41

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Collega's, zeg nu niet dat die 'Thierry D.' de genaamde Thierry Denis is, een van de allereerste medeplichtigen van Dutroux (diefstallen). En blijkbaar heeft een van onze sudisten, Willy D. (Delpierre dus), vanuit Zuid-Frankrijk ooit willen praten over de zaak Van Hees, zo luidt een bericht van februari vorig jaar.

42

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

W. Delp. wou praten over de Bende, niet over Van Hees.

Wat de info boven betreft, toen wist ik nog niet dat "Grand Charles" één van de Woods was. Namelijk Charles J., nu in Costa Rica. (Alain L. die aan de basis van de verklaring lag over de kazerne stond dicht bij de Woods.)

Er is iets aan de hand met het dossier-Van Hees, maar wat? Wat moest worden toegedekt?

43

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Als Delpierre wou praten, zou Senterre voor hetzelfde geld ook hebben kunnen praten.

Het dossier Van Hees heeft inderdaad veel vreemdsoortige kanten en flink wat raakvlakken met andere dossiers, waaronder - minstens - Vielsalm.

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Wat bedoel je met "Woods"? Is dit de Charles die onderdag onopvallend arbeidersleven had (ondanks zijn afschrikwekkende killer-blik), desondanks hij stinkend rijk was door de bordelen die hij volgens geruchten zou uitgebaat hebben aan het Noordstation? Normaal liet hij zich op geen foutjes betrappen, maar één keer moet hij er toch iets uitgeflapt hebben tegen collega's in de aard van "als jullie problemen hebben met iemand, kan ik die een lesje leren of zelfs uit de weg ruimen ... men kan mij niets doen" wat natuurlijk hun nieuwsgierigheid wekte (gezien de tijdsgeest ... ).

Nadien zijn ze ook nog uitgenodigd in chique restaurants die normaal onbetaalbaar zijn voor arbeiders. Hij zou alles trakteren, maar niemand is er zover men weet op in gegaan. Hij zou vriendelijk geweest zijn in de omgang, maar door killer-blik was niemand op z'n gemak bij hem.

Ik heb hierover ooit privébericht naar moderator gestuurd.

45

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

"Les Woods" was de naam van de jongeren-clan. Ik denk niet dat we het over dezelfde Charles hebben.

46

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

En, niet te vergeten wegens te rechts voor het Vlaams Belang: Luc Vankeerberghen, destijds wegens geweld en racisme uit de partij gezet, was bekend onder zijn pseudoniem 'Rocky', motard, verdacht van brandstichtingen en van het zingen van naziliederen, onder meer een over een verband meisje...

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

dim wrote:

Wat de info boven betreft, toen wist ik nog niet dat "Grand Charles" één van de Woods was. Namelijk Charles J., nu in Costa Rica.

Enig idee waar juist?

48

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

In de buurt van Cartago. Waarom?

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Een klasgenoot van Christine Van Hees in het Instituut Marie Immaticulée te Anderlecht was Tony Nardella » Facebook. Die had ook een zus in dezelfde school die een vriendin was van Christine. Ik heb nog niet kunnen achterhalen of zij familie zijn van Francesco Nardella.

50

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Het doek was een paar dagen geleden al gevallen maar vandaag is het exact dertig jaar geleden dat Christine Van Hees werd vermoord. De daders van deze gruwelijke moord zijn nooit gevonden.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube