Re: Agenda

Er zal van een serieus debat amper sprake zijn, vrees ik. Het zou tenminste verbazen mochten Coveliers en Annemans het hierover oneens zijn. En waarom politici, en dan juist die twee, van wie bekend is dat ze ook qua politieke opvattingen dicht bij elkaar staan? Een debat met Jef Vermassen, Peter Callebaut, Hilde Geens en Douglas De Coninck zou een stuk spannender zijn.

252

Re: Agenda

CleverTrevor wrote:

En waarom politici, en dan juist die twee, van wie bekend is dat ze ook qua politieke opvattingen dicht bij elkaar staan?

Lees de missie en doelstellingen van De Debatclub (» debatclub.wordpress.com/missie) en dan vind je een antwoord op uw vraag. wink

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

253

Re: Agenda

Ik lees:

"De Debatclub streeft naar een opwaardering van de Vlaamse debatcultuur. Ze werkt vanuit de grondbetekenis van Res Publica, namelijk “de zaak van iedereen”. Zij wil bressen slaan in de muren van het politiek-correcte denken. Niets menselijks is ons vreemd. Geen enkele politieke partij, beweging of gedachtestroming wordt uitgesloten."

Als je dan de namen Coveliers en Annemans leest? Ach, blijf gewoon thuis en lees een fijn boek.

254

Re: Agenda

Ze hebben een YouTube-kanaal (» YouTube) waarop beeldmateriaal staat van vorige edities. Het applaus vanuit het publiek telkens wanneer bepaalde standpunten naar voor komen doet mij vermoeden dat ik er mij teveel ga ergeren en dus inderdaad beter thuis blijf en rustig de YouTube-video achteraf bekijk.

En de naft die ik niet verbruik is ook nog goed voor 't milieu!

255

Re: Agenda

Het gesprek van Coveliers & Annemans kan je hier terugvinden » YouTube

256

Re: Agenda

Toch de moeite om eens te bekijken, genuanceerder dan ik had verwacht. Niet echt een debat vermits Coverliers zijn openingsrede zowat 40 minuten duurt en er verder weinig is waar men het oneens over kan zijn. Annemans doet af en toe een politieke (Vlaamse) uitspraak, maar dat is dan ook het soort publiek in de zaal. De vragen uit het publiek waren ook best interessant.

Opvallend: Annemans is formeel: Koning Albert (Laken in 't algemeen) maakte geen deel uit van het Brussels sexmilieu.

Re: Agenda

Op woensdag 9 mei is er om 20u een auteurslezing door David Van de Steen in de Plantijnzaal van de Bibliotheek in Izegem. Hij zal het hebben over zijn boek "Niet schieten, dat is mijn papa", geschreven door David Annemie Bulté. Gratis inkom. Iedereen welkom.

258

Re: Agenda

Via via, op dit gedeelte van het forum verzeild geraakt.
Ik las dat tot een paar jaar terug af en toe eens een samenkomst werd gehouden om de stand in het dossier te bespreken.

Binnenkort (15 juni) wordt het boek 'Littekens' voorgesteld; en ik vroeg me af of het naar aanleiding daarvan, vooraf (of misschien beter daarna), interessant kan zijn om dat nog eens te doen.

Er is de laatste tijd immers veel gebeurd; al dan niet in de vorm van oud nieuws in een nieuw jasje. Toch, ik heb de indruk dat er sinds het Bonkoffsky-verhaal terug veel aandacht is voor het hele gebeuren.

Zou er interesse zijn, graag reactie.
Het lijkt me (zeker voor wat mezelf betreft) heel nuttig om dat te doen. Te meer, daar ik in vergelijk met anderen, nog heel veel kennis dien te verwerven over de zaak.

259

Re: Agenda

Boek: Bende van Nijvel

Hilde Geens vertelt op zodag 17 juni om 11 uur over haar boek 'De Bende van Nijvel' in de Corridor aan de Olmenlaan 1 in Wetteren.

Hilde Geens presenteert haar eerste boek over de zaak. Het is 432 pagina’s dik en geeft vooral een overzicht van het gerechtelijk dossier zelf. Ze vertrekt hierbij niet van bepaalde mooi klinkende hypotheses of vermoedens maar van het gerechtelijk bundel zelf. De titel van haar werk zegt al veel over het boek “Beetgenomen – Zestien manieren om de Bende van Nijvel nooit te vinden”. Het is een relaas over de blunders die in dit dossier zijn gemaakt. De inkom bedraagt 5 euro.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

260

Re: Agenda

Zal wel de moeite zijn. Ik vind haar boek nog steeds het beste en meest overzichtelijke werk over de Bende.