751

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Dat is dus een bedenking die ik mij ook al meerdere malen gemaakt heb. Het tot stand komen van de ‘tip’ kan toch tot op de bodem onderzocht worden ?

752

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Kenniz05 wrote:

Dat is dus een bedenking die ik mij ook al meerdere malen gemaakt heb. Het tot stand komen van de ‘tip’ kan toch tot op de bodem onderzocht worden ?

Veel BOB'ers wéten zelfs niet meer van wie ze welke tip kregen. Het waren dikwijls toogverhalen of bekentenissen om ergens onderuit te geraken. Het is niet altijd zo dat er een afspraak gemaakt werd om (tegen betaling) een tip te krijgen. Meestal viel die uit de lucht bv tijdens een zoeking waar een kleinigheid gevonden werd een tipje om dit niet in het PV te zetten. En tip 1 zorgde ervoor dat persoon 2 tip 2&3 gaf enzovoort

753

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ja maar als de frituuruitbater zegt ik heb zakken zien in het water gooien en ze gaan direct duiken en ze vinden niets wie liegt er dan ?   Ik woon ook aan de oever en heb ook eens de politie gebeld omdat er rommel of zo werd in het water gegooid en ze moeten nog komen ! Hetzelfde met het indianenverhaal van de kogels door de magneetvissers en ze gaan direct duiken.   Daarom dat ik sireus twijfel of deze getuigen wel echt bestaan    Ook stel ik mij de vraag waarom zoveel tamtam over ronquires ?  Stel liever de vraag waarom moesten wij in het verhaal van bois de la houssiere en ronquires geloven terwijl eindelijk iedereen doorheeft dat het een dwaalspoor is !  Ze zouden beter eens in lessines gaan duiken

754

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

kenza wrote:

Daarom dat ik sireus twijfel of deze getuigen wel echt bestaan

Lees dit topic nog eens door, staat er met naam en toenaam, cv-nummeer etc in.

755

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ik mis in de analyse van dit verhaal telkens het feit dat Eric Lammers de dag vóór de zoekactie in de draaikom uit zijn cel is gehaald door Ruth en X; en naar het Bois de la Houssière werd gebracht om te tonen waar ze schietoefeningen hielden. En dat dit zich enkele dagen later opnieuw zou herhalen.

756

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

EricF wrote:
kenza wrote:

Daarom dat ik sireus twijfel of deze getuigen wel echt bestaan

Lees dit topic nog eens door, staat er met naam en toenaam, cv-nummeer etc in.

Net daarom denk ik dat deze dan toch ook nog eens doorgedreven ondervraagd kunnen worden. Want hier gaat het dus om informatie waarbij de tipgever(s) wél duidelijk geregistreerd werden.

757

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

zenga wrote:

Ik mis in de analyse van dit verhaal telkens het feit dat Eric Lammers de dag vóór de zoekactie in de draaikom uit zijn cel is gehaald door Ruth en X; en naar het Bois de la Houssière werd gebracht om te tonen waar ze schietoefeningen hielden. En dat dit zich enkele dagen later opnieuw zou herhalen

Helemaal correct, zenga.

758

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Inderdaad, ze staan met naam vermeld op het forum maar ik bedoel; zijn dit wel echte getuigen? Ze melden dat er personen zakken in het water gooien en de duikers vinden niks en een jaar later gaan ze opnieuw duiken en vinden ze zakken en nu blijkt dat de zakken maar heel eventjes in het water lagen? Dan wordt het hoog tijd dat iedereen nog eens goed ondervraagd wordt en met elkaar geconfronteerd wordt.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

De frituuruitbater van "La petite bouffe" was één van die getuigen. Ik zie zijn gezicht nog voor mij. Het was een Fransman (Bretoen).

760

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Moussa en Karafilis zouden de kompanen van Nitelet zijn die hem de zakken in het water zien gooien hebben volgens Haquin. 

Zie dit bericht onder Philippe Vermeersch topic » Forum

Deze namen vond ik niet terug onder dit topic. Vandaar deze verwijzing.

Gelieve ook volgende post van frecr te lezen: de getuigenissen over nitelet gingen niet over ronquieres maar over de zoekacties verderop in het zelfde kanaal » Forum