291

Re: Robert Beijer

Ik ben helemaal akkoord met Etienne 1420

292

Re: Robert Beijer

712 wrote:

Ik ben helemaal akkoord met Etienne 1420

Dan is het aan jullie om de speuders te vertellen dat ze op het verkeerde spoor zitten.

293

Re: Robert Beijer

Bob gearresteerd in Thailand in zaak Bende van Nijvel - bron HLN

Wel, wel, wel ... wie had dat nog gedacht. Fingers crossed dat er voldoende concrete elementen zijn om hem te vervolgen.

294

Re: Robert Beijer

Staat ook in De Standaard:

Robert Beijer opgepakt in Thailand

In Thailand is oud-rijkswachter Robert Beijer opgepakt na een huiszoeking in zijn woning in het kader van het onderzoek naar de Bende van Nijvel. Het was RTBF die het nieuws meldde en het werd aan De Standaard bevestigd.

» Nieuws

Re: Robert Beijer

Iemand die Facebook profiel al onderzocht? Staan paar interessante foto’s op » www.facebook.com

296

Re: Robert Beijer

P-51 wrote:

Bob gearresteerd in Thailand in zaak Bende van Nijvel - bron HLN

Hij is niet gearresteerd vanwege de Bende van Nijvel. Hij is gearresteerd omdat hij illegaal in Thailand verblijft. Dit heeft de politie ontdekt naar aanleiding van een huiszoeking door Belgische speurders in het kader van het onderzoek naar de Bende van Nijvel.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

297

Re: Robert Beijer

Eindelijk, eindelijk, eindelijk. Nu nog een schietgebedje doen dat en nog een paar mensen opgepakt worden die plots op facebook verschenen nadat het nieuws van het einde van het proces verscheen. Ik heb 2 kandidaten.

Re: Robert Beijer

En wat denken ze nu? Dat hij het bewijsmateriaal alfabetisch heeft gesorteerd in zijn garage in Pattaya? Lijkt me promostunt voor de serie.

299

Re: Robert Beijer

Ik hoorde net het nieuws op Radio 1. In eerste instantie een licht gevoel van opwinding (zoals bij bijna iedereen hier denk ik). Maar ik maakte me nadien toch enkele bedenkingen:

  • Inderdaad opgepakt door de politie van Thailand omwille van verblijfsvergunning. Niet op initiatief van het Belgisch gerecht dus lijkt me.

  • Zoals al zo veel vermeld, een veroordeling lijkt heel onwaarschijnlijk omwille van alle verdwenen PV's, bewijsmateriaal etc.

  • Hij is voorheen reeds opgepakt, wat zal er nu anders zijn?

Ik wil echt niet pessimistisch doen, is slechts mijn eerste gedachtengang. Hopelijk worden er nog enkele anderen zenuwachtig.
Ik hoop dat er hier toch iets concreets uit voortkomt. En ik ben me er terdege van bewust dat wij misschien niet beschikken over bepaalde informatie waarover de onderzoeksinstanties (misschien, hopelijk?) wel beschikken.

En indien niet hoop ik dat het hem gewoon heel veel ongemak bezorgt, ze kunnen hem maar kl*ten tot hij er bij neervalt (sorry voor mijn taalgebruik).

300

Re: Robert Beijer

In Het Laatste Nieuws staat dit zinnetje (dat in andere kranten niet staat):

Zo gaf hij (Robert Beijer) toe een bom te hebben geplaatst in de koffer van een auto van de Brusselse rijkswacht

Dat is voor het eerst dat ik lees dat Robert Beijer toegaf, dat hij (mee) verantwoordelijk was voor de bomaanslag op de Peugeot 404 van de rijkswacht op de hoek van de Brusselse Leuvensestraat met de Noordstraat nabij het Madouplein op 11 oktober 1981.

Robert Beijer gaf wel toe dat hij 1 van de 4 mannen was die de aanslag op Herman Vernaillen pleegde. Dat heeft hij zelf rechtstreeks tegen Vernaillen gezegd in het bijzijn van anderen. Bij deze was de gebruikte wagen een grijze Mazda 626 die op 16 september 1981 in Brussel werd gestolen. Twee dagen na de aanslag op Vernaillen werd de wagen in de garage van de UCL-campus teruggevonden. In de koffer van deze wagen vond men ook kleefband. Het was dezelfde kleefband die werd gebruikt om de bom vast te maken in de wagen van Guy Goffinon.

Nochtans hebben anderen geprobeerd om Robert Beijer hiervoor uit de wind te zetten. 3 voorbeelden van verschillende pogingen en verschillende namen uit een hele lange lijst:

  1. Madani Bouhouche deed zelf het onderzoek naar de twee aanslagen waarbij hij betrokken was.

  2. "Tijdens het onderhoud zei (Frans) Reyniers me dat de mislukte bomaanslag op Goffinon het werk van Goffinon zelf was." (Bron: François Raes in een schrijven aan Hugo Coveliers)

  3. Guy Goffinon heeft er - samen met Madani Bouhouche - alles aan gedaan om het zogezegde bedoelde slachtoffer te zijn van deze aanslag. In de zaak van de aanslag op Herman Vernaillen heeft Guy Goffinon een valse aangifte gedaan. Guy Goffinon beweerde dat de bommen op vrijdagavond in de auto waren geplaatst, terwijl het materiaal op zaterdag rond 11.45 uur was gekocht (bewijs van aankoop in de Tandy-winkel in Naninnes). Madani Bouhouche overhandigde deze bron aan Goffinon en er was manipulatie met de dienstlijsten van de Peugeot 404 om toch maar te doen uitschijnen dat Guy Goffinon het doelwit was. Het was ook Guy Goffinon die Bruno Farcy liet ontsnappen.