111

Re: Eddy Vos

Wat is dat nu weer voor iets? Hebben ze zo'n urgent gebrek aan plaats dat die zaken moeten verbrand worden? Als ze toch zo nodig het huis uit moeten, dat ze de dossiers aan mij geven, dan. Ik weet er wel raad mee.

112

Re: Eddy Vos

Op het einde van De Morgen (Reporter) staan nog eens twee volledige bladzijden omtrent de Bende van Nijvel, geschreven door De Coninck. wink

113

Re: Eddy Vos

Elke keer als je denkt dat het niet meer zotter kan, doen ze er nog een schepje bovenop.

114

Re: Eddy Vos

't Is nu definitief voorbij. Welbedankt, Turtelboom!

115

Re: Eddy Vos

Ik weet het niet helemaal, maar van die Turtelbomen, dat doet me denken aan voetvolk van "Atlas, the next generation". Ook de Franse liberalen zitten er vol van.

116

Re: Eddy Vos

Het verhaal over de verbranding van oude archieven is eigenlijk goed en slecht nieuws. Slecht nieuws voor degene die de hoop hebben gehad dat de waarheid ooit eens boven water zou komen, het enige wat ooit boven water is gekomen zijn een x aantal zakken waar wij zelfs de inhoud niet juist van kennen en daar zal het wel bij blijven. Goed nieuws voor dit forum want we gaan eeuwig kunnen blijven doorgaan. Tegen dat er nog een paar duizend mogelijke binnenlandse en buitenlandse verdachten worden aangestipt zijn we rap weer twintig jaar verder ...

117

Re: Eddy Vos

Ik kan me bij dit nieuws enkel maar de nog grotere wanhoop bij de (familie van de) slachtoffers voorstellen. In m'n naïviteit hoop ik dat CWB straks een wit konijn uit de hoed tovert maar de kans wordt kleiner met de dag ...

Re: Eddy Vos

Hold your horses! Klopt het nieuws wel van de verbranding? En zo ja, wat werd er verbrand?

Ik geloof helemaal niet dat het onderzoek naar de Bende van Nijvel in rook opgaat. Integendeel! Er zijn wel krachten die dat zouden willen. De nieuwe onderzoeksrechter weet - denk ik - exact waar de klepel hangt. Ze kan er echter voorlopig niet aan. Haar zoektocht maakt nogal wat mensen zeer nerveus, en niet enkel in criminele middens. En dan krijg je uiteraard ingefluisterd nieuws. Er wordt momenteel gemanipuleerd dat het geen naam heeft.

Alle slagen onder de gordel zijn goed om de nieuwe speurdersploeg onderuit te halen. Wil er verdomme eens een politieker opstaan om de minister om uitleg te vragen? We zijn met het gruwelijkste dossier ooit in België bezig, en niemand in het halfrond die zich nog interesseert.

Stay cool.

Re: Eddy Vos

Wel René ik denk er net hetzelfde over. Als ik er de timing van de laatste onderzoeksfeiten en het 'nieuws' rond het onderzoek op naleest, heb ik ook het gevoel dat de nieuwe speurders op het juiste spoor zitten en er nu alles aan gedaan wordt om hen in diskrediet te brengen.

Ik lees dan ook in het PV van Vos dat het zou gaan om listings, kopies van PV's, ... Misschien zijn dit allemaal dubbele of driedubbele exemplaren van dossiers. Vergeet niet dat het dossier vroeger verspreid was tussen een heleboel onderzoeksteams. Het kan bijna niet anders dat er in de loop der tijd van vele papieren documenten verscheidene kopies zijn genomen geweest. Zou het dan niet logisch zijn dat nieuwe speurders eerst het dossier overzichtelijker hebben willen krijgen door alle overbodige en dubbele stukken eruit te nemen. Dat zou ik in elk geval doen als ik een dossier van een collega zou moeten overnemen. Trouwens is het ook niet dat PV's in een elektronisch database zitten?

Verder lees ik dat Vos dit PV opgemaakt heeft drie maanden nadat hij de CWB verlaten heeft. Is dit natrapperij van Vos? Ik lees dan ook dat het bewuste PV van Vos door het parket vernietigd werd omdat het parket dit PV als 'persoonlijke commentaar' van Vos beschouwde. Bovendien kreeg Vos na het versturen van het PV een disciplinaire sanctie.

En dan nog een laatste puntje: Sven Mary spreekt in het langere artikel ook over het harde werk dat zijn client in die 16 jaar geleverd heeft. Als brave burger merk ik enkel op dat Vos in al die jaren geen enkel resultaat geboekt heeft. Bij geen enkele opgraving of zoektocht werd iets nuttigs gevonden (buiten een huls op het kruispunt in het bos van Houssière t.h.v. de plaats). Ook werd geen enkele verdachte opgepakt. De reportage over de laatste 30 uren van de Bende komt op meerdere punten niet overeen met de getuigenissen, ...

120

Re: Eddy Vos

René De Witte wrote:

Wil er verdomme eens een politieker opstaan om de minister om uitleg te vragen? We zijn met het gruwelijkste dossier ooit in België bezig, en niemand in het halfrond die zich nog interesseert.

Net gemaild naar een senator, Ben heeft het verstuurde mailtje ook gekregen.