Re: Sudisten

Mooi verwoord, Raf!

12

Re: Sudisten

Overal zitten er rotte appels hé, maar ik denk dat we het niet kunnen ontkennen dat in het bende dossier heel wat rotte appels zitten, zowel in de boven als onderwereld. Ook toen deden er mensen hun job zoals het hoorde, maar wie in het Bende van Nijvel-dossier zich een beetje te veel inzette of te dicht kwam bij bepaalde figuren werd terug gefloten.

Ik had aan iemand gevraagd om aanwezig te zijn op de meeting,maar helaas, de man wil het deksel van de doofpot halen en wil er niet veel over kwijt. Hij zat in het onderzoek en zat dichtbij bepaalde figuren maar mensen als Vos en zij die er boven stonden negeerden gewoon alles. Ze lieten hem zelfs op een al dan niet dreigende toon weten toch niet verder te doen met wat hij bezig was. De man zette door en werd zoals verwacht op alle manieren tegen gewerkt, VDB en kolonel Berghmans hebben ervoor gezorgd dat hij 250€ verloor van zijn wedde, net als zijn graad, en nu zijn pensioen.

De Bende van Nijvel is machtig en dat zal het blijven, het potje blijft gedekt.

13 (edited by club_le-happy-few 28-07-2009 21:27)

Re: Sudisten

Het is moeilijk om te oordelen. Ook bij die infiltraties en samenwerking met informanten. Hoever kan men gaan? Ik denk dat vele informanten hen er wel zullen bijgelapt hebben (ook al is het maar door een belachelijk iets), waardoor zeker belangrijke info is achtergehouden door rijkswacht en politie.

Er zijn zeker politiemensen die hun best doen. Maar soms is het ook voor hen onmogelijk om in te grijpen. Denk dat de fout eerder bij de magistratuur (één en al politieke benoemingen) ligt, die eerder de daders dan slachtoffers verdedigen.

Back on topic nu. smile

14

Re: Sudisten

Moderatie: Gelieve hier enkel over dit onderwerp te discussiëren.

Ik heb op het forum van onze Waalse vrienden even de zaken bij elkaar proberen te leggen, maar dat is zeker niet gemakkelijk. Voor zover ik kan volgen gaat het over een bende jongeren die het af en toe te bont maakt. Er zou een verband kunnen zijn met een BMW die ze hadden (serie 5) en de overval in Nijvel en de tatoeage die werd herkend zou ook een aanwijzing kunnen zijn.

Ik vond ook dit tekstje:

"l m’explique que le fameux groupe de Charleroi s’était fait attaquer par la bande du bled d’à côté et ils s’étaient fait casser la gueule et piquer tous leurs instruments."; "n'était loin de se douter que ceux qui venaient de partir –en camionnette– étaient attaqués sur la route par la même bande dans la plus belle tradition de MAD MAX. Le groupe se défendait en jetant des bouteilles de bière vides sur les voitures des assaillants. Quand on avait collé les affiches, quelques semaines plus tôt, on avait fait exprès d’en coller devant les bistros qu’ils fréquentaient et ça avait très bien marché, ils étaient enragés."

"Voyant la camionnette monter sur l’autoroute, ils ont fait demi-tour et sont venus nous voir... "; "Pour info la "bande du bled d'à côté" était la fameuse "bande des sudistes" des frères supprimé par la modération (à Braine L'alleud).Ils ont attaqué une école en plein jour, assassiné un type en le jetant d'un pont et ont même été suspectés d'avoir participé aux tueries du Brabant..."; "Aahh, oui, les Sudistes! Ils nous terrorisaient. Les casseurs de Braine! Sinon, j'ai un souvenirs très flou. Quelqu'un pourrait m'éclairer. Il me semble qu'il y avait aussi une bande de sales cons de Braine ou de Waterloo qui se revendiquait du Tom Robinson Band."

Bron » muttpop.com

Extra informatie is steeds welkom.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

15 (edited by dim 22-08-2010 21:30)

Re: Sudisten

Dit zijn een paar van de jongens (en meisjes) in kwestie. Je ziet hier en daar ook het sudisten-symbooltje (vlag die verwijst naar de Amerikaanse burgeroorlog, de zijde van de rednecks, slavendrijvers en de KKK-clan om het grof te zeggen). Lijkt me een gave bende, maar wel een ietsje pietsje gewelddadig naar het schijnt.

16 (edited by club_le-happy-few 20-08-2010 17:32)

Re: Sudisten

Bwah, ik denk dat er in Wallonië wel andere bendes rondliepen zeker in Waals-Brabant, La Louvière, ... En Maubeuge (vlakbij Anderlues) is ook een ruig hol, nog steeds. Ik ben er ooit eens tegen de avond gepasseerd, wel ik voelde me er minder op m'n gemak dan in de Kuregemwijk in Brussel.

En louche garagisten (al dan niet met strafblad) had je in de jaren '80 in zowat ieder dorp. Het soort waar nooit een kat kwam, maar men wel altijd "bezig" was (goed weggestoken achter een wildernis van vuil, wrakken, onkruid,...). Als je die allemaal als "verdacht" moet gaan bestempelen, ben je binnen 100 jaar nog bezig.

Ik heb er hier in ons boerendorpke ook enkele weten komen en gaan. En daar kwamen ook andere "louche" figuren over de vloer. Soort zoekt soort. Het moet je dan ook niet verwonderen, dat sommige in dergelijke zaken betrokken raken (schulden, verkeerde kennissen, chantage), zonder dat ze waarschijnlijk weten waar ze in betrokken geraakt zijn.

17

Re: Sudisten

Top happy, ik denk ook dat men heel snel een amalgaam gemaakt heeft van de autodieven en de bende. Best kan dat een dievenbende de wagens steelt deze versjachert in het milieu en na een paar etappes komen de wagens in handen van de killers.

Als de dieven zien wat er met hun vrachtje is gebeurd zwijgen ze als vermoord om niet als medeplichtig te worden gezien. We moeten eigenlijk de robotfoto's splitsen in dieven en killers. Men had dat ook beter gedaan met de verjaringstermijnen. Ik ben zeker dat er dan wel mensen gingen praten mits getuigenbescherming natuurlijk en dat bestaat niet in België.

Re: Sudisten

En waarschijnlijk zaten uitvoerders ook "onder druk" van anderen.

19

Re: Sudisten

Misschien is het geen slecht idee als we hier een korte samenvatting van het hele sudistenspoor zetten.

20 (edited by dim 09-10-2012 13:40)

Re: Sudisten

http://media.paperblog.fr/i/327/3275097/focus-sur-chip-leaders-L-1.jpeg

Dit is niemand minder dan de S.T. die genoemd werd als Bende-lid door Deprêtre, kort voor zijn overlijden. Hij behoorde tot de sudisten uit Eigenbrakel (maar verhuisde met zijn maat DW naar Zuid-Frankrijk). Dezelfde sudisten die volgens Facebook in verband lijken te staan met een telg uit het Darville-geslacht. En dan komen we toch weer uit bij de bende Haemers (en via Jean-Claude Darville ook bij Cocu, WNP/Calmette en mogelijk Maxheleau/Wojda/Bultot).