131

Re: Eddy Vos

"Je moet heel erg uitkijken met hypotheses," had Eddy Vos gezegd in een interview in 2007. "Over de Bende heeft iedereen er wel een. Mijn werk heeft me echter één ding duidelijk gemaakt: omtrent de Bende bestaan een aantal zekerheden, populaire waarheden waarvan iedereen denkt en zegt: 'Dat is waar, dat is zo gebeurd.' En als je die waarheden dan van naderbij gaat bekijken, zie je plotseling dat ze eigenlijk helemaal niet zo waar zijn. Er zijn veel bendemythes die hun eigen leven zijn gaan leiden."

Bron: Beetgenomen | Hilde Geens

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

132

Re: Eddy Vos

Dat komt er natuurlijk van als je na 31 jaar nul komma nul resultaat kan voorleggen.

133

Re: Eddy Vos

Ik heb dit weekend uit zeer welingelichte bron vernomen dat Vos een mol van de Rijkswacht zou zijn, die het onderzoek steeds op een dwaalspoor gebracht zijn. Zijn verhaal "de laatste 30 uur van de Bende van Nijvel" klopt van geen kanten. Bovendien wist men mij ook te vertellen dat hij in Halle een hele rij woningen bezit.

Met zijn inkomsten als onderzoeker zou deze welstand niet te verklaren zijn. Tijdens de huiszoeking bij Ruth zouden ze ook op onverklaarbare rijkdom gestoten zijn.

134

Re: Eddy Vos

'De laatste 30 uren...' is een hele hoop onzin die langs geen meter klopt, evenals de opgravingen die Vos heeft laten uitvoeren, waar niemand nog in geloofde. Je vraagt je inderdaad af wat bovengenoemde speurders al die jaren uitgevoerd hebben. Heeft de cel Waals Brabant aanwijzingen dat Vos een van de krachten was die de boel bewust saboteerde? Wordt ongetwijfeld vervolgd. Spannend...

135

Re: Eddy Vos

Na het lezen van het laatste boek van Bouten begin je je toch wel serieuze vragen te stellen omtrent Eddy Vos. Ik vraag me af wat er nog allemaal boven water gaat komen. Dat hij door Nitelet werd bedreigd is ook nieuw voor mij.

136

Re: Eddy Vos

Inderdaad, de laatste 30 uren van de Bende van Nijvel is dikke lulkoek. Altijd iedereen naar het Bois de la Houssière sturen! Er zou een nieuwe laatste 30 uren van de Bende van Nijvel moeten komen en zoals ze echt gebeurd is.

137

Re: Eddy Vos

Jazeker, heel wat vragen. Ik kan me bovendien niet van de indruk ontdoen dat Vos wel wist over wie het gaat, maar er a priori van uitging dat dit nooit juridisch bewezen zou kunnen worden. Eddy Vos lijkt me vooral "weggepromoveerd". En inderdaad: hij bleef halsstarrig vasthouden aan dubieuze pistes. Ik hoop dat Nitelet nog wat blijft zingen.

Re: Eddy Vos

Aubanel?

Waar heb jij nieuwe verklaringen van Nitelet gelezen? Hoe is het met zijn gezondheid, zou ernstig ziek geweest zijn?

Re: Eddy Vos

Ik heb vaak kritiek gehad op Vos, maar bij deze wil ik toch een lans voor hem breken. De man zat zonder budget en zonder fatsoenlijke manskracht. Deze man heeft keihard gewerkt met de middelen die hij had, maar helaas kon hij geen ijzer met handen breken. Vos was geen hoogvlieger, geen strateeg, en ik denk ook analytisch niet sterk. Het is de ideale en buurman, een simpele maar eerlijke vent, althans zo komt hij over. Als speurder is het wrs met u carriere afgelopen zodra u voor de Bende van Nijvel verantwoordelijk bent. Want alles zit muurvast. Kans op succes is nihil. Alleen types Vos offeren zich hier voor op.

Eddy heeft heel wat fouten gemaakt, maar zijn grootste is natuurlijk dat hij dit forum ooit wegwuifde. Ja dan kan je weinig medelijden hier verwachten.

Re: Eddy Vos

» www.linkedin.com/pub/eddy-vos/