Re: Nr. 18

Nog over de robotfoto 18, hij is zeker aan de Saab te koppelen en heeft wat weg van G5 die ook aan de Saab gelinkt wordt. Over de getuigenis van de jogger:

Ter uwer informatie: dit getuigenis dateert van mei 1987 en houdt samengevat in wat volgt: Ik ga meerdere keren per week joggen, tijdens de middaguren ofwel s'avonds laat. Ik heb een zeven a achttal keer een man gezien in de nabijheid van de Colruyt te Nijvel, hetzij s'middags, hetzij s'avonds laat. Die man was ongeveer iets minder dan 1,80m groot en stond tegen één van de benzinepompen geleund. Hij leek te observeren.

Ik heb hem gezien in drie verschillende kledijen: een lichtblauwe broek en een vest of blouson in jaens met twee borstzakken; een pak van grijze kleur; een bruin pak; in de nacht van 16 op 17 september 1983 gekleed in een genre broelpak van misschien bordeaukleur. Deze onbekende had een fijne snorretje waarvan de punten lichtjes naar beneden gingen. hij had blond of kastanjekleurig gekruld haar tot op de schouders. In de nacht van de feiten heb ik in de nabijheid een roodkleurig voertuig gezien dat gestationeerd stond, en een witte of crèmekleurige BMW die langzaam in de nabijheid rondreed.

De getuige van het samengevat verslag hierboven haalt steeds uit foto's die van Bultot, als de persoon opgemerkt aan de Colruyt te Nijvel.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

22

Re: Nr. 18

Dit zal niet veel bijdragen aan de discussie, maar ik moest dit toch kwijt, want van zodra ik deze robotfoto zag had ik het gevoel dat ik naar een Caucasiër keek; van de Caucasus dus, zoals een Avar of een Tsjetsjeen. Breed gezicht, sterke jukbeenderen, donker haar dat redelijk lang is, en die typische baard zonder snor, heel populair in die regio's.

Hier een voorbeeld van een vechtsporter van die regio:

http://media.ufc.tv/fighter_images/Khabib_Nurmagomedov/1NURMAGOMEDOV_KHABIB.png

Het eerder krullend haar en de ogen komen dan weer niet overeen.

23

Re: Nr. 18

Het draagt inderdaad niet veel bij. Correct ingeschat. smile

24

Re: Nr. 18

Trouwens heel die caucasiër-en-anderen-typologie is toch racistische, wetenschappelijk weerlegde zever.

25

Re: Nr. 18

Merovinger wrote:

https://nsm09.casimages.com/img/2018/12/18//18121812104714738716040967.jpg

Francis Dossogne is de enige die ik hier voorbij heb zien komen met zo'n ringbaard zonder snor. Een niet veel voorkomende combinatie, ook niet in 1983. Beschrijving van een net persoon past wellicht ook wel bij Dossogne (het uiterlijk dan...).

Het zou hier gaan om de schutter bij de Mercedes/RG2 aan de Diable Amoreux, ik weet niet of de robotfoto is gemaakt op basis van de beschrijving van agent Ruys of dat deze ermee overeenkomt (nette ringbaard en gekruld haar).

Re: Nr. 18

Bij een ringbaard beeld ik me toch iets anders in dan die baard van Dossogne. Voor mij is een ringbaard een cirkelvormig baardje rond de mond. Ook op Wikipedia maken ze een onderscheid; daar noemen ze het type baard van Dossogne een kabouterbaard.

Wat betreft veel voorkomen: ik kan zo een paar priesters, leerkrachten en natuurgidsen uit de jaren '80 voor de geest halen die zo'n kabouterbaard hadden. Op Wikipedia lees je dan weer dat het vroeger vaak voorkwam bij zeelieden. Tegenwoordig zie je dat niet vaak meer, tenzij het een heel fijn geschoren kabouterbaardje is (vaak niet meer dan een dunne lijn gezichtshaar die van oor tot oor loopt). Zo'n baard zie je nog wel eens bij jongeren van allochtone afkomst. Ik vind dat de robotfoto nog het meest op zo'n 'moderne' kabouterbaard lijkt.

Re: Nr. 18

patrick111 wrote:

Bij een ringbaard beeld ik me toch iets anders in dan die baard van Dossogne.

Het is wel degelijk dat soort baard dat door de agent Benoit Ruys werd beschreven: een baard die vertrekt vanuit de haardos, langs de oren tot de kin. Een Dossogne-baard dus. Jij noemt dat dus een 'kabouterbaard' patrick111.

28

Re: Nr. 18

Sudist Isaac Rousseau had blijkbaar ook zo'n baard.

29

Re: Nr. 18

EricF wrote:

Francis Dossogne is de enige die ik hier voorbij heb zien komen met zo'n ringbaard zonder snor.

Eén van de hoofdverdachten voor Nijvel met een baard zoals op deze robotfoto is Eric Lammers. De gelijkenissen tussen deze robotfoto en Eric Lammers zijn opvallend groot.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

30

Re: Nr. 18

Merovinger wrote:

Gaat het om deze man, die 'de Chinees' werd genoemd? » www.goens-pourbaix.be | www.goens-pourbaix.be

Paul Pourbaix?