301

Re: Robert Beijer

Ik veronderstel dat men in Thailand vooral op zoek is naar zijn tweede boek dat naar zijn eigen zeggen klaar ligt maar waarvoor hij, alweer volgens zijn eigen zeggen, geen toelating kreeg van bepaalde autoriteiten om het uit te geven. Hoeveel miljoen gaat hij deze keer aan een Thai aanbieden? Hoe ziek gaat hij nu weer worden? In ieder geval werd hij in Thailand af en toe gefilmd en zagen we beelden van een marathon die deze zwaar zieke liep. Ja Bobke, in deze tijden is het natuurlijk ook niet populair om de rijke Rus uit te hangen he.

Re: Robert Beijer

Het zou weer kunnen ontgoochelend nieuws worden binnen een paar dagen : hij zet - tezamen met een uitstekende advocaat - zijn verblijfspapieren in orde en hij wordt vrijgelaten. Met het onderzoek is het precies de processie van Echternach : één stap vooruit en daarna direct twee stappen achteruit. En als we ons het "testament" van Christian Smets herinneren : er mag geen spoor nader onderzocht worden als het richting rijkswacht wijst.

303

Re: Robert Beijer

“Er is een zogenaamde rogatoire commissie vertrokken naar Pattaya, waar Robert Beijer woont”, zegt VTM NIEUWS-gerechtsjournalist Faroek Özgünes aan HLN Live. “Die commissie bestaat uit de onderzoeksrechter, enkele bendespeurders en de federale procureur. Ze hebben gevraagd om Beijer te mogen ondervragen en er was ook een huiszoeking in de woning van Beijer. Bij die huiszoeking hebben de Thaise autoriteiten vastgesteld dat Beijer illegaal in het land verbleef. Verrassend, want hij woont daar al heel lang”, aldus Özgünes aan HLN Live. “Hij kan nu dus veroordeeld worden in Thailand voor dat strafbaar feit en zou het land kunnen worden uitgezet, wat goed nieuws zou zijn voor de Bendespeurders.”

Bron » www.hln.be/

Dus hieruit blijkt dat het in eerste instantie dus toch op initiatief van een rogatoire commissie zou zijn dat hij aan de tand gevoeld werd en dat er een huiszoeking gebeurde, en dat pas naar aanleiding daarvan zou ontdekt zijn dat hij illegaal in het land verbleef ...

304

Re: Robert Beijer

En volgens mij zit die uitstekende advocaat, zeer goed bekend met Thailand, hier al een tijd op dit forum. Ik kan verkeerd zijn natuurlijk. Niet vergeten dat Beijer informant was van een ex Diane en indien ik mij niet vergis kocht deze laatste zelfs een wapen van Beijer ... alle Tiens ... binnen de 10 seconden heb jij zijn naam en de linken. Laat je eens goed gaan zou David zeggen. Laatste tip, deze ex rijkswachter zat in alle grote zaken voorafgaand aan de Bende feiten.

Jammer genoeg is de opmerking van Scaramouche terecht ivm die processie. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat de optimisten het deze keer zullen winnen van ons.

Re: Robert Beijer

Het meest interessante stuk rond Beijer is imo die foto van de Delhaize in Aalst waarbij er twijfel bestaat omtrent de datum van het nemen van deze foto.

Beijer heeft verklaard dat deze foto kadert in zijn werk als privé detective ivm een echtscheiding. De datum is interessant, maar minstens zo interessant is de naam van de vermeende cliënt die Bob zou hebben aangesproken om zijn/haar partner te schaduwen. Ik vraag me af of er ooit is doorgevraagd naar dit (al dan niet) alibi van Beijer.

Waarom zou iemand Beijer onder de arm nemen voor een echtscheidingszaak? En waarom dan nog iemand uit het Aalsterse? Ik zie twee mogelijkheden: Bob vertelt onzin om zichzelf buiten spel te zetten/Bob vertelt geen onzin en er is een kans gemist om deze zaak te linken aan de overval in Aalst.

Re: Robert Beijer

Ben wrote:

Hij is niet gearresteerd vanwege de Bende van Nijvel. Hij is gearresteerd omdat hij illegaal in Thailand verblijft. Dit heeft de politie ontdekt naar aanleiding van een huiszoeking door Belgische speurders in het kader van het onderzoek naar de Bende van Nijvel.

Illegaal verblijf ten zichte van Thaise wet?

club_le-happy-few wrote:

En wat denken ze nu? Dat hij het bewijsmateriaal alfabetisch heeft gesorteerd in zijn garage in Pattaya? Lijkt me promostunt voor de serie.

Het zou toch verbazend zijn. Maar in België onmogelijk bestaat niet. Om Bouhouche te pakken zal het een beetje meer ingewikeld zijn.

Re: Robert Beijer

Etienne1420 wrote:

Het zou toch verbazend zijn. Maar in België onmogelijk bestaat niet. Om Bouhouche te pakken zal het een beetje meer ingewikkeld zijn.

U gaat er van uit dat hij nog leeft Mijnheer Etienne of lees ik dat verkeerd?

Re: Robert Beijer

We zullen eindelijk weten wat de onderzoeksrechter begrepen heeft in deze zaak.

benhetbeu wrote:

U gaat er van uit dat hij nog leeft Mijnheer Etienne of lees ik dat verkeerd?

Marianne Cappelle schijnt dat te denken.

Bob zal altijd worden beschouwd als betrokken bij de feiten waarvan Bouhouche wordt verdacht. Ik ben benieuwd wie zijn advocaten zullen zijn.

309

Re: Robert Beijer

Promostunt voor de serie! Ik zag de twee eerste afleveringen. Dit is echt geen reclame voor justitie en het dossier. Eerder een blamage.

Ik hoor al jaren dat Bouhouche leeft! Waar dan? Simpele vraag met nooit geen concreet antwoord!

Re: Robert Beijer

Meester Pierre Chomé is de raadsman van Robert Beijer. Meester Pierre Chomé is de zoon van onderzoeksrechter Francine Lyna en Meester Jules Chomé (Mobutu-opponent). Pierre Chomé is o.a. advocaat geweest van Robert Beijer (Bron:Le Soir) en Jean Bultot (Bron:Laatste Nieuws) maar ook van ... François Achten.