een editie van Sud Presse. De man was een gepensioneerd beroepsmilitair en werd dood teruggevonden in de Rieu door zijn schoonbroer.

"Zijn echtgenote, ook beroepsmilitair, had 's nachts gewerkt", zegt adjudant Gérard van de brandweer van Dour. "De vrouw was ongerust omdat haar man niet thuis was. Ze belde naar haar broer, die het lichaam van Luc Mongué in de Rieu gevonden heeft. De beek is op die plek maar 30 tot 40 centimeter diep. De helling van de tuin naar de beek, 4 tot 5 meter lager, is erg steil. We hebben een ladder en touwen moeten gebruiken om het lichaam naar boven te krijgen. Mogelijk is de man onwel geworden in de tuin en is hij tot in de beek gerold. Het kleine houten hek in de tuin was stuk", aldus de adjudant.

Bron » De Morgen

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Opgravingen Elouges

Yep. Toevallig staat die man naast een afgrond als hij tamelijk jong - 54 - onwel wordt en toevallig de verkeerde kant uitvalt, 5 meter omlaag de beek in en zijn nek breekt (of niet?). Het toeval wil helaas dat er bovendien niemand in de buurt is. Kan natuurlijk. Maar is autopsie niet standaard in zo'n geval?

315

Re: Opgravingen Elouges

Zuiderling, wordt er bij ieder sterfgeval geen autopsie uitgevoerd?

316

Re: Opgravingen Elouges

Mincky wrote:

Zuiderling, wordt er bij ieder sterfgeval geen autopsie uitgevoerd?

Volgens mij kan de familie een autopsie weigeren.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

317

Re: Opgravingen Elouges

Bij ieder overlijden dient de (huis) arts die de dood vaststelt een rapport te voegen waarin hij zijn bevindingen kan onderbouwen. Zijn er twijfels, kan hij een gerechtsdokter inschakelen. Dit gebeurt door het inschakelen van een politiedienst. Die op hun beurt de aanstelling van een onderzoeksrechter vragen, die op zijn beurt een gerechtsdokter aanstelt. Vanaf dat ogenblik heeft de familie geen inspraak meer.