Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Thure Brussels Hammers. Thure is een voetbalhooligan die tot de harde kern van FC Brussels/RWDM behoort, maar evenzeer tot die van West Ham United (vandaar de Hammers). Woont momenteel in Denderleeuw, denk ik.

Hier vind je zijn profiel en (piepkleine) foto op een forum van West Ham-supporters » westham.frenchboard.com
Geboortejaar 1965. Hier is zijn Twitter-profiel, met duidelijkere foto » twitter.com

72

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Ik bedoel de genaamde Patrick "B." (hij heeft effectief als bijnaam "looping") - ik denk dat Patrick M. iemand anders moet zijn uit hetzelfde milieu (de getuige uit het artikel was zelf onzeker hierover).

Dat die Thure een RWDM-hooli was had ik ook ergens gevonden, ziet er alvast een "harde" uit. Niet noodzakelijk een lid van de Woods, ik baseer me enkel op de naam "Thure", zijn skin-imago en het feit dat hij een band lijkt te hebben met Patrick B.

Nog even dit als info over "Rocky" die genoemd wordt in de context van Les Woods en de kazerneoverval. Info afkomstig van gesprekken met skins over Luc "Rocky" VKB (zie De Pomp, Pour, Smets, ...), veronderstellend dat dit mogelijk dezelfde figuur is: hij zou één van de dominante figuren zijn uit het Brusselse skin-milieu van de jaren 80. Hij zou gewerkt of rondgehangen hebben in een muziekwinkel die "oï"- en neonazimuziek verkocht in hartje Brussel. Hij zou daar ook jongeren hebben "gerecrutreerd". De vraag is of het ook dezelfde "Rocky" is als deze die rondhing in de "Dolo/Atrebates" (in gedachten nemend dat een anoniem telefoontje verwees naar deze tent als oplossing voor de zaak Van Hees".

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Thure is alleszins ook bevriend met Marc Para.

74

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Ik ben gisteren eens gaan zoeken in een database van antifa en heb een foto gevonden van 1e THURE [1984] (in Skinheas of Belgium) bij de 'Brussel Boys' en een krantenartikel 1986 over een gevecht in Leuven waarbij een skin gestorven zouden zijn en enkele van bovenstaande namen gelinkt aan zijn. Er was spijtig genoeg geen kopiemachine dus ik ben vol (on)geduld aan het wachten op de kopies.

Zij zouden dat voor mij kopieren, want alle info werd nu verhuisd naar Unief voor eventjes omwille van tentoonstelling » aff.skynetblogs.be

Misschien interessant om eens te gaan kijken, ik ga dat alvast doen. Er zijn mappen met vele krantenartikels uit die tijd ivm skinheads all over het land.

75

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Voor de moord zou Christine volgens één scenario zich bevonden hebben:

en compagnie de Lenglet à 18h dans un squat  chez plusieurs punks (Coco, clochard, canard, sylvie, kleenex, fraise olivier, tondu, nathalie sid, moustique, roger, lana, théresa c. b., lenglet, vicious et sa femme (Sophie V.B.), riot, popof, sem, laurence, le grand Charles) et refuse de participer à une initiation/orgie - CVH rencontre Serge Braeckman, puis rejoint par Alain Lenglet et deux autres en voiture – partant tous ensemble pour la champignonnière - CVH part, droguée, part avec Alain L. et Renaud "vicious" T.

Bron: Serge Clooth

Stel nu de volgende hypothese: er was een overval op een kazerne uitgevoerd door "Rocky" en enkele leden van Les Woods (waaronder grand Charles) en hun vriendenkring, in het bijzonder de toenmalige in Duitsland gestationeerde militair Vicious met zijn vriendin Sophie V.B. en de para Vladik S. Dit was aan de oren gekomen van Christine die de bende frequenteerde, wat delicaat was gezien er sprake was van wapentraffieken en hun inzet bij overvallen op supermarkten (en het mogelijk zelfs de Vielsalmkazerne betreft!). Christine werd dus uit de weg geruimd door een aantal heethoofden uit de omgeving van Alain L., die banden had met Les Woods.

