991

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ik was inderdaad mis
Bedankt om dit te verduidelijken.
Zo komt de WNP toch weer in beeld.

992

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Een hoop nieuwe leden met vage namen en deels interessante  verhalen hier de laatste dagen, zij het met the end achtige stijl.

993

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

De "vzw"  leden...????
Het is inderdaad wel opvallend ja.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Met 9 november in aantocht, is het altijd woelig. Paddenstoelen doen het bijzonder goed in deze maand oktober. Eendagsvliegen zijn het zeker niet, sommigen zijn wel redelijk goed op de hoogte met 1 dag forumanciënniteit. 
We worden nog altijd van Pontius naar Pilatus gestuurd. Komt Pilatus ooit met het verlossende antwoord?

995

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

De kachel word nog maar eens opgerakeld , meer niet .

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Het is sowieso beter om zoveel als mogelijk aan bronvermelding te doen, zodat een door deze of gene gedane uitlating beter op waarde kan worden geschat. Wie zei dat en wanneer, in welke krant, boek of proces-verbaal stond dat, op welke website stond dat, et cetera. De kunst is ook om zo concreet mogelijk te zijn, zonder te vervallen in vaagheden of metaforen, althans gebruik die alleen als de rest van je verhaal klip en klaar is.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

ui606t6zq8 wrote:

Wij kregen de indruk dat met opzet getracht was bepaalde verbanden te doen leggen door degenen die de wapens zouden vinden, aldus Troch
Toen Troch ondervraagd werd in verband met een verdachte Becker, vertelde hij dat het dossier daarrond gedurende 17 maanden in Nijvel was, zonder dat er iets nieuws in gebeurde.

En dan zei Troch tegen de journalist:
"Wij konden alleen vaststellen dat een aantal verdachten waren vrijgelaten.
ESTIEVENART scheen het goed begrepen te hebben. 
Indien er IETS in Ronquiere is gevonden, was het dankzij DEZE getuige.
Alles wordt in Nijvel verborgen gehouden, zo zei Troch nog.

Anderhalf jaar na de vondst te Ronquieres.
Nadien kreeg het verhaal een compleet andere invulling.

Dit zo is veel te vaag. Bijvoorbeeld, wat wordt bedoeld met ‘ESTIEVENART scheen het goed begrepen te hebben’? Wie of wat is de bron van dit, volgens de schrijver, aan een journalist gedaan verhaal of is slechts een deel van dit verhaal aan een journalist gedaan? Aan wie dan en waar kunnen we dat terugvinden? Je moet een touw aan een verhaal vast kunnen knopen, zodat dat niet op zichzelf blijft staan en dat bij voorkeur binnen de context waarvoor deze website staat, vind ik.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Mincky wrote:

De "vzw"  leden...????
Het is inderdaad wel opvallend ja.

VZW dat denk ik niet. Ik vrees eerder iets lucratiefs, een film bijvoorbeeld. Zo veel souffleurs die op dezelfde dag het licht zien (tja... ) kan alleen maar  collectief zijn. Misschien is het wel de bedoeling dat dit een warming up is. Ik verschiet van niets meer.

999

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Wat is VZW?

1,000

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

The end achtige stijl?

Ik zou eerder zeggen : de stijl van een andere Eric, mij welbekend. Net zoals zijn baas, Gloacoster.

Santé Eric, doe zo maar een bekke voort.