Re: Robert Beijer

Bob heeft gelijk, het afwijzen van andere aanwijzingen zonder onderzoek ontneemt hem zijn recht op een belastend en ontlastend onderzoek. Hij speelde te veel met de mensen.

392

Re: Robert Beijer

Aanvulling op m'n vorige post: In Ronquières, waren geen wapens van '85. Indien dadergroep geen politiek mofief hadden, maar wraak. Dan hadden ze volgens mij Wél de wapens in het water gegooid. Een statement. hoe krachtiger, hoe beter. Kinderen vermoorden, nogal een krachtig signaal, niet? En dan een flauw signaal in het water van Ronquières? kom nou? En daarbij kom je volgens mij weer uit bij ... Beijer.

In Humo sluit ik me vooral aan bij Paul Ponsaers. Ook bij Geens, die zegt: neen, dat kunnen ze niet meer aan mij verkopen (angst zaaien om de staat te de-stabiliseren). Ponsaers: Ik vind het afpersingsplan van Bouchouche een interessant spoor. Maar ik zou de theorie van poltiek geweld niet zomaar afschrijven.

Ik zoek naar het meest waarschijnlijke verhaal. Naar het meest consistente. En dan kom ik toch steeds bij Ponsaers uit. Aangevuld met eigen elementen. Verschillende dadersgroepen. In het midden Bouhouche (of eerder Beijer). En dan de opdrachtgevers. Ik sluit me meer aan bij Ponsaers, die zegt dat er politieke motieven zijn. Staatsveiligheid kwam in the picture. Smets doet acties tegen KGB-agenten.

Duidelijk is dat 1985 gewelddadig is, een breuk met 1983. Voor mij blijft Beijer met z'n anti-stategie, russische tegenactie, wapens in Ronquières, verwarring. het meest consistente verhaal. Voor mij bevestigd het verhaal in HUMO m'n stelling. Ponsaers stelling maar dan aangevuld met meer concrete dingen.

Re: Robert Beijer

Ik weet niet zeker of Bob Rusland altijd goed heeft gediend. Hij geeft de voorkeur aan België.

394

Re: Robert Beijer

Nog een aanvulling op m'n vorige post. Beijer heeft altijd contacten gehad met rusland. via schaken. Beijer had contacten met Rusland.

395

Re: Robert Beijer

Is Beijer volgens jou niet geboren in Rusland? Ik meen mij te herinneren dat hij daar nog rond reed met een Moskvich.

396

Re: Robert Beijer

Ik blijf me aansluiten bij Ponsaers.1985 blijft toch wijzen in de richting van een politiek motief

In Humo sluit ik me vooral aan bij Paul Ponsaers. Ook bij Geens, die zegt: neen, dat kunnen ze niet meer aan mij verkopen (angst zaaien om de staat te de-stabiliseren). Ponsaers: Ik vind het afpersingsplan van Bouchouche een interessant spoor. Maar ik zou de theorie van poltiek geweld niet zomaar afschrijven.

Ik zoek naar het meest waarschijnlijke verhaal. Naar het meest consistente. En dan kom ik toch steeds bij Ponsaers uit. Aangevuld met eigen elementen. Verschillende dadersgroepen. In het midden Bouhouche (of eerder Beijer). En dan de opdrachtgevers. Ik sluit me meer aan bij Ponsaers, die zegt dat er politieke motieven zijn. Staatsveiligheid kwam in the picture. Smets doet acties tegen KGB-agenten.

Duidelijk is dat 1985 gewelddadig is, een breuk met 1983. Voor mij blijft Beijer met z'n anti-stategie, russische tegenactie, wapens in Ronquières, verwarring. het meest consistente verhaal. Voor mij bevestigd het verhaal in HUMO m'n stelling. Ponsaers stelling maar dan aangevuld met meer concrete dingen.

397

Re: Robert Beijer

Het blijft trouwens wel opvallend stil rond Beijer. Ik vraag me af of hij al ondervraagd is en waarover. Volgens La Derniére Heure vond dehuiszoeking in Thailand plaats op basis van een nieuw element. Misschien heeft het met de foto's te maken

398

Re: Robert Beijer

Ik denk dat Sammy de nagel op de kop slaat met de Russische connectie van Beijer via het schaakspel, zoals hij hier reeds meermaals vermeld heeft. De gewone openingszetten (1. e4 e5 en 2. Pf3 Pf6) van de man ttz de Russische ofte Petrov verdediging wijzen duidelijk in die richting. De sleutel van het mysterie ligt soms op een klein plaatsje!

Re: Robert Beijer

Het nieuwe element is de val van een frank van Madame Michel. Bob zijn problemen lijken op wraakje.

Bob zou in Schaarbeek geboren zijn.

400

Re: Robert Beijer

Etienne1420 wrote:

Bob zou in Schaarbeek geboren zijn.

Schaakbeek