41

Re: Sudisten

Over de banden van de sudisten met Brussel, ook nog dit: ze zouden regelmatig afgezakt zijn om er amok te maken, volgens "Wolf": "Ces gens étaient des crapules, des extrémistes de droite qui organisait régulièrement des ratonnades à Bruxelles".

Re: Sudisten

dim wrote:

"Wolf", reeds jaren terug op de site "tueries": expliciet;

Maar wie is Wolf? Zijn informatie is inderdaad altijd heel expliciet. Hij spreekt nooit in voorwaardelijke termen. Is Wolf een (ex)-rijkswachter of (ex)-politieagent uit Braine?

Wolf: "A aucun moment,je ne laisse sous entendre que F V est un tueur, Il connaît les auteurs du vol. Ou du moins,les accussent de ce fait, et donne suffisament d'éléments à l'époque qui rende sa déclaration crédible,tous en tenant compte, que nous l'avons déjà pris en flagrant délit de vol sur un chantier de la région."

Re: Sudisten

Of is hij een bewakingsagent van Securitas en bewaakte hij o.a. werven in de regio? Kent hij daarom ook zoveel over café 421? Wolf antwoordde bijvoorbeeld het volgende over een lijk gevonden in een toezichtsput in Ronquières:

Cette personne avait ou été tuée par balle calibre 38. A l'époque j'ai tenté de savoir si l'arme était le révolver appartenant au bijoutier d'anderlue ou un calibre 38 déclassé par la société Sécuritas, comme celà avait été le cas en 1983.

44

Re: Sudisten

Ik heb inderdaad altijd de indruk gehad dat hij ex-Securitas is.

Re: Sudisten

Maar is zijn informatie wel zo betrouwbaar en juist als hij zelf beweert?

46

Re: Sudisten

Wie zal het weten? Ik persoonlijk twijfelde een stuk minder aan zijn beweringen toen ik de artikels over de maandag na Nijvel (met Delp., La Cala, ...) las, het bestaan van een aantal zaken en feiten verifieerde, een aantal dossierelementen naast elkaar legde en het vriendennetwerk van een aantal sudisten ging bekijken. Dat er (voor een aantal overvallen, niet noodzakelijk voor alle!) mensen bij betrokken waren met een perfecte terreinkennis van Eigenbrakel lijkt me duidelijk. Gezien de sudisten gewelddadig en uiterst extreem-rechts waren, pourquoi pas? Gooi er in het actieteam een paar Borains bij, een paar rijkswachters, misschien een huurling en niemand van de speurders krijgt de puzzel nog opgelost.

47

Re: Sudisten

Ik denk dat je met je laatste zin wel eens heel dicht in de buurt van de waarheid komt.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Sudisten

dim wrote:

Gezien de sudisten gewelddadig en uiterst extreem-rechts waren, pourquoi pas? Gooi er in het actieteam een paar Borains bij, een paar rijkswachters, misschien een huurling en niemand van de speurders krijgt de puzzel nog opgelost.

En allemaal met dezelfde trainer/leermeester: Jean Francis Calmette?

49

Re: Sudisten

Mogelijk, maar dat zou ik zeker niet met zekerheid durven beweren. Huurlingen zullen Calmette wel niet nodig gehad hebben, rijkswachters vermoedelijk ook niet. "Wolf" beweert dat Calmette de sudisten trainde in de Sakura-club, maar ik heb dat nooit via een tweede bron bevestigd kunnen krijgen. Ergens in de parlementaire commissieverslagen staat dat er mogelijk ook training voorzien werd via karateclubs in de borinage, maar opnieuw heb ik geen cross-check kunnen vinden die stelt dat de borains effectief door Calmette werden getraind. Maar Calmette is vermoedelijk belangrijk, dat wel.

50

Re: Sudisten

In ieder geval, trainen met shot-guns doe je zomaar niet overal.