Re: Nr. 19: Reus

Op zichzelf beschouwd is uw antwoord duidelijk, met dien verstande dat de - eufemistisch uitgedrukt - nogal unieke lengte van 2.02 past bij Daniel Bruylants, indachtig de kennelijke opmerking van Eddy Vos ‘dat de ene reus een lengte van exact 2.02 had’ en het deel van het verslag van Fijnaut en Verstraeten, waarnaar ik hiervoor verwees.

Dit klemt te meer, omdat u aangaf: “Ik ken maar 1 verdachte met deze lengte, hij staat ook niet vermeld op de verschillende fora. Zeer merkwaardig want deze échte reus bevindt zich inderdaad in het buitenland en was bevriend met Francis Dossogne én Madani Bouhouche”.

Dat het volgens u ‘geen zin heeft om ‘wie is het’ te blijven spelen en dat de CWB ongetwijfeld zijn naam heeft, omdat Eddy Vos aan hem refereerde’, terwijl u aangeeft maar een verdachte met deze lengte te kennen, waarmee u Daniel Bruylants kennelijk niet (meer) beschouwt als verdachte - of toch wel? -, is nogal paradoxaal, althans uw woorden wekken bij mij de suggestie dat u geen zin heeft om die kennelijk mede door u gekende naam hier ten tonele te voeren.

Dat ik verder van mening ben dat uw woorden de zaak er niet zonder meer duidelijker op hebben gemaakt en dat ik meer ben voor het in deze kwestie innemen van de duidelijke, zo min mogelijk voor meerdere uitleg vatbare stellingen, komen en blijven geheel en al voor mijn rekening.

De koffie is op en ik streep de naam van Daniel Bruylants door op mijn lijstje van de in deze zaak verdachte reuzen. Dat doe ik voor mijn gemoedsrust en wie weet komt de CWB ooit nog wel eens een keer met de naam of intitialen van de in haar ogen werkelijke of één van de werkelijke reuzen van de Bende van Nijvel op de proppen. Geduld was en is een schone zaak.

162

Re: Nr. 19: Reus

Werkelijke lengte of lengte met schoeisel aan? Kan me evenwel moeilijk inbeelden dat zijn naam hier nog niet vermeld geweest zou zijn.

163

Re: Nr. 19: Reus

Werkelijke lengte, zijn lengte staat vermeld in zijn strafblad.

Re: Nr. 19: Reus

Wiens strafblad?

165

Re: Nr. 19: Reus

Tiens wrote:

Werkelijke lengte, zijn lengte staat vermeld in zijn strafblad.

En wie is de gelukkige, Tiens?

166

Re: Nr. 19: Reus

In 1985 zei Gol ook al dat de reus gekend was. Nooit meer iets van gehoord

167

Re: Nr. 19: Reus

P-51 wrote:

En wie is de gelukkige, Tiens?

Je stelt een vraag met duidelijk sarcastische ondertoon. Maar dat is je volste recht.

Je weet ook dat ik niet kan en mag zeggen dat de “gelukkige” Pé Streepeenenvijftig is, misschien is mijn (heel erg sterk) vermoeden verkeerd, je bent ontschuldig tot het tegendeel bewezen is, het is aan het gerecht om recht te zoeken en te spreken en als laatste is het lekken uit strafdossier(s) strafbaar. Oh, en het zou mogelijk zelfs het onderzoek in gevaar kunnen brengen mocht ik het echt juist hebben. Stel je voor ...

Maar ik geef je iets anders » dai.ly/

6 minuten 47 seconden. Hij was niet de enigste!

Toen die 2 meter en 5 centimeter (niet 2, maar 5!) ter sprake kwam bleef ik tot vandaag zoeken. Het is de trigger naar Leopold Bousmanne/Israël/Franchi SPAS-12 die me onwaarschijnlijk liet uitkomen tot de persoon met een lengte van 2 meter en 5 centimeter.

Dat kan pure kul zijn. Misschien heeft Eddy Vos zich vergist, misschien is het een onbenul, misschien was het toch wel 2 meter 2 centimeter, misschien is het een piste die Eddy Vos hardnekkig wou blijven volgen maar waarin de onderzoeksrechter niet langer wou mee gaan, waardoor het - in de pers deels omschreven - conflict ontstond in de cel Waals-Brabant.

Maar de informatie die het gerecht over deze persoon zeker heeft, maakt dat ze hem zeker in het vizier hebben (gehad) vermits hij in relatie stond/staat tot Dossogne en Bouhouche.

Terwijl ik dit schrijf, snap ik ook opeens waarom Bultot uitweek naar Zuid-Afrika.

Het volledige horrorverhaal is te reconstrueren, het is aan het gerecht om dit te doen en te staven.

Re: Nr. 19: Reus

U schreef o.a.: “ als laatste is het lekken uit strafdossier(s) strafbaar”, welk verbod niet van toepassing is hen die niet beroepsmatig bij het strafrechtelijk onderzoek betrokken waren of zijn. U heeft ‘een (heel erg sterk) vermoeden’, dat u op dit forum tot tot uitdrukking heeft gebracht, zonder daarbij de indruk te wekken dat u beroepsmatig betrokken was of bent bij dat onderzoek. Maar goed, als ik u goed begrijp, u denkt te weten wie een ‘bendereus’ was, maar wenst zijn naam niet te noemen. Dat is dan duidelijk. Misschien wel zijn initialen?

En met de mededeling “6 minuten 47 seconden.Hij was niet de enigste!, kan ik vele kanten op. Wat bedoel je met ‘hij was niet de enige’?

Zo is en blijft het vooral een nogal intensief woordenspel, waaraan ik ook ‘vrolijk’ meedoe. Mijn keuze.

169

Re: Nr. 19: Reus

Tiens wrote:

Werkelijke lengte, zijn lengte staat vermeld in zijn strafblad.

Initialen JMP, Tiens? Die heeft/had wel banden met Dossogne en Bouhouche - staat overigens hier op het forum vermeld.

Re: Nr. 19: Reus

Dank hiervoor, P-51.

Jean-Marie Paul - zijn lengte is mij onbekend - » www.lesoir.be - zou vanuit buitenland (Paraguay), waar hij naartoe was gevlucht, naar België kunnen zijn gevlogen, met een vals (Belgisch) paspoort, voor het plegen van wandaden, zoals Patrick Haemers, komende uit Rio de Janeiro, deed (» dai.ly; zie vanaf 7:50).

In ieder geval was Jean-Marie Paul een moordenaar, wat past in het plaatje van de Bende van Nijvel, terwijl de destijds geïnterviewde Madani Bouhouche een listig balletje opwierp, met de woorden:

“Volgens mij zijn het geen Belgen. Anders waren ze al lang gepakt. Kennen jullie één zaak die na zes jaar nog altijd niet is opgelost? Ik niet! Dat bestaat niet.”

Bron » archive.org/details/DeBendeTapes

Dank je de koekoek, want Bouhouche had evenzeer weet van Belgen of had evenzeer weet kunnen hebben van Belgen, die komende vanuit het buitenland, in België criminele activiteiten ontplooiden.