1,231

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Op deze pagina over Aalst staat:

"Terwijl het juiste portret nog altijd niet is getekend van de bandieten is nu toch geweten dat twee van de drie daders van Aalst waren gemaskerd met een nylonkous. Een derde had zich met een blauwe sjaal onherkenbaar gemaakt."

Andere bronnen spreken dan weer over bivakmutsen in plaats van nylonkousen.

1,232

https://www.demorgen.be/nieuws/we-hadde … ~b6325f56/

1,233

Ik heb dat artikel in DM ook gelezen. Wat ik er vooral uit meeneem is dat wat we hier doen eigenlijk totaal futiel is. Zelfs personen die toegang hebben tot het volledige dossier met de originele stukken raken er niet uit wijs.

Als wat gezegd wordt in het artikel klopt, laat dan alle hoop maar varen. Samenvattend: niet minder dan 2 onafhankelijke bronnen die bevestigen dat er vanalles gebeurde aan de zwaaikom de avond van 10 op 11 november, even voordat de Golf in de fik werd gestoken 3 km verder. Relaas dat bevestigd wordt door de vorst van lipjes Legia munitie door de politie. Met een zeldzaam lotnummer dat kan toegewezen worden aan de een jaar later gevonden kardoezen. De eerste duiker die 'een speciaal figuur was' die soms iets kwam drinken... lees tussen de lijnen ...

Mijn argument om te zeggen dat er iets fouts was aan de vondst een jaar later was het rapport van het NICC en dan vooral ook de aanwezigheid van die bloedvlek met DNA want dat laatste, dat is gewoon onmogelijk. Dan blijkt dat het NICC niet akkoord was met de eerste bevindingen én dat absoluut niet vaststaat dat die vlek niet nà het opduiken werd aangebracht. Eddy Vos die spreekt over het verwijderen van de vesten uit hun plastic beschermhoes in 2003 en dat hij daar tegen was. Ja, Vos, en sedert wanneer mag materiaal waaraan potentieel DNA hangt in plastic verpakt worden? Elke stagiair weet dat het papieren zakken moeten zijn. Dus: mijn argument over de ongeldigheid wegens onmogelijk DNA na een jaar onder water komt te vervallen omwille van de totaal onprofessionele bewaaromstandigheden.

Met zulke onderzoekers had je geen extra saboteurs meer nodig.

Soit, om maar te zeggen: Rien ne va plus.

1,234

Xenophon wrote:

Mijn argument om te zeggen dat er iets fouts was aan de vondst een jaar later was het rapport van het NICC en dan vooral ook de aanwezigheid van die bloedvlek met DNA want dat laatste, dat is gewoon onmogelijk. Dan blijkt dat het NICC niet akkoord was met de eerste bevindingen én dat absoluut niet vaststaat dat die vlek niet nà het opduiken werd aangebracht. Eddy Vos die spreekt over het verwijderen van de vesten uit hun plastic beschermhoes in 2003 en dat hij daar tegen was. Ja, Vos, en sedert wanneer mag materiaal waaraan potentieel DNA hangt in plastic verpakt worden?

Misschien heeft een van de daders zich bij het kapotsnijden van oa dat vest, zich wel in de vingers gesneden ipv dat Eddy hem in de nek zou hebben geschoten.