Re: Eric Lammers

Eric Lammers lijkt een sleutelfiguur in de eerste reeks van de bende aanslagen. Is hij niet de naamloze karateka die bij Calmette trainde en zodus geïdentificeerde werd bij Dekaise? En om de lijn door te trekken mogelijk de moordenaar van Morue (die om meerdere reden gevaarlijk werd).

152

Re: Eric Lammers

Die getuige had de Siciliaanse nationaliteit, als ik mij niet vergis.

153

Re: Eric Lammers

Italiaanse nationaliteit dus. Enig idee wat een Siciliaan doet in Waver?

Re: Eric Lammers

Of waarom deze persoon in eerste instantie geen duidelijke omschrijving van de daders geven kon, en de dag nadien tot in detail.

155

Re: Eric Lammers

Insp. Witse wrote:

Of waarom deze persoon in eerste instantie geen duidelijke omschrijving van de daders geven kon, en de dag nadien tot in detail.

Uitkijkpost allicht ... maar nog vreemder vind ik de aanduiding van daders door Dekaise zelf. Eén van de Sliman-brothers zou effectief herkend zijn, maar daarover & daarna geen nieuws (meer). In "Beetgenomen" van Hilde Geens worden meerdere pistes aangehaald ... qua (poging tot) misleiding kan dit tellen. Het verhaal van de Siciliaanse getuige past daar perfect in. Begin bij het begin en je wordt er krankjorum van, ook nu nog.

156

Re: Eric Lammers

Insp. Witse wrote:

Eric Lammers lijkt een sleutelfiguur in de eerste reeks van de bende aanslagen. Is hij niet de naamloze karateka die bij Calmette trainde en zodus geïdentificeerde werd bij Dekaise? En om de lijn door te trekken mogelijk de moordenaar van Morue (die om meerdere reden gevaarlijk werd).

De Siciliaan haalde de verdachte uit een fotoalbum die de speurders hem voorlegden. Iemand anders gaf ook de persoon aan als dader. Toch werd er geen onderzoek naar deze figuur gevoerd. Voor zover ik weet is de naam ook nooit vrijgegeven aan het publiek.

157

Re: Eric Lammers

Django68 wrote:

De Siciliaan haalde de verdachte uit een fotoalbum die de speurders hem voorlegden. Iemand anders gaf ook de persoon aan als dader. Toch werd er geen onderzoek naar deze figuur gevoerd. Voor zover ik weet is de naam ook nooit vrijgegeven aan het publiek.

Dit is niet Lammers, er is iemand die aan bovenstaande voorwaarden veel beter voldoet.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

158

Re: Eric Lammers

Meerdere getuigen (namen onbekend) haalden één van de Sliman's eruit. Correct, the end, of moeten we (alweer) verder gaan zoeken. smile

159

Re: Eric Lammers

Insp. Witse wrote:

Is hij niet de naamloze karateka die bij Calmette trainde en zodus geïdentificeerde werd bij Dekaise?

Je moet vooral zoeken waar je iets kan vinden.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

160

Re: Eric Lammers

Zijn naam werd - voor zover bekend - nooit bekendgemaakt. Kan voor mijn part een Hollander zijn - naam intussen wel gekend.