71

Re: Eddy Vos

  1. Recente match: waar komt dat bericht vandaan?

  2. De kast: mogelijk de kast van Lionel Ruth.

72

Re: Eddy Vos

Jongelui, ik zit met een vraag. Het is duidelijk dat de speurders meer weten dan ze vrijgeven en dat ze zoeken naar juridisch bewijsmateriaal. Maar nu vraag ik mij af: wat is juridisch bewijsmateriaal? Wat heb je nodig om iemand veroordeeld te krijgen? Waar ligt de grens? Wat is wel goed genoeg voor een veroordeling en wat niet? Wat hebben ze nodig om iemand te kunnen arresteren? Iemand?

73 (edited by Boemerang 27-01-2012 02:34)

Re: Eddy Vos

Eddy Vos bij het journaal » YouTube
Vooral wat interessante opmerkingen in dit interview. Eddy Vos bij terzake » YouTube

Met Eddy vertrekt dus het laatste Vlaamse (Nederlandstalige) lid van de onderzoekscel. De twee bloedigste feiten, Overijse en Aalst, zij waren in Nederlandstalig gebied. Eddy zegt dat hij altijd nog wel "bereikbaar" is maar hij zegt ook dat er nog vrijwel dagelijks tips binnenkomen (en dat is dan grotendeels door de 30-urenuitzending over een aanslag in nota bene Vlaams gebied). Nu wil ik graag hopen dat Eddy bereidt is om nog de Vlaamse familieleden te woord te staan, maar wie gaat die Nederlandstalige tipgevers dan uitvragen?

Overigens is het CBW helemaal niet (zo eenvoudig) te bereiken!

Re: Eddy Vos

Luister vooral naar het radiointerview op NOS.

Re: Eddy Vos

Hestur wrote:

1. Recente match: waar komt dat bericht vandaan?

Dateert van mei 2011, zie dit topic » Forum

Re: Eddy Vos

Hestur, om iemand te veroordelen moet je voldoende bewijslast hebben. Je kan een ton aanwijzingen hebben maar dat is niet solide genoeg om iemands schuld bewijzen, enkel maar om hem als verdachte in het dossier te houden. Je moet dus een fysiek bewijs hebben, heb beste is natuurlijk een "smoking gun". Een wapen met vingerafdruk en een motief en geen alibi.

Er moeten voldoene links bestaan tussen dader en moordwapen en slachtoffer. En die links moeten dan stand houden voor de rechtbank. Zelfs als een persoon een bekentenis aflegd zal die pas geldig zijn als de genoemde feiten ook gestaafd kunnen worden aan de hand van het onderzoek.

Servo per Amikeco

Re: Eddy Vos

Soms zijn aanwijzingen voldoende, zie maar de zaak rond de parachutemoord.

Re: Eddy Vos

OK, maar dat is wel een uitzondering. Normaliter komt het enkel zover met solide bewijslast.

Servo per Amikeco

Re: Eddy Vos

Interessant artikel over de historiek en werking van de CWB en het vertrek van Vos » www.lalibrebelgique.be

80

Re: Eddy Vos

Martine Michel: "Maar we gaan het geheugen van het onderzoek niet weggooien."

Ik vraag mij af of Eddy Vos er ook zo over denkt?

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube