231

https://www.dhnet.be/regions/charleroi/ … 5398440566

Ik ga me niet meer wagen aan een vertaling of korte inhoud of een stukje uit de tekst want anders vraagt Imazibraine of ik gesnoven heb
en doet Mincky er een schepje bovenop met daarna te vragen of er een cocosnoot op mijn hoofd gevallen is.

232

En nu maar hopen dat deze psychopaat eindelijk de juiste straf krijgt! En dat hij hem dan ook mag uitzitten ...!

233

Ik hoop dat ze hem ondertussen ook als "ongeneselijk ziek" gaan catalogeren zoals de man die vandaag in de kranten staat.Beiden recidivisten. 0 schuldinzicht.
Hij heeft zijn bijnaam ( het beest ) niet gestolen
En dan te bedenken dat hij dit samen met zijn vader deed die ook op de beschuldigdenbank zit met hem.
Beiden ontkennen de feiten. De foto's van de feiten stonden " plots " op de computer van vader Maurice.

234

We kunnen niet ontkennen dat men in Nederland zeer snel handelde op een oproep en ook nog snel resultaat heeft geboekt. Voor veel daders zou een effectieve levenslange gevangenisstraf  zonder enige gunstverlening in de gevangenis de beste strafmaat zijn. Ter voorkoming van recidive.

235

Klopt, vlugge resultaten in Nederland en terwijl ik dit schrijf, het is natuurlijk ongeneeselijk en niet ongeneselijk . Sorry. Ik blijf het spijtig vinden dat de Nederlanders hun tanden niet in dit dossier gezet hebben. Zou Peter de Vries wel eens bezig willen zien hebben. Volgens David waren er plannen ....Zijn opzoekingen in het dossier Mornie mochten er zijn. Vakkundig uit Belgie weg gehouden door  procureur De Saeger.
"De zaak was door het lokale katholieke establishment netjes in de doofpot gestopt en iedereen zweeg dan ook (1). Aktueel met hoofdredacteur Peter R. de Vries doorbrak echter die stilte. Maar geen nood want de toenmalige Dendermondse procureur Guido De Saeger, uit hetzelfde katholieke hout gesneden, verbood de distributie ervan in België. De laatste maal dat zoiets gebeurde.

https://willyvandamme.wordpress.com/202 … ster-gaby/

Indien jullie deze link open klikken zien jullie de foto van een ex collega van mij. Bril weg, ogen achter een zwarte banner en bloot terwijl ik hem altijd in kostuum zag. Maar ik herkende hem onmddellijk met 100% zekerheid. Waarom zou de collega van ML deze laatste dan niet coorect herkend hebben op de foto zoals ik vandaag postte in de rubriek Lammers.

Is er een link tss Mornie en de Bende ? Volgens mij wel en is het allemaal begonnen in de Jonathan. Ik vraag mij zelfs af of de foto niet in Aalst genomen is.?

236

En wat is dan volgens u die link?

237

Er is altijd een zeer sterke band geweest tussen Gladio en de Katholieke kerk. En zelfs tss extreem rechts en de katholieke kerk.

Een voorbeeld van het forum

“Zoiets ja. Nu, François heeft ook jarenlang inlichtingen verzameld voor die Roeseler, zo gek bekeken was dat dus niet. In elk geval heeft die Roeseler toen een geestelijke op hem afgestuurd, Pierre Potargent. Die heeft toen – en dat moet in oktober of november 1950 zijn geweest – een jury belegd in het klooster van de minderbroeders conventuelen in Halle.

En waar vergaderde Bougerol op zondag? Er staat zelfs een foto van op het forum waar hij samen met de abt op staat

"s morgens naar de mis, daarna vergadering en na de middag naar de hoertjes of....

Mornie was een vaste klant van de Jonathan.

Via via is mij ter ore gekomen waarover de gesprekken van Mornie en de notabelen gingen rond de jaren voor de overvallen. Versta onder notabelen bijvoorbeeld magistraten , hogere functionarissen bij het leger ( rijkswacht inbegrepen )  etc......

Talrijke spionnen werden ook opgevangen in kloosters. 'Kloosters zijn vaak depot voor inlichtingendiensten'

https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … 06&p=5