161

Re: Eddy Vos

zeno wrote:

Het zijn alleen losgeslagen hyperventilerende breinen zoals jij die overal goed voorbereide dwaalsporen en mysterieuze organisaties zien. wink

Het dringt blijkbaar niet door bij je dat een procureur-generaal dit bevestigd, niet zomaar de eerste de beste.

the end wrote:

Procureur generaal Morlet zegt op het proces Mendez (Bouhouche Beijer) onderstaande quote, In dit proces vraagt hij zelf de vrijspraak voor de verdachten voor sommige feiten omdat hij weet dat de vork anders aan de steel zit. 

the end wrote:

Piere Morlet zegt; Er bestaat een geheimzinnige monsterachtige organisatie

Die organisatie is ook degene waar Mendez bang voor was en die betrokken was in handel waar Finne het niet voor had, zie ook het dossier Vernaillen.

De CWB zoekt tot op vandaag nog waar de klepel hangt, waarom denk je omdat het allemaal heel eenvoudig en logisch is?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

162

Re: Eddy Vos

Ook het winkje zien hé. Wat Pierre Morlet betreft; hij moest (met 2 anderen) het CWB en het dossier superviseren maar zei zelf dat het een onmogelijk taak was gezien de enorme hoeveelheid papier. Hij vond geen aanwijzingen richting WNP noch richting Bouhouche en Beijer dus moet het maar een grote duistere macht zijn. Is dat dan de enige conclusie die je kan trekken?

163

Re: Eddy Vos

the end wrote:

Piere Morlet zegt; Er bestaat een geheimzinnige monsterachtige organisatie

Ik ken ook zo'n monsterachtige organisatie. Ik weet wel niet of het om dezelfde organisatie gaat. Ze hebben zelfs een website: taxonweb.be wink

Over Edouard "Eddy" Vos: Van alle speurders vanaf midden jaren '90 zit hij toch wel bij de "betere speurders" volgens mij. Ik denk dat Vos ook tamelijk "correct" was als speurder. Zoals David Van de Steen hier schreef: Ik vermoed dat Eddy nog geen leugens tegen mij verteld heeft. Dat alleen al kan niet van elke ex-speurder gezegd worden.

Ook niet te vergeten: Toen Eddy Vos toe kwam bij de CWB, zijn het niet "de uitvoerders" die het hem moeilijk maakten maar sommige "collega" speurders die het hem moeilijk maakten. Die verhalen zijn gekend.

Non semper ea sunt quae videntur

164

Re: Eddy Vos

zeno wrote:

Hij vond geen aanwijzingen richting WNP noch richting Bouhouche & Beijer dus moet het maar een grote duistere macht zijn. Is dat dan de enige conclusie die je kan trekken?

Nee, het is niet omdat er geen sporen zijn naar WNP en de Bouhouche & Beijer dat er geen organisaties zou bestaan. En als Mendez op de hoogte is, kan het wat internationaler zijn dan vermoed wordt.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

165

Re: Eddy Vos

Natuurlijk heb je grote en internationale organisaties (zijn zowieso 'geheimzinnig') maar geen enkele hypothese krijgt echt voet aan de grond. Wat Mendez betreft; ik ga volledig akkoord dat je beide dossiers moet samen leggen maar Pierre Morlet begreep dat Luc Hennart dat niet zag zitten ... Wij weten maar een klein deeltje van wat zich afspeelde.

166

Re: Eddy Vos

Een uitspraak van Vos: "met dit dossier va!t geen eer te halen ..." Een uitspraak van mij: "met dit dossier va!t veel eer te halen bij de bevolking die dit opgelost wil zien." Eén van de twee geeft op ... of mag niet verder speuren?

Re: Eddy Vos

Met dit onderzoek valt inderdaad geen eer te halen... Volgens mij gaat dit over de regering, de corruptie, de talloze gekende en ongekende moorden, wapen & drugshandel. Kortom corruptie.

168

Re: Eddy Vos

Ik heb altijd het gevoel gehad dat de overvallen dienden om de rijkswacht te kakken te zetten en tegelijkertijd nog een ander doel hadden in opdracht van ... en vooruit betaald. En dat de opbrengst voor de overvallers was die ook reeds betaald werden om het uit te voeren.

Re: Eddy Vos

Tru Dat wrote:

Ik heb altijd het gevoel gehad dat de overvallen dienden om de rijkswacht te kakken te zetten en tegelijkertijd nog een ander doel hadden in opdracht van ... en vooruit betaald. En dat de opbrengst voor de overvallers was die ook reeds betaald werden om het uit te voeren.

Lijkt me onder andere één van de doelen!

170

Re: Eddy Vos

Enkele toch wel opvallende punten uit het recente interview met Eddy Vos uit La Dernière Heure (integraal te lezen op het Franstalige forum):

  • Getuigen zagen de overvaller in de golf gti in elkaar zakken nadat Eddy Nevens hem beschoten had

  • Een andere getuige zag dat er een lichaam op een stortplaats werd gedumpt.

  • De bende is er dus hoogstwaarschijnlijk mee opgehouden omdat een van hen dood was.

  • Niet alle wapens werden in Ronquières teruggevonden omdat waarschijnlijk enkel de spullen van de dode gangster werden gedumpt.

  • De reus was ongeveer 2meter 5 centimeter groot. Zijn kompanen 1,85 m.

  • WNP blijft piste nummer één: er zijn concrete elementen tegen de WNP. 'Misschien zelfs te concreet'