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Als je even doorzoekt via de typische sociale netwerken vind je de meeste namen gerelateerd aan The H(w)oods terug. Zo vond ik onder meer een foto van Kleenex uit zijn jonge jaren terug.

dim wrote:

Er circuleren geruchten dat ze bescherming genoten, maar van wie (gezien hun eerder marginale achtergrond)? Er was bij de Woods ondermeer sprake van een "Grand Charles", "Looping" (gewelddadig en geschift), "Pattex", "La bête", "le borrax", "bouboule", ... en een zekere Marc "para" (tiens, er was sprake van een "para" die met Christine optrok, een zekere Marc G.; mogelijk is "Para" hier een achternaam maar worden hier misschien dingen door elkaar gehaald "Marc le para" of "Marc P."?).

Le Borrax is volgens mij Didier Borra, zanger van The Wild Ones, bekend van het nummer The Best Way To Jive (terug te vinden op YouTube)?

77

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Klopt. Een Elvis Presley-figuur (tiens!). Overigens, zowel "Pattex", "Le Grand Charles", "Looping", Bruno L., "le borrax" en zijn broer Bruno, Alain Z., Marc P., Nadejda F., Michel P., "Kleenex", Sylvia R. (FB), als Valerie J. vind je op de sociale netwerken. 

Voor wie van plaatjes houdt » Foto's 1 | Foto's 2

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

dim wrote:

- Vicious = Renaud T, était à la caserne le 13 fev 1984 (271° compagnie, 4° bataillon logistique, Propsteiererwald, Allemagne)....

A very poor alibi. The investigators noticed that the register had been changed when they visited Germany. The guardsman said that this was because 08.00 had originally been written, in error, instead of 20.00. I am very surprised by this. Military personnel live and breathe by the 24 hour clock.

dim wrote:

Dus "les W(W/H)oods" brengen ons naar Rocky, para's, kazerne (Vielsalm?), wapens, bescherming van hogerop, ... Dan is de Bende misschien niet eens zo ver weg....

+10

79

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

Inderdaad, een alibi met een reukje. Maar ik vraag me vooral af waarom er een hele reeks aan niets ter zake doende getuigen verhoord is maar men de Woods helemaal met rust gelaten heeft (in tegenstelling tot hun vriendjes in het punk-milieu zoals Lenglet). Als men botst op de figuur "grand Charles" die toen een zeer bekend figuur was in het milieu, als mogelijke overvaller van een kazerne (!), waarom gaat men daar dan niet op af? Had jij ook geen dossier Van Hees dat wat completer was dan wat op de Dutroux-DVDs staat? Is daar niets meer in te vinden en kan je nog even een link daar naartoe voorzien aub?

Re: Oudergem: 13 Februari 1984

dim wrote:

Hadden nauwe banden met namen uit het dossier Van Hees, in het bijzonder Alain "Kleenex" D. die bevriend was met "Petit Karl", Renaud "Vicious" T., "Pogo",  Olivier "Canari" V.A., Vladik "Popov?" S., Sylvia R., Nathalie "Sid" S., Alain L., skinhead Daniël "Riot" C., ...

dim wrote:

- Rocky? (surnom de Luc Vkb qui recrutait dans les skins/punks/... pour l'extrème droite)
- Vicious = Renaud T, était à la caserne le 13 fev 1984 (271° compagnie, 4° bataillon logistique, Propsteiererwald, Allemagne)
- Le Russe: Popov? = Vladik S? lu qque part qu'il était para? (à confirmer)
- Sophie: la copine de Vicious s'appelait Sophie

dim, je plaatst telkens vraagtekens bij de naam Popov. Ben je niet zeker of Popov en Vladik S. dezelfde persoon zijn, want ik denk dat het wel degelijk om één en dezelfde persoon gaat. Je kan zijn foto online terugvinden en vrienden noemen hem zowel Popov als Vladik S. Bovendien lijkt hij op de foto ook een soort militaire outfit aan te hebben.