Re: Strategie van de Spanning

Respect voor je getuigenis, maar waarom na al die jaren niet gewoon man en paard noemen, Mr. Steppé? Of moeten wij de papieren berg doorzoeken om weeral eens te gissen wie of wat? Wie waren je oversten en wat hebben ze concreet gedaan? Als de insinuatie klopt, gooi het dan toch volledig in de openbaarheid met naam en toenaam. Wat heb je te verliezen?

72

Re: Strategie van de Spanning

Ik vind hem erg warrig overkomen, zou mij verbazen als hij iets concreet zou weten.

Re: Strategie van de Spanning

Sebastiaan, in de reportage van TV Oost hoor je toch wie er gereageerd heeft (in het eerste interview van Edwig Steppé)? Het was zijn vroegere overste Procureur generaal André Van Oudenhove! Zijn oversteAndré Van Oudenhove heeft aan Edwig Steppé een tuchtonderzoek aan zijn been gelapt, alzo kon hij niet meer verder werken in de Strategie van de Spanning.

74

Re: Strategie van de Spanning

Tja, dat is ook wel straf. Wat een circus is me dat toch.

75

Re: Strategie van de Spanning

Naast forumleden met veel fantasie bestaan er mogelijks ook procureurs met veel fantasie. Zeer waarschijnlijk heeft de procureur in kwestie gewoon ingrijpende onderzoeksmaatregelen gevorderd, zonder concrete elementen, maar louter gebaseerd op vage geruchten. In dergelijk geval, zelfs als die geruchten achteraf gezien zouden kloppen, is het een normale gang van zaken dat hij hiertoe verhinderd werd. Het is niet de bevoegdheid van het parket om zomaar overal te gaan snuisteren. Als ik fout ben, dan hoor ik graag de concrete elementen waarop die vordering toen gebaseerd was. Zijn passage is ditmaal bij TV Oost gebleven. Mag ik hieruit afleiden dat zijn concrete elementen waarschijnlijk zelfs te licht voor de sensatieblaadjes?

Re: Strategie van de Spanning

Scaramouche wrote:

Sebastiaan, in de reportage van TV Oost hoor je toch wie er gereageerd heeft (in het eerste interview van Edwig Steppé)? Het was zijn vroegere overste Procureur generaal André Van Oudenhove!

Inderdaad, ik had niet goed opgelet, bedankt voor de invulling.

Re: Strategie van de Spanning

bkv wrote:

Ik vind hem erg warrig overkomen, zou mij verbazen als hij iets concreet zou weten.

Iemand die aan het onderzoek werkt, weet natuurlijk niets. Goed bezig! Zo geraken we ergens. Bedankt voor uw bijdrage.

Ik zou eerst voorstellen van dit grondig te onderzoeken vooraleer conclusies te trekken!

78

Re: Strategie van de Spanning

sherlock wrote:

Iemand die aan het onderzoek werkt, weet natuurlijk niets. Goed bezig! Zo geraken we ergens. Bedankt voor uw bijdrage

Dat heb ik niet gezegd. Ik kan enkel vaststellen dat andere magistraten de vordering hebben bekeken en te licht vonden. Wie heeft dan gelijk? Daar kunnen we geen oordeel over vellen, zolang we de inhoud van de vordering niet kennen. Laten we er in tussentijd niet zomaar van uit gaan dat de meest spectaculaire hypothese ook de juiste is.

Re: Strategie van de Spanning

Ik wens dat alle magistraten en speurders die ooit belemmerd geweest zijn in hun onderzoek, hun handen in elkaar slaan zodat ze zwaar genoeg bevonden worden voor verder onderzoek en dat ze alsnog het recht kunnen laten geschieden. We geven niet op tot onze laatste snik.

80

Re: Strategie van de Spanning

Wat Steppé vertelt, is al lang gekend. Zie bv. zijn getuigenis voor de Tweede Bendecommissie, dit artikel uit 1997 en dit artikel uit 2008. Over de "onthullingen" van Steppé werd begin dit jaar ook al een parlementaire vraag gesteld. Daarop heeft de minister van Justitie toen geantwoord. De vraag en het antwoord kan je hier lezen » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube