1,081

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

We moeten altijd een betrouwbaarheidsfactor toevoegen aan informatie of een persoon. De onmogelijkheid van slagen is te wijten aan de algemene kwaliteit.

1,082

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

@Tiens:  dat de Brusselse GP even rot was als de sectie drugs bij de rijkswacht, daar hoef ik niet van overtuigd te worden.

Al die toestanden van roze balletten, NATO, Finné, het complot rond Fourez-Dewit, WNP....zijn nooit meer geweest dan sprookjes om de aandacht af te leiden en onderzoekers op oneindige zijsporen te zenden.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Xenophon wrote:

@Tiens:  dat de Brusselse GP even rot was als de sectie drugs bij de rijkswacht, daar hoef ik niet van overtuigd te worden.

Al die toestanden van roze balletten, NATO, Finné, het complot rond Fourez-Dewit, WNP....zijn nooit meer geweest dan sprookjes om de aandacht af te leiden en onderzoekers op oneindige zijsporen te zenden.

Het is niet omdat de roze balletten een broodje aap zijn dat mag worden uitgesloten dat Fourez-Dewit een executie was en de plannen van en rond de schietclub van Bultot zou ik ook niet meteen over boord gooien, maar grotendeels wel eens daarbuiten. De sleutel is op 10 novemer '85 al gegeven, de Nederlanders hebben alles in handen. Wie in staat is om te zien hoe al de relevante zaken; Bouhouche/Beijer, Montel, alles ronde De Staerke/Bultot, de corruptie en drugszaken bij de Rijkswacht etc. leiden naar de macht en chantage mogelijkheden door de Noorderburen zal niet meer ver van de waarheid verwijderd zitten.

1,084

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Tiens "Voorbeeld: Tijdens de zittingen van de 2de Parlementaire Onderzoekscommissie toonde Mevrouw Callebaut aan Meester Dirk De Meerleer uit Aalst - hij vertegenwoordigde ook Burgerlijke Partijen - een getuigenverklaring over de aanwezigheid van de ‘Bende van Nijvel’ in het centrum van Aalst, tijdens de namiddag al van 9 november 1985. Dit PV bevatte heel gedetailleerde persoonsbeschrijvingen en beschrijvingen van de voertuigen van de daders en hun bewegingen in het centrum van Aalst. Toen wij de onderzoekers van de CBW daarover aanspraken, ontkenden onderzoekers Ruth en Vos formeel het bestaan van een dergelijk PV. Toen we hen later dit PV onder de neus duwden moesten ze eerst hun nota’s verifiëren, zeiden er, alvorens ze gingen reageren. Die reactie kwam er uiteraard niet. Omdat er van hen geen reactie volgde vroegen we hen er weken later opnieuw naar. Toen lieten ze weten dat dit PV - waar ze dus vooraf nog nooit over gehoord hadden - geen ‘nieuwe feiten’ bevatte!"

Ik probeer samen te vatten en conclusies te trekken.

De daders van Aalst zijn gekend ( ook hun voertuigen zijn gekend) . Minstens Mevrouw Callebout en
meester Dirk De Meereleer uit Aalst kennen de daders want zoals je beschreven hebt staan ze vermeld in een PV dat de ene bezit en dat de andere gezien en gelezen had. Straf, heel straf.

En wat met Vos en Ruth die het bestaan van dit PV ontkenden? Logen zij? Wisten ze van niets? Hadden ze het dossier niet gelezen of beschermden ze de daders?

En logen ze opnieuw toen ze te kennen gaven dat er geen nieuwe feiten in dat PV stonden ?

Dat zou dan willen zeggen dat Vos en Ruth het onderzoek manipuleerden? Zonder die twee hadden we de daders van Aalst gekend?

Bijkomende vraag, was dit de reden waarom het dossier bij Mevrouw Callebout weggehaald en in beslag genomen werd? En moeten we hieruit nu concluderen dat niemand behalve de huidige cel dit PV bezit? Tot in de eeuwigheid.............want zeer waarschijnlijk geen verjaring meer. Sluss. The END.

Zal nog eens herhalen wat je daar schreef he : "Dit PV bevatte heel gedetailleerde persoonsbeschrijvingen en beschrijvingen van de voertuigen van de daders en hun bewegingen in het centrum van Aalst."

Allez, dan toch 1 bendefeit opgelost.

1,085

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

fenix wrote:

Zal nog eens herhalen wat je daar schreef he : "Dit PV bevatte heel gedetailleerde persoonsbeschrijvingen en beschrijvingen van de voertuigen van de daders en hun bewegingen in het centrum van Aalst."

Allez, dan toch 1 bendefeit opgelost.

Dit schreef ik niet, maar forumlid 'coconut' op 08-09-2020:
https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … 589#p65589

1,086

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Spectator Of Life wrote:

Het is niet omdat de roze balletten een broodje aap zijn dat mag worden uitgesloten dat Fourez-Dewit een executie was en de plannen van en rond de schietclub van Bultot zou ik ook niet meteen over boord gooien, maar grotendeels wel eens daarbuiten. De sleutel is op 10 novemer '85 al gegeven, de Nederlanders hebben alles in handen. Wie in staat is om te zien hoe al de relevante zaken; Bouhouche/Beijer, Montel, alles ronde De Staerke/Bultot, de corruptie en drugszaken bij de Rijkswacht etc. leiden naar de macht en chantage mogelijkheden door de Noorderburen zal niet meer ver van de waarheid verwijderd zitten.

Spectator, no disrespect maar niemand is er tot op heden in geslaagd me uit te leggen hoe heel die zaak van Fourez-Dewit dan wel exact zou gegaan zijn, als ze geen toevallige slachtoffers waren.  Noch waarom ze dan 'gekozen' werden.  Toch niet op een manier die verenigbaar was met de forensische sporen die wél aangetroffen werden.

1,087

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Tiens wrote:
fenix wrote:

Zal nog eens herhalen wat je daar schreef he : "Dit PV bevatte heel gedetailleerde persoonsbeschrijvingen en beschrijvingen van de voertuigen van de daders en hun bewegingen in het centrum van Aalst."

Allez, dan toch 1 bendefeit opgelost.

Dit schreef ik niet, maar forumlid 'coconut' op 08-09-2020:
https://www.bendevannijvel.com/forum/vi … 589#p65589

Ik denk niet dat Vos of Ruth bewust gelogen of gemanipuleerd hebben in dit dossier.  Waarom zouden ze?  Als dat pv al bestond zal het waarschijnlijk één van de zovelen geweest zijn die na elk feit werden gegenereerd.  Sommige daarvan bevatten  verklaringen afgelegd door personen die hun buurman/echtgeno(o)t(e) of ex wilden pesten of die gewoon kierewiet waren maar die toch gechecked moesten worden en tot gigantisch tijdverlies leidden.

Wat ik graag van Vos zou willen weten is waarom hij zó 100% zeker lijkt dat de 'killer' overleden is.  Als hij zich enkel baseert op een m.i.  zeer twijfelachtige getuigenis en 2 kogelkoppen die niet met absolute zekerheid terug te leiden zijn tot een wapen dat gebruikt werd door de daders...dat kan ik moeilijk geloven.  Maar waarop dan wel?

1,088

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Forumlid Coconut is blij dat je dan toch één keer citeerde waar je de mosterd vandaan haalde. ( na aandringen weliswaar)
Forumlid Coconut vond het nodig de volledige brief te publiceren .

Dus neen, Forumlid Coconut heeft dit jammer maar helaas niet geschreven maar ere wie ere toekomt namelijk Marc De Wit.





Kent er trouwens iemand de inhoud van dit PV ? ( buiten de drie genoemde personen?

1,089

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Opgelost. Het is het woord.

1,090

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Etienne1420 wrote:

We moeten altijd een betrouwbaarheidsfactor toevoegen aan informatie of een persoon. De onmogelijkheid van slagen is te wijten aan de algemene kwaliteit.

Klopt. En welke betrouwbaarheidsfactor zou U dan aan uzelf toekennen?