801

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Ik stuur de foto door naar Ben en vraag hem de foto te plaatsen. Als ik mij niet vergis staat de foto al op het forum.

802

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

LEO wrote:

Kenza, een vraagje. Ik wil het niet minimaliseren, maar hoe ben je te weten gekomen dat de R4 in Ronquieres gele koplampen had? Aan een gestationeerd voertuig kan je dit niet opmerken.

Ook al werken de koplampen niet kan je door het glas heen de gele gloeilamp zien. Het is minder opvallend dan wanneer ze branden maar toch is het tot op zeker afstand zichtbaar.

» www.google.be

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Hoi Kenza, hoe weten wij dat de desbetreffende R4 aan de zwaaikom gele koplampen had? Met andere woorden, wie heeft in het verleden dit in zijn verklaring laten neerschrijven.

804

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Blijkbaar heeft kenza een foto kunnen bemachtigen van de desbetreffende Renault op de locatie. In de uitzending van Faroek van 30-10-2018 kun je een R4 zien met gele koplampen, echter dit betreft een reconstructive.

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

coconut wrote:

Het is hier bij een ander onderwerp reeds aangehaald. Ze moeten niet weten wie die drie mannen waren maar wel van wie de tip zogezegd kwam. Wie waren die 3 mannen en wat zat er in die zak. Niet belangrijk. Ik zal een speurder citeren om mijn woorden in zijn mond te leggen "Ze zijn hier godverdomme met ons voeten aan 't spelen." Maar ja, dat doen ze al 33 jaar.

Als de getuigenis hiervan betrouwbaar is, gaat het over 'buisvormige elementen'. De vermiste riot guns? Maar waarom werden deze op de eerste plaats in het water gedumped? Ikzelf zie het dumpen als een gezamenlijke beslissing tussen Beijer, Bouhouche & Lhost. Mogelijk waren een aantal speurders wél op het goede spoor en moest er een laatste dwaalspoor aangelegd worden. I guess we'll never know, or not any time soon.

806

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Insp. Witse wrote:

Wie waren die 3 mannen en wat zat er in die zak.

Leden van de bende? Blijkbaar is er iemand te ijverig geweest met het gooien van zakken in het water en zat er in deze zak iets wat terug te voeren was naar de daders.

807

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Zoals vermeld ergens in dit topic zou één van de drie personen, na een vluchtige controle van de inhoud, tegen de gelegenheidsduiker gezegd hebben: "Okay, we hebben wat we zochten". Volgens de duiker voelde de inhoud van de zak aan als 'buizen'. Dit kan volgens mij alleen maar wijzen op shotguns! Tenzij de drie personen loodgieters waren natuurlijk. De rijkswacht had shotguns in gebruik, deze waren echter allen geregistreerd en te volgen van producent tot koper/gebruiker!

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

edd wrote:

BBlijkbaar heeft kenza een foto kunnen bemachtigen van de desbetreffende Renault op de locatie. In de uitzending van Faroek van 30-10-2018 kun je een R4 zien met gele koplampen, echter dit betreft een reconstructive.

Heb net de uitzending op YouTube nog even bekeken (20min13sec) zijn duidelijk witte koplampen hoor ...

809

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Zojuist nogmaals gekeken (en inderdaad direct na minuut 20), erg vreemd want mij lijkt dit juist geel. Maar goed, waarschijnlijk zie je dit pas beter wanneer de koplampen aan staan.

Als je iets eerder kijkt dan 20.13 dan zie je de R4 van voor en lijkt het geel. Daarna van opzij en dan lijkt het wit.

810

Re: Zoekactie Ronquières: 1985-1986

Maar wat ik het belangrijkste vind ... Wie waren de drie personen met de Renault 4? Twee Franstaligen en één Nederlands sprekende persoon. Dit althans volgens de duiker. Is hier al uitsluitsel over? Tenslotte zijn deze drie personen ribbedebie met een zak vol bewijsmateriaal en vermoedelijk in een nep BOB wagentje